Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@22:06:26 GMT

پژوهشگر عربستانی به تحریف قرآن متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۷۱۹۳

پژوهشگر عربستانی به تحریف قرآن متهم شد

پژوهشگر عربستانی که در اظهاراتی تأکید کرده بود منطقه باستانی مدائن صالح(معروف به حجر) که در شمال غرب عربستان واقع است، به قوم ثمود ارتباطی ندارد، از سوی کاربران فضای مجازی به کفر و تحریف قرآن متهم شد.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دوت مصر، «لؤی الشریف»، پژوهشگر عربستانی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ماهواره‌ای عربستانی «mbcc» تأکید کرد که منطقه باستانی مدائن صالح، مکانی نیست که قوم ثمود در آن سکنی گزیدند و مورد خشم خدا قرار گرفتند بلکه این مکان، مقبره‌های نبطی‌ها است؛ این اظهارات الشریف با موج اعتراضات و اتهامات وسیعی چون کفر و تحریف قرآن از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الشریف درباره این اظهار نظر خود گفت که برای اثبات نظریه‌اش به منابعی که درباره تاریخ و تمدن‌ها صحبت می‌کند و نیز سندی که مورد تأیید انجمن گردشگری و آثار باستانی دولت عربستان است، استناد کرده و در عین حال شاهد قرآنی نیز برای مدعای خود دارد.
این پژوهشگر عربستانی همچنین طی اظهاراتی که روی سایت «هاف پست عربی» منتشر شده‌ است، گفت: مفروض این است که این اطلاعات نباید برای مردم عجیب باشد، زیرا پژوهشگران و مورخانی که درباره تاریخ و تمدن نوشته‌اند، به خوبی از این مسئله آگاه هستند.
وی افزود: دلیل دیگر اینکه نبطی‌ها بودند که شهر «پتراء» واقع در اردن را ساختند و بعدها به عربستان آمدند و شهر مدائن صالح امروزی را بنا نهادند که این دو موقعیت تاریخی بسیار به هم شبیه هستند.
گفتنی است، ثَمود نام قومی بود از مردمان شبه جزیره عربستان که در هزاره قبل از میلاد تا زمان بعثت حضرت محمد(ص) در عربستان زندگی می‌کردند. با این وجود که به باور تاریخ‌دانان خاستگاه مردم ثمود جنوب شبه جزیره عربستان بود اما بنا به روایت‌های سنتی عربی، ثمودی‌ها به سوی شمال کوچیده و در دامنه‌های کوه اثلب در نزدیکی مداین صالح(حجر) سکنی گزیدند.
سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نوشته‌های بسیاری از ثمودیان در کوه اَثلَب و دیگر نقاط شبه جزیره عربستان یافت شده‌ است.
در داستان‌های قرآن گفته شده که قوم ثمود به وسیله عذاب الهی از میان رفته‌ است. خداوند متعال در آیات 80 تا 84 سوره حجر می‌فرماید: «وَلَقَدْ کَذَّبَ أَصْحَابُ الْحِجْرِ الْمُرْسَلِینَ» و اهل حجر [نیز] پیامبران [ما] را تکذیب کردند (80)،«وَآتَیْنَاهُمْ آیَاتِنَا فَکَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِینَ» وآیات خود را به آنان دادیم و[لى] از آن‌ها اعراض کردند (81)، «وَکَانُوا یَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا آمِنِینَ» و [براى خود] از کوه‌ها خان‌ ‏هایى مى‏‌تراشیدند که در امان بمانند (82)، «فَأَخَذَتْهُمُ الصَّیْحَةُ مُصْبِحِینَ»پس صبحدم فریاد [مرگبار] آنان را فرو گرفت (83)، «فَمَا أَغْنَى عَنْهُمْ مَا کَانُوا یَکْسِبُونَ»و آنچه به دست مى ‌آوردند به کارشان نخورد(84)» و بنابر شواهد تاریخی، قوم ثمود پیش از نبطی‌ها در این مکان سکنی گزیده‌ بودند و این قوم، قوم بسیار نیرومند و قوی بودند که از کوه‌ها خانه می‌تراشیدند.داستان قوم ثمود در سوره‌های متعددی ذکر شده است.
لازم به ذکر است که برخی شهروندان عربستانی‌ به شدت از بازدید منطقه مدائن صالح(حجر) ممانعت می‌کنند و معتقدند که این سرزمین، زمینی است که عذاب الهی بر آن نازل شد.

منبع:ایکنا

سایر رسانه‌ها


-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی ها
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس + سند
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)