Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر همدان گفت: در حال حاضر هیچ گونه نمادی از مجاهدان، مومنان و جامعه ایمانی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان،با تشریح اولویت‌های شورای اسلامی شهر همدان در دور پنجم اظهار داشت: به نظرم نخستین اولویت انتخاب یک شهردار موفق است چرا که مردم مباحث موجود در عرصه اجرائی و عمرانی شهر را به حساب شورای شهر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوعاتی مانند عمرانی و آبادانی معابر عمومی در شهرف ترافیک، ساخت و سازها و غیره از وظایف شهرداری است پس از اولویت‌های شورای شهر باید انتخاب یک شهردار موفق در سطح شهرداری یک کلان شهر باشد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی همدان بیان کرد: دیگر زمان اینکه بخواهیم شهر همدانی را به صورت سنتی اداره کرده و یک شهرداری جزء داشته باشیم گذشته است بنابراین باید مدیریتی که بتواند در سطح کلانشهرها برای همدان برنامه‌ریزی کرده و اجرا کند را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: همدان در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد مثلا این شهر در مسیر ترافیکی و بزرگراه کربلا بوده و هر سال میزبان زائران بسیاری وی ژه در ایام اربعین است اما به دلیل عبور مسافران از داخل شهر مشکلات ترافیکی ایجاد شده و حتی افراد غیر مسافر هم دچار مشکل می‌شوند.

فلاحی با تاکید بر بعد تاریخی و تمدنی همدان عنوان کرد: ضمن توجه به مباحث عمرانی شهر باید به بعد تاریخی و تمدنی همدان در شورای آینده توجه شود چرا که با وجود سر دادن شعار همدان پایتخت تاریخ تمدن عملی اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی گفت: توجه به شاخص‌های مذهبی شهر همدان به دارالمومنین و دارالمجاهدین از دیگر برنامه‌های ماست چرا که در حال حاضر هیچ گونه نمادی از مجاهدان، مومنان و جامعه ایمانی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود که این مهم نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی همدان مهمترین نقطه ضعف شورای کنونی را عدم اتحاد و انسجام نیروها دانست و اظهار داشت: همه این را قبول دارند که با وجود حضور نیروهائی که در شورا وجود داشت که می‌بایست با یکدیگر انسجام داشته و با اتحاد در عرصه‌های مختلف مدیریت درست شهر را به دست می‌گرفتند، اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در این دوره تقریبا اختیار مدیریت شهری از دست رفته بود و به ویژه در چند سال اخیر بودجه شهر با استفاده نا بجا در برخی مسائل سیاسی که ارتباطی به مردم نداشت هزینه گردید در حالیکه باید صرف عمران و آبادانی شهر می‌شد.

فلاحی تصریح کرد: حدود 13 سال از سفر رهبر معظم انقلاب به همدان و از دستور ایشان مبنی بر توجه به ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر می‌گذرد اما هیچ اقدامی تا کنون صورت نگرفته و این نقطه ضعف است.

وی درباره نقاط قوات شورای‌های قبلی نیز ابراز کرد: در این عرصه نیز اقداماتی ابتکاری انجام شده که البته این دست از خدمات عمرانی و آبادانی به منطقه بالای شهر باز می‌گردد نه پائین شهر که خب جای بررسی دارد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی همدان بیان کرد: مثلا در این دوره شورای اسلامی شهر همدان سعی کردند پل‎هائی احداث شده و مشکل ترافیکی را با آن حل کنند که اگرچه اقدام خوبی است اما باید بررسی شود تا چه اندازه از نظر ساختاری درست بوده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ورود به دور پنج شورای اسلامی شهر همدان گفت: فعالیت من بیشتر در کمیسیون فرهنگی خواهد بود اما این به معنای اینکه نتوانیم در دیگر کمیسیون‌ها به دیگر دوستانمان کمک کنیم نیست.

فلاحی افزود: اگرچه برخی کارها مانند مباحث مهندسی، عمرانی و شهرسازی تخصصی هستند که ما نیز در این حوزه ادعا نمی‌کنیم اما برخی مباحث مانند معضلات ترافیکی، زیباسازی و غیره برای همه قابل تشخیص است.

وی عنوان کرد: ما در حوزه شهرسازی و رفع مشکلاتی مانند ترافیک می‌توانیم از شهرهائی مانند قم که بودجه عمرانی زیادی هم ندارد الگو بگیرم و ببینیم چگونه توانسته مشکل ترافیکی خود را حل کرده و تردد مردم را آسان کند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی همدان با تاکید براینکه بسیاری از مشکلات قابل حل هستند تصریح کرد: مثلا در حوزه فرهنگی ما نسبت به نصب تابلوهای تبلیغاتی بی توجهیم به گونه‌ای که تبلیغی مبنی بر راه اندازی کلینیک حیوانات بر تابلوهای تبلیغاتی نقش می‌بندد در حالیکه ما بررسی نکرده‌ایم که این اقدام تا چه اندازه در رواج سگ بازی موثر بوده و یا تاچه اندازه با نمادهای اسلامی در شهر متناسب است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر باید به ریشه مذهبی و تمدنی شهر توجه کند تا افرادی که از خارج شهر می‌آیند شناختی از مردم و شهر به دست آورند.

فلاحی عنوان کرد: ما نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران را بر روی همدان می‌گذاریم آن وقت اگر کسی از سمت ملایر وارد همدان شود احساس می‎کند وارد یک شهر جنگ زده شده است چرا که بلوارهاو خیابان‌های شهر مورد بی توجهی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: من در این ده سال گذشته در خیابان‌هایی رفت و آمد داشته‌ام که دست اندازهای آنها درست نشده و افرادی که در این مسیرها تردد می‌کنند می‌دانند با چشم بسته هم بگویند کجای این خیابان چاله دارد و یا ساخت و سازهایی انجام شده که ساده‌ترین موارد برایشان در نظر گرفته نشده است.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی همدان ابراز کرد: یا مثلا به هنگام بارندگی مردم با مشکل آب‌گرفتگی معابر وغیره رو به‌رو هستند که البته قابل درمان است و هرکسی می تواند این گونه مشکلات را که رفع آنها بودجه چندانی نمی‌خواهد تشخیص دهد.

وی افزود: برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات شهر کافی است ده درصد از آن بودجه‌ای که برای سفر آقای روحانی به استان هزینه کردند را به شهرداری بدهند تا کارهای عمرانی درستی انجام شود.

انتهای پیام/

R41405/P1361/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل