Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مناظره محمدرضا آقا ابراهیمی فعال سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان نماینده ستاد مرکزی روحانی در خراسان جنوبی و حامد شبانی فعال سیاسی و نماینده ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی و سعید امینی نسب فعال سیاسی و نماینده ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف به 6سئوال به قید قرعه پاسخ دادند.
دومین مناظره شنبه شب با حضور نمایندگان ستاد تبلیغات انتخابات روحانی و رئیسی در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** حفظ وحدت ملی و انسجام اجتماعی/ چگونگی برخورد با جریان مخالف
محمد رضا آقا ابراهیمی نماینده ستاد روحانی در پاسخ به پرسش چگونگی حفظ وحدت ملی و برخورد با مخالفان گفت: در دولت های نهم و دهم خانه احزاب تعطیل شد بدون برگزاری هیچ دادگاهی، اما در دولت روحانی خانه احزاب دوباره راه اندازی شد و هم اکنون سه حزب اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا در آن فعالیت می کنند.
حامد شبانی نماینده ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در نقد این سخن آقا ابراهیمی، افزود: آنچه که در خانه احزاب فعالیت می کنند احزابی هستند که مورد تایید دولت هستند و چه بسیار حزب هایی که امروزه حق فعالیت ندارند.
سعید امینی نسب نماینده ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف هم در پاسخ به آقا ابراهیمی در مورد احزاب عنوان کرد: اگر منظورتان از تعطیلی خانه احزاب در دولت نهم و دهم، تعطیلی همان چند حزبی است که در فتنه 88 نقش داشتند ما این عمل را افتخار نظام می دانیم.
آقا ابراهیمی در دفاع از سخنانش اظهار کرد: در بحث خانه احزاب، احزابی می توانند در استان ها فعالیت کنند که مجوز استانی داشته باشند و احزابی که این مجوز را اخذ کردند دعوت شدند و امروز هم فعال هستند.

** طرح و برنامه دولت ها برای مسکن/ مسکن نوجوانان
تریبون پاسخ به این سئوال در اختیار حامد شبانی نماینده ستاد انتخاباتی رئیسی قرار گرفت،این فعال سیاسی گفت: مسکن موضوع بسیار مهمی است و باعث راه اندازی اقتصادی پویا می شود، این در حالی است که با پویایی مسکن و اقتصاد برای افراد زیادی اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در همین راستا برای گچ کاری حتی خانه ای 100 متری هفت کارگر مشغول می شوند و مسکن مهر با تمام مشکلاتی که داشت اما اشتغال زیادی را در جامعه ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: در دولت آقای رئیسی برنامه های زیادی برای پویایی مسکن به ویژه مسکن جوانان وجود دارد و مسکن کرامت همان پروژه ای که رهبر انقلاب سال 92 تعریف کردند را دنبال خواهد کرد یعنی مسکن کرامت خوبی های مسکن مهر را حفظ خواهد کرد و به ادامه برنامه های مدون خود ادامه خواهد داد.
این فعال سیاسی خطاب به آقا ابراهیمی گفت:امروز مردم مهرنشین از خانه های خود راضی هستند و اگر برخی ها قبول ندارند حتما سری به این مناطق بزنند این در حالی است که حتما با حقوق 20 یا 30 میلیونی فقرا و محرومانی که با 45 هزار تومن زندگی می کنند را نمی توان درک کرد.
سعید امینی نسب هم در توضیح این سئوال افزود: دولت ( قالیباف) مورد حمایتش برنامه دارد تا مسکن مهر را تکمیل کند و ادامه این روند را در مناطق فرسوده شهری اجرا کند.
به گفته وی ایراد دولت کنونی این است بازار مسکن را کلا تعطیل کرد، اشتغال ها را کنار زد و این در حالی است که 70 درصد یارانه های کشور خرج چهار درصدی می شود که هم اکنون سه میلیون مسکن خالی در اختیار دارند.
آقا ابراهیمی هم در نقد نظر این 2 فعال سیاسی، اظهار کرد: از مسکنی که صحبت می کنید بهتر است بدانید که طبق نامه آخوندی وزیر مسکن شهرسازی به رئیسی 55 درصد این واحدها در این دولت تکمیل شده و باقی مانده هم امسال به اتمام خواهد رسید.
وی خطاب به دانشجویان، افزود: پول من و شما را بردند و در بیابان هایی هزینه کردند که هم اکنون 117 هزار مسکن مهر متقاضی ندارند.
وی اضافه کرد: چندین هزار میلیارد تومان از پروژه های مسکن مهر را بدون مناقصه واگذار کردید تا برخی به نوایی برسند که رسیدند.
شبانی خطاب به آقا ابراهیمی اظهار کرد: به گفته شما مسکن مهر به شرکت های ترکیه ای دادیم ولی شما چکار کردید، پارس جنوبی را به شرکت شل دادید که حامی رژیم صهیونیستی است اطلاعات شما را گرفتند و به کشور قطر فروختند.
وی ادامه داد: همه اطلاعات فردو قم که منطقه استراتژیک کشور بود را در اختیار جاسوسان قرار دادید.

** اولویت دولت در حوزه سیاست خارجی
اولویت دولت در حوزه سیاست خارجی سئوالی بود که از سعید امینی نسب نماینده ستاد انتخاباتی قالیباف پرسیده شد.
این فعال رسانه ای نگاه به درون را از مهمترین اولویت ها دانست و عنوان کرد: سیاست خارجه ما متفاوت با برجام کج و کوله ای خواهد بود که دوستان رقم زدند.
وی اضافه کرد: در برجام حتی خط قرمز های نظام رعایت نشد و ما طوری قدم بر نخواهیم داشت که برخی بتازند و ما به دنبال آنها بدویم.
وی بیان کرد: در دولت قالیباف از ظرفیت های کشورهای اطراف استفاده خواهد شد اما نه به گونه ای که دوستان دروازه را طوری باز کردند که چینی ها در همین چهار سال هفت برابر دولت نهم و دهم به کشور واردات داشته باشند.
وی تاکید کرد: اینکه برخی امروز می گویند برجام خوب بوده یا نبوده است، جنگ وجود دارد یا ندارد می توانم بگویم که معاندان انقلاب از ابتدا به گفته امام راحل هیچ غلطی نتوانستند بکنند و امروز هم نمی توانند بکنند.
شبانی هم درپاسخ به سئوال یاد شده افزود:رهبر معظم انقلاب در سال 93 در دیدار با کارکنان وزارت خارجه توصیه هایی داشتند و گفتند، اگر می خواهید مذاکره کنید از سرمایه های نظام و انقلاب مراقبت کنید.
به گفته وی اما چه شد 400 تن اورانیوم 20 درصد اکسید شد، راکتور اراک سیمان گرفته شد و وضعیت نیروگاه اتمی فردو قم هم بر کسی پوشیده نیست.

** توسعه اقتصادی/ صادرات غیر نفتی
نماینده ستاد انتخاباتی قالیباف در ارتباط با توسعه اقتصادی ، صادرات غیر نفتی یادآور شد: در صورت انتخاب قالیباف وی برای جلوگیری از واردات بی رویه دولت برنامه های روشنی دارد که اقتصاد داخلی باید تقویت شود.
وی ادامه داد: امروز سخن از هفت درصد رشد اقتصادی می گویند که 6 درصد آن مربوط به خام فروشی نفت است این در حالی است که برخی از همین آقایان سال 89 مخالف سرسخت دولت نهم و دهم در زمینه خام فروشی بودند.
به گفته این فعال سیاسی، هنوز هیچگونه پولی از رشد نفتی که به دست آورده اند وارد کشور نشده بلکه قول داده اند که برنج و گندم به ما بدهند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه های رشد اقتصادی جلوگیری از مفاسد اقتصادی است و اینکه جلوی هزینه های جاری دولت را بگیریم.
وی تاکید کرد: قرار بود در این دولت به یارانه ها کمک بشود، در حوزه حمل و نقل کمک بشود اما برای مثال از سال 92 حتی یک اتوبوس جدید وارد شهرداری تهران نشده بعد دم از توسعه اقتصادی می زنند.
وی ادامه داد: با تمام آن وعده های دروغین اما به همت قالیباف مترو تهران با اقتدار افتتاح شد و مشکل زیادی از حمل و نقل کاسته شد.
امینی نسب گفت: یکی دیگر از راهبردها جلوگیری از فساد های سازمان یافته یا همان چهار درصدی هاست، اگر جلو آن گرفته شود اقتصادی پویا را شاهد خواهیم بود.
نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در نقد سخنان امینی نسب، عنوان کرد: اگر رشد از خام فروشی هم باشد باز جای بسی امید است که برای عده زیادی اشتغال ایجاد شده است.
ابراهیمی اظهار کرد: اینکه می گویند پولی در قبال نفت به کشور نیامده دروغ محض است و بانک مرکزی هم اعلام کرده که تمامی پول حاصله از فروش نفت در اختیار کشور قرار گرفته است.
وی بیان کرد: می گویند جلوی مفاسد باید گرفته شود پس چرا آقایان رئیسی و قالیباف که مسئولیتی در این زمینه داشتند و دارند اقدامی نمی کنند.
شبانی هم در این ارتباط افزود: کشور هم اکنون با فاجعه ای به نام رکود رو به رو است و درگیر رکود تورمی یا همان بیماری هلندی هستیم.
به گفته وی باید نرخ سود بانکی را پایین آوریم تا پول وارد بازار شود اما چون دوستان در دولت تدبیر و امید نمی توانند نقدینگی و تورم را مدیریت کنند این امر محقق نشده است.

** کاهش فاصله طبقاتی/برنامه دولت
نماینده ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی را از مهمترین برنامه های دولت مورد حمایت خود عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این ارتباط در دولت کنونی تضاد زیادی وجود دارد.
شبانی اظهار کرد: دولت فعلی نه اصلاح طلب بود و نه اصولگرا بلکه فقط دولت کارگزاران بود که دولت اصلاحات هم همین نقش را بازی می کرد.
وی در مورد برخی از دریافتی ها، گفت چرا باید یک دکتر در حوزه آموزش و پرورش 2، سه میلیون تومان حقوق بگیرد ولی یک دکتر در سایر حوزه ها میلیون ها تومان حقوق، آخر حد و حسابی دارد، مسئولان باید به بدنه مردم نزدیک شوند تا مشکلات حل شود.
ابراهیمی تصریح کرد: گفتند دریافتی های دولتی ها باید کنترل شود اما دریافتی های دستگاه قضا، انتظامی و امنیتی ها را کسی جرات دارد، بررسی کند؟
وی ادامه داد: آقایان امروز از سرکشی و رسیدن به محرومان صحبت می کنند اما باید بدانند که اگر من و شما هم یک جایی مثل آستان قدس با آن همه منابع در دست داشتیم می توانستیم همان کارها را انجام دهیم و این کار بزرگی نیست.
امینی نسب هم اظهار کرد: اگر کسی نجومی بگیر است باید محاکمه شود و رهبری هم گفتند که دریافت حقوق نجومی حرام است اما برخی ها نجومی بگیران را ذخیره های انقلاب نامیدند.

** برخی از گفته های این مناظره توسط نمایندگان
آقا ابراهیمی: تیمی که رئیسی دارد همان تیم احمدی نژاد است فقط صدر عوض شده است.
شبانی: اگر منظورتان نیکزاد است به ولله قسم یک تار موی نیکزاد به کرباسچی شما شرف دارد.
آقا ابراهیمی: امروز کلیپی از سید محمد خاتمی در باره حمایت از روحانی منتشر شده که عده زیادی از خانواده های شهدا همچون بهشتی، باهنر باکری و خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی، منتظری و ... هم حمایت خود را اعلام کرده اند.
شبانی: خاتمی در سال 76 کتابی به نام عالی جناب سرخ پوش علیه هاشمی رفسنجانی نوشت، و حمایت منتظری که امام گفت شما در قعر جهنم هستید مایه افتخار نیست.
آقا ابراهیمی: این کتاب را گنجی نوشت نه خاتمی و فرد مورد نظر هم کسی دیگر بود نه مرحوم رفسنجانی که در مصاحبه اخیرش هم عنوان کرده است.
آقا ابراهیمی: در مورد مسکن مهر، یک دیوانه سنگی را در چاه می اندازد که 100 فرد سالم نمی توانند از چاه در آورند.
امینی نسب: آن فردی را که دیوانه می خوانید رهبر معظم انقلاب به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند پس اگر این گونه باشد، مجمع مصلحت دیوانه خانه است.
پس از این امینی نسب عنوان کرد منظور از صحبتش آنچه برداشت شده نبوده است.
در ادامه این مناظره در جلوی در دانشگاه صنعتی بیرجند موقع خروج دانشجویان چند نفر با هم درگیر شدند که با مداخله به موقع ماموران انتظامات مساله ختم به خیر شد.
3215*2047/ 6037
خبرنگار: محمد رسول ابراهیمی اسفدن تنظیم : عباسقلی اشکورجیری انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی آموزش و پرورش اصفهان در پذیرش مسافران نوروزی

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳خبر داد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان،  در سومین نشست ستاد اسکان نوروزی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: از اولویت های مهم مسافران، سفر به استان اصفهان است و این مهم، نیازمند تدارک تجهیزات برای ایجاد فضای مناسب و همچنین ارتقای هم افزایی و هماهنگی بین دستگاهی است که از همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر می نماییم.

وی ادامه داد: از ۲۶ اسفند سال گذشته فعالیت ستاد های اسکان آغاز شد و عمدتا تا ۱۲ فروردین ادامه خواهدیافت و در روز گذشته میزبان، قریب به ۴۷ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هر میهمان می تواند مبلغ حضور دیگر مسافران و یا مانع حضور دیگران باشد و این مهم بستگی به مدل میزبانی ما دارد، ابراز داشت: سال گذشته مجموعا میزبان ۳۵۰هزار مسافر بودیم اما تا این لحظه بیش از ۳۶۶هزار نفر در فضاهای اسکان نظیر مراکز رفاهی، مدارس، اردوگاه‌ها و ... ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: رسالت ذاتی آموزش و پرورش اسکان نیست اما خود را مکلف می دانیم که در امور اجتماعی تسهیل گر باشیم لذا ستادهای اسکان در تمامی مناطق ۴۱گانه اصفهان دایر است که ستاد مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان و ۶ ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش‌گانه اصفهان در حال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

ابراهیمی بیان داشت: عدم ورود آموزش و پرورش به مسائل مختلف اجتماعی، تبعات جبران ناپذیری دارد و از آنجایی که تمامی دستگاه ها هدف غایی یکسانی دارند لذا تلاش برای ارتقای کیفیت ارائه شده به جامعه مخاطبین بسیار با اهمیت است

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بازرسی های مختلف از ستادهای اسکان انجام می شود و موارد بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و ... مورد بررسی قرار می گیرد تا بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح استان اصفهان، معادل حدود هفت هزار فضا شامل کلاس‌های اسکان، مراکز رفاهی، خوابگاه‌ها و سایر فضاهای مربوط به اسکان در حوزه آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • رکورد شکنی آموزش و پرورش اصفهان در پذیرش مسافران نوروزی
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!