Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- کره شمالي اعلام کرد روز يکشنبه موشکي جديد را با قابليت حمل کلاهک هسته اي آزمايش کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا ، خبرگزاري فرانسه در گزارشي از سئول نوشت : خبرگزاري رسمي کره شمالي روز دوشنبه اعلام کرد شليک موشکي اخير اين کشور ( که روز يکشنبه انجام شد ) آزمايش موفقيت آميز نوع جديدي از موشک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري رسمي کره شمالي در بيانيه اي اعلام کرد موشکي که روز يکشنبه شليک شد از نوع موشک بالستيک راهبردي جديد با نام « هواسونگ 12 / Hwasong-12 » است. هواسونگ 12 موشکي ميان برد با قابليت تبديل به موشک دور برد است.
در اين بيانيه آمده است کيم جونگ اون رهبر کره شمالي شخصا نظاره گر آزمايش اين نوع جديد از موشک بود.
خبرگزاري رسمي کره شمالي در بيانيه خود همچنين اعلام کرد هدف از آزمايش موشکي روز يکشنبه بررسي « جزئيات فني و ويژگي هاي » نوع جديدي از موشک با « قابليت حمل يک کلاهک هسته اي قوي و بزرگ » و همچنين تاييد قابليت يک موتور جديد موشک بود که به تازگي در اين کشور ساخته شده است.
در اين بيانيه همچنين آمده است اين موشک جديد پس از رسيدن به ارتفاع دو هزار و 111 کيلومتري ، مسافتي 787 کيلومتري را طي کرد و دقيقا در محلي که برنامه ريزي شده بود فرود آمد.
کره شمالي به علت برنامه هاي هسته اي و موشکي خود با مجموعه اي از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد روبرو شده است. فعاليت هاي هسته اي و موشکي کره شمالي باعث به صدا درآمدن زنگ خطر در سراسر منطقه و همچنين در واشنگتن شده است. کره شمالي تاکيد دارد تسليحات هسته ايش را براي دفاع از خود در برابر خطر حمله به اين کشور نياز دارد. به طور گسترده اين تصور وجود دارد که کره شمالي در تلاش براي دستيابي به موشکي با قابليت حمل کلاهک هسته اي به سمت آمريکا توانسته است به پيشرفت هايي دست يابد. اين در حالي است که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا قول داده است اجازه نخواهد داد چين اتفاقي بيفتد.
تنش ها بين آمريکا و کره شمالي طي چند هفته اخير وارد مرحله اي جديد شد به طوري که واشنگتن مي گويد اقدام نظامي از گزينه هاي روي ميز براي مقابله با کره شمالي است و پيونگ يانگ نيز به نوبه خود تهديدهايي را عليه آمريکا مطرح کرده است. اين تهديدهاي متقابل باعث شده است تا نگراني هايي درمورد احتمال درگيري نظامي بين آمريکا و کره شمالي بوجود آيد. با اين حال ترامپ پس از تهديد به اقدام نظامي عليه کره شمالي ظاهرا کمي لحن خود را تلطيف و باب مذاکره را باز کرد و گفت آماده است در صورت فراهم شدن شرايط ، با کيم جونگ اون ديدار کند.
از سوي ديگر « مون جائه اين » که يک سياستمدار حامي آشتي با کره شمالي است به عنوان رئيس جمهور جديد کره جنوبي انتخاب شد. مون در مراسم تحليف خود گفت آماده است در شرايط مناسب براي کاهش تنش ها به کره شمالي سفر کند. با اين حال وي پس از نشست اضطراري با مشاوران امنيت ملي خود ، از آزمايش موشکي جديد کره شمالي انتقاد کرد و آن را اقدامي تحريک آميز ناميد.
سخنگوي رئيس جمهور جديد کره جنوبي به نقل از وي اعلام کرد گفتگو ممکن خواهد بود اما تنها در صورتي که کره شمالي رويکرد خود را تغيير دهد. کره شمالي از آغاز سال گذشته دو آزمايش هسته اي و دهها آزمايش موشکي انجام داده است تا از اين طريق بتواند به تقويت تسليحات خود کمک کند.
کره شمالي ماه آوريل در يک مراسم رژه نظامي دهها فروند موشک خود را در خيابان هاي پيونگ يانگ به حرکت درآورد و آنها را به نمايش گذاشت. آمريکا پس از آزمايش موشکي بالستيک جديد کره شمالي که ظاهرا نوعي تلاش براي محک زدن رئيس جمهور ليبرال جديد کره جنوبي و دولت دونالد ترامپ بود ، تحريم هاي شديدتر عليه پيونگ يانگ را خواستار شد.
کاخ سفيد با انتشار بيانيه اي اعلام کرد اين اقدام تحريک آميز جديد کره شمالي بايد زنگ هشداري براي همه کشورها باشد تا تحريم هاي شديدتري عليه کره شمالي اعمال کنند.
شان اسپايسر سخنگوي کاخ سفيد گفت روسيه بايد نگران اين مسئله باشد زيرا موشکي که کره شمالي شليک کرده نزديک اين کشور ( روسيه ) فرود آمده است.
وي افزود :« رئيس جمهور آمريکا از آزمايش موشکي جديد کره شمالي مطلع شده است. با توجه به اينکه موشک جديد کره شمالي نزديک خاک روسيه فرود آمده و اين واقعيت که محل فرود آمدن آن به روسيه نزديک تر است تا ژاپن ، رئيس جمهور آمريکا نمي تواند تصور کند که روسيه از اين اقدام کره شمالي خرسند باشد.»
اما وزارت دفاع روسيه اعلام کرد اين موشک کره شمالي در حدود 500 کيلومتري خاک روسيه فرود آمد و تهديدي براي اين کشور نبوده است. از سوي ديگر ديپلمات ها گفتند آمريکا و ژاپن روز يکشنبه نشست فوق العاده شوراي امنيت سازمان ملل متحد را به منظور گفتگو درباره آزمايش موشکي جديد کره شمالي خواستار شدند. دفتر نمايندگي اروگوئه در سازمان ملل متحد که درحال حاضر رياست دوره اي شوراي امنيت را به عهده دارد اعلام کرد نشست فوق العاده شوراي امنيت درباره کره شمالي قرار است عصر سه شنبه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن شما چند سال دارند؟

دیجیاتو نوشت: پژوهشگران در پژوهشی به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب آزمایش خون با هوش مصنوعی برای تعیین سن زیستی اعضای بدن می‌تواند به پیش‌بینی بیماری‌هایی مانند آلزایمر کمک کند.

پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه دریافتند افرادی که اعضای آن‌ها سریع‌تر از باقی بدن‌شان پیر می‌شود، ریسک بالایی برای توسعه بیماری در آن عضو در عرض ۱۵ سال دارند.

این پژوهشگران با استفاده از یادگیری ماشینی به بررسی سطح پروتئین‌های خون انسان پرداختند. آن‌ها روی ۱۱ عضو یا بافت بدن متمرکز شدند: مغز، قلب، ریه، کلیه، کبد، پانکراس، روده، سیستم ایمنی، عضلات، چربی و عروق.

تیم پژوهشی برای تمرین‌دادن الگوریتم هوش مصنوعی سطح تقریباً ۵٬۰۰۰ پروتئین را در خون ۱٬۳۹۸ بیمار سالم یک مؤسسه پژوهشی آلزایمر بررسی کردند. این افراد از ۲۰ تا ۹۰ سال سن داشتند، اما غالباً در سنین میانی تا پیری بودند.

پژوهشگران پروتئین‌هایی را که ژن‌های آن‌ها در یک عضو چهار برابر فعال‌تر از اعضای دیگر بود، مشخص کردند. آن‌ها به این ترتیب ۸۵۸ پروتئین مخصوص عضوها پیدا کردند و الگوریتم خود را طوری آموزش دادند که سن فرد را براساس آن‌ها تخمین بزند.

با این روش، آن‌ها آزمایش خونی توسعه دادند که سن زیستی یک عضو را در یک فرد ظاهراً سالم تخمین می‌زند. این سن نشان می‌دهد که ریسک بیماری در عضو مرتبط چقدر است.

پژوهشگران الگوریتم هوش مصنوعی خود را روی آزمایش خون ۵٬۶۷۶ نفر استفاده کردند. تقریباً ۲۰ درصد از این افراد پیری بسیار شدیدی در یک عضو و ۱٫۷ درصد پیری در چند عضو داشتند. پژوهشگران می‌گویند پیری سریع یک عضو می‌تواند ریسک مرگ را ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

تشخیص بیماری‌های زوال عقل در مراحل آغازین می‌تواند کارایی روش‌های درمانی را بسیار بالا ببرد.

ارتباط سن اعضای بدن و ریسک ابتلا به بیماری

طبق یافته‌های این مطالعه، در بیمارانی که دچار پیری زودرس قلب بودند، احتمال توسعه نارسایی قلبی ۲۵۰ درصد بیشتر بود. از طرف دیگر، پیری سریع مغز و عروق می‌توانست نشانه‌ای از پیشرفت بیماری آلزایمر باشد. قدرت این پیش‌بینی از بهترین نشانگرهای زیستی مبتنی بر خون موجود بهتر بود.

بیماری‌هایی که زوال عقل ایجاد می‌کنند، مانند آلزایمر، می‌توانند دهه‌ها پیش از ظهور اولین نشانه‌ها، در مغز آغاز شوند. بسیاری از درمان‌های جدید تنها در مراحل ابتدایی بیماری آلزایمر کارآمد هستند. درنتیجه، روش‌هایی ساده که بتوان با استفاده از آن‌ها بیماری‌ها را در مراحل اولیه توسعه تشخیص داد، اهمیت بالایی دارند.

به این ترتیب، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بررسی آزمایش خون با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پنجره‌ای برای پی‌بردن به اتفاقات درون بدن ایجاد می‌کند.

قدم بعدی پژوهشگران این است که آزمایش خون خود را روی ۵۰٬۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ نفر دیگر بررسی کنند. تکرار این نتایج می‌تواند ثابت کند که نظارت بر سلامت اعضای ظاهراً سالم به‌صورت تکی می‌تواند راهی مطمئن برای شناسایی اعضای دچار پیری زودرس باشد. شاید حتی بتوان افراد را پیش از بیمارشدن درمان کرد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد