Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:26:27 GMT

انتظارات اهالی فرهنگ و هنر استان البرز از رئیس‌جمهور آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۹۱۵۶

انتظارات اهالی فرهنگ و هنر استان البرز از رئیس‌جمهور آینده

۲۹ اردیبهشت روزی است که مردم با رفتن به پای صندوق‌های رای رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 29 اردیبهشت روزی است که مردم با رفتن به پای صندوق‌های رای رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می‌کنند که هنرمندان نیز بخشی از این قشر را تشکیل می‌دهند.

در این میان هنرمندان هم از رئیس جمهور آینده انتظاراتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی از هنرمندان استان البرز در گفتگو با نگارانه به این موضوع اشاره دارند که با برنامه و سیاست گذاری مناسب می‌توان به خواسته‌ها دست پیدا کرد. رییس جمهور باید اخلاق مدار و ولایت مداری را سر لوحه کار خود قرار دهد سید امیر عربی (شاعر البرزی) : رییس جمهور من باید اخلاق مداری و ولایت مداری را بر فرصت طلبی آن هم در عمل نه شعار ترجیح دهد ، رییس جمهور من با روحیه ی عاشورایی و با تکیه بر خون هزاران شهید مصداق کامل اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشد و رییس جمهور من باید مصداق کامل یک شیعه ی مولا علی (ع) باشد یعنی حامی محرومان و دشمن ثروت اندوزان جامعه و خود نیز درد محرومیت را بشناسد. رییس جمهور به وضع معیشتی مردم رسیدگی کند امیر مسعود وادی نژاد-فیلمساز البرزی:رییس جمهور آینده باید با داشتن یک کابینه دلسوز نسبت به وضع معیشتی مردم رسیدگی کند، رییس جمهور من باید کسی باشد که در مملکتش دزدی وتبعیض و فقر و فحشا وبیکاری نباشد و مردم در آرامش کامل بسر ببرند هر یک از این کاندیدا که میتوانند این شرایط را در کشور داشته باشند و مرد عمل باشند نه شعار بسم الله… رییس جمهور فرهنگ را دوست داشته باشند بهروز قاسمی-شاعر البرزی: هنرمندان قشر روشنفکر و فرهنگی و درد آشنای جامعه هستند که شاید از امور سیاست اطلاعات چندانی نداشته و تحلیلهای سیاسی اقتصادی بارزی نداشته باشند، لیکن با درک مسائل و مشکلات اجتماع و توان بیان آن با احساسی زیبا، این حق را دارند که بتوانند برای کاندیداهای ریاست جمهوری یا شورای شهر و روستا، اظهار نظر کنند و حمایت شان را از یک مسیر فکری خاص یا کاندیدایی خاص اعلام کنند. هنرمندان با توجه به محبوبیت ویژه خودشان در بین اقشار مختلف جامعه، شرکت یا عدم شرکت شان در انتخابات و یا حمایت از شخص یا گروه خاص، تاثیر گذار خواهد بود و می توانند اندیشه ها را تغییر دهند. رئیس جمهور آینده با صداقت در راه خدا قدم بردارد عارفه رویین-نویسنده البرزی:به عنوان یک هنرمند، گاهی با آدم هایی مواجه می شوم که با نگاهی اندر سفیه و روشنفکرانه می گویند، انتخاب رئیس جمهور وابسته به رای مردم نیست و از پیش تعیین شده است. اما واقعیت امر چیز دیگری است. چه کسی فکر می کرد که ترامپ دیوانه بر سر قدرت بیاید؟ باید بدانیم نسل ما خصوصا قشر هنرمند خسته تر از آن است که تن به آزمون دهد. چرا که کوچکترین ماجراجویی می تواند منجر به از بین رفتن زیرساخت ها شود. سرزمینم ایران همواره در طول تاریخ مورد تهاجم قرار گرفته و آرامش و امنیت برای آن حکم کیمیا را دارد. هر چهار سال یک بار با امید به آینده ای روشن به پای صندوق های رای کشانده می شویم تا رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به داد مردم برسد. اما متاسفانه در کارزار بزرگ انتخابات با روش های پوپولیستی که دستمایه دولت مردان می شود مواجه می شویم که با سبکی نوین رخ می نمایند، سه برابر کردن یارانه ها… روش هایی عوامفریبانه تا به اصطلاح حق محرومین و پایین دستی ها را از حلقوم بالا نشین ها بیرون بکشند.

56میلیون ایرانی حق رای و انتخاب دارند اما آیا همه پای صندوق های رای خواهند رفت؟ قطع به یقین خیر.
یک عده همیشه برای رای دادن مردد هستند. اما بدانیم و آگاه باشیم که رسانه های غربی و تحلیل گرانشان در پی بی حیثیت کردن و به حاشیه بردن مردم ما هستند و هیچ کدام از کشورهای غربی دلشان به حال ما نمی سوزد. کشور ما در حال عبور به سمت دموکراسی است و برای رسیدن به آن باید بهایی سنگین را متحمل شویم و رسانه های غربی را به چالشی بزرگ بکشانیم. و با حضور در پای صندوق ها، و دادن رای آینده ی فرزندانمان را تضمین کنیم. رییس جمهور به هنر انقلاب اسلامی بهاء دهد عباس هادیان-هنرمند تئاتر:انتظار من است که بودجه ی بیت المال انقلاب اسلامی را صرف ترویج هنر انقلابی کنند نه ترویج هنر غربی و خنثی. رییس جمهور رکود کاری را برطرف کند هادی واعظ زاده-هنرمند تئاتر:مهمترین دغدغه‌ من شامل حال من نمی‌شود؛ بلکه به کل جامعه هنری ارتباط دارد. رکود کاری بسیار است و امیدواریم این مشکلات برطرف شود و همه در کارهای خوب حضور داشته باشند،رئیس جمهور باید بداند جامعه‌ای که در آن فرهنگ و هنر رشد نکند، به رکودهایی در حوزه‌های دیگری خواهد رسید. به نظرم لازم است هزینه‌های بیشتری به بخش فرهنگی اختصاص داده شود. رییس جمهور به هنر و هنرمند بهاء دهد مهدی فتحی-بازیگر تئاتر: احترام واجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،حفظ شعائر اسلامی،ملی واحترام به اقوام مختلف ،عدالت گستری درهمه زمینه ها.رسیدگی به معیشت ،درآمدهمه ایرانیان ،توسعه زیرساخت های صنعتی برای اشتغال،رونق دادن وتوجه به آموزش وتربیت درمدارس ودانشگاه ها و …اینها انتظارتی است که بین همه بصورت مشترک وجوددارد. اما من بعنوان یک عضوکوچک از خانواده هنرمندان ازرئیس جمهورآینده انتظار،توجه ویژه به مقوله هنر وهنرمند را دارم زیراهنرمند می تواند یک معلم فرهنگ ساز درجامعه باشد چراکه یک هنرمندباخلق آثارهنری می توانددرشکوفایی دولت وتحقق اهداف اجتماعی وفرهنگی قدمی بزرگ وبسزایی دراعتلای فرهنگ دینی ،قومی واسلامی داشته باشد علیهذا افزایش وتجهیز ورسیدگی به سالن های تئاتروسینما ونگارخانه ها را انتظاراست وهمچنین رسیدگی به بیمه ودرآمد هنرمندان ،وراه اندازی اداره تئاتر درسراسرکشور را خواستارم. اکرم زنگنه-شاعر البرزی: درود بر سرزمینم ایران، سلام بر ریس جمهور اینده ؛ بنده شخصا از سیاست دور هستم اما بحث در مورد هنرمندان در مقوله هنرمندان بحث مفصلی ست لطفا وظیفه ورسالت خود را حفظ کنید چرا که رسالت ودلسوزی شما پایداری شماست امید وارم هر چه به صلاح است اتفاق بیفتد. رییس جمهور حرمت هنرمندان احوالپرسی از آنها نیست زهرا کریمی-بازیگر: به نظرم باید به صنفی که در آن کار می‌کنیم احترام بگذاریم، البته خیلی از صنف‌ها مادی فکر می‌کنند و مشکلاتی نیز وجود دارد. به نظرم حرمت کسانی که در حوزه فرهنگی هنری هستند، باید ارتقا پیدا کند.متاسفانه قشر ما بازنشستگی ندارد و زمانی که بازنشسته هستیم، نیاز به کار داریم. تنها صنفی که بازنشستگی ندارد هنرمندان هستند؛ چرا که با وجود بالا بودن سن، هنوز شوق کار کردن دارند. متاسفانه در سینما و تئاتر فکر می‌کنند کسانی که از پنجاه سالگی عبور می‌کنند، دیگر جایی برای کار ندارند. در صورتی که در تمام دنیا از کسانی که پیشکسوت هستند، بیشتر استفاده می‌کنند. به هر حال من به مسئله هنر به عنوان حریم اجتماعی نگاه می‌کنم و امیدوارم این حریم حفظ شود. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از 18 سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده 400 متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات 250 هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شده که تا 200 هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور