Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:23:07 GMT

60 هزار نفر در خوزستان برگزاری انتخابات را برعهده دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۹۲۳۹

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت:‌ کل برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان، ناظران، عوامل انتظامی و عوامل اجرایی صندوق نزدیک به 60 هزار نفر هستند.

حبیب‌الله فضل‌الله‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در حوزه انتخابات شوراهای شهر و روستای استان نسبت به دوره چهارم رشد داشته‌ایم، اظهار کرد: ‌تعداد کل داوطلبان شوراها 16 هزار و 913 نفر است که نسبت به دوره چهارم در بسیاری از شاخص‌ها ازجمله تعداد کل داوطلبان شهر و روستا،‌ تعداد داوطلبان زن و مرد، سواد داوطلبان و همچنین سابقه عضویت داوطلبان، کاملا رشد داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ‌در حوزه شهری چهار هزار و 55 نفر و در حوزه روستایی 12 هزار و 858 نفر داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 794 نفر زن و 16 هزار و 119 نفر مرد هستند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان خاطرنشان کرد:‌ تعداد داوطلبان زن در حوزه شهری نزدیک به 426 نفر و تعداد آقایان سه هزار و 629 نفر است؛ همچنین تعداد کل داوطلبان زن در شوراهای روستا 368 نفر و تعداد داوطلبان مرد 12 هزار و 490 نفر است که این آمار نشان‌دهنده رشد و مشارکت سیاسی در حوزه مدنی است.

وی خاطرنشان کرد: مولفه‌هایی که بسیار مدنظر است، ارتقاء کیفی و سطح تحصیلی در حوزه روستایی است و باید گفت که نسبت به انتخابات دوره چهارم شهر و روستا، در مقطع تحصیلی دیپلم 26.7 صدم درصد، در مقطع تحصیلی لیسانس 34.6 دهم درصد، در مقطع لیسانس 50 درصد و در مقطع دکتری تقریبا 59.4 صدم درصد رشد داشته‌ایم.

فضل‌الله‌پور عنوان کرد: ‌تعداد کل شعب اخذ رای سه هزار و 731 شعبه در کل استان است و کل برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان، ناظران، عوامل انتظامی و عوامل صندوق نیز نزدیک به 60 هزار نفر هستند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر، ‌امیدیه و بهبهان نیز گفت: تعداد شعب الکترونیکی 248 شعبه است و مانور برگزاری انتخابات الکترونیکی در سطح چهار شهرستان پایلوت آغاز شده است و تا قبل از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت؛ این مانور به‌منظور ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به فرآیند انتخابات الکترونیکی است.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: ‌همچنین به‌منظور ارتقاء سطح دانش حرفه‌ای برگزار کنندگان انتخابات اعم از نمایندگان فرماندارها، ‌مجریان شعب اخذ رای، کارشناسان فرمانداری‌ها و اعضای هیات اجرایی، آموزش‌های بسیار فشرده‌ای داشته‌ایم تا برای انتخابات خطایی نداشته باشیم؛ در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه تعداد رای‌اولی‌های استان 75 هزار نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم اهمیتی در حد مرحله اول دارد و چه بسا شاید اهمیت آن بیشتر است چون افراد از میان نامزدهای راه یافته، نصف آنها را راهی بهارستان می‌کنند؛ پس انتخابات مرحله دوم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: از همه مردم حوزه‌های انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» دعوت می‌کنم با شور و نشاط خاصی روز جمعه در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با آگاهی کامل افراد مورد نظر خود را انتخابات کنند چرا که سرنوشت چهار سال قانونگذاری کشور دست این نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6097015

دیگر خبرها

  • آمادگی هر دو حوزه انتخابیه خوزستان برای برگزاری انتخابات
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران