Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دشمنان می‌خواهند افراد را ولو به شکل نفربه‌نفر، از انقلاب جدا کنند و اقدام بسیجی در عرصه‌ جهاد سازندگی مقابله‌ مؤثری با این شیطنت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در دیدار جمعی از مسئولان بسیج سازندگی البرز، با بیان این‌که کار خالص ماندگار است، اظهار کرد: عمل جهادی در بستر روح بلندی به ثمر می‌رسد که ریشه در ایمان به پروردگار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه کرج توسعه‌ گفتمان جهاد سازندگی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان از تمام ترفندهایشان برای زمین زدن انقلاب استفاده می‌کنند تا اثری از این شجره‌ طیبه در جهان باقی نماند.

وی گفت: امام (ره) با نگاه انقلابی خود، جهاد سازندگی و بسیج سازندگی را بنیان‌گذاری کردند و تا هرجا که این مجموعه‌ها پیشرفت کنند، در واقع انقلاب را به‌پیش برده‌اند و نام امام (ره) را توسعه داده‌اند.

وی افزود: کار جهادی بسیجیان و جهادگران سازندگی، تقویت‌کننده‌ پایه‌های نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: دشمنان با روش‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام تلاش می‌کنند؛ امروز می‌بینید که بعضی افراد بی‌دین، ولو در لباس روحانیت با حرف‌هایی که می‌زنند و توضیحاتی که می‌دهند و با هر وسیله‌ای در پی نیل به اهداف غیر الهی خود هستند و حاضرند در این راه، تمام ارزش‌ها و تمام سابقه ها و تمام انقلاب را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: دشمنان خارجی و داخلی می‌خواهند افراد را ولو به شکل نفربه‌نفر، از انقلاب جدا کنند و اقدام بسیجی در عرصه‌ جهاد سازندگی مقابله‌ مؤثری با این شیطنت‌هاست.

دشمنان با روش‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام تلاش می‌کنند؛ بعضی افراد بی‌دین، ولو در لباس روحانیت با حرف‌هایی که می‌زنند و توضیحاتی که می‌دهند به اهداف غیر الهی خود هستندنماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بسیج در طول تاریخ بشری از ابتدای خلقت و تا پایان زمان، در جریان است و اختصاص به مجموعه‌ای در امروز و این کشور ندارد؛ از آدم (ع) تا علی بن ابیطالب (ع) و حضرت صاحب‌الزمان (عج) همه در این دایره قرار دارند.

وی افزود: سکوت امیر المومنین (ع)، صلح امام مجتبی (ع)، قیام سیدالشهدا (ع) یا نهضت امام خمینی (ره)، همه عمل به وظیفه خاص هرکدام بوده و در راستای تفکر بسیجی است؛ چراکه بسیجی شخصیتی متدین و زمان‌شناس است که در هر مقطعی به وظیفه‌ خود توجه دارد و نسبت به انجام این وظیفه اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه سازندگی یکی از وظایف عام هر انسان بسیجی است، گفت: سازندگی نیازمند روحیه‌ای جهادی است و این روحیه در نگاه و جهان‌بینی بسیجی یافت می‌شود؛ چراکه منشأ انگیزه‌ حرکت او خداست و به حرف و طعن دیگران توجهی ندارد.

امام‌جمعه کرج گفت: سازندگی عنوانی عام است، گاهی نیاز به ساخت خانه است، گاهی باید حریم ساخت و گاهی حرم و زمانی نیز باید به دفاع از این حرم برخاست.

وی افزود: به‌موقع و به‌جا عمل کردن ریشه کار است؛ یک‌زمانی باید در جبهه جنگید، یک‌وقتی باید سازندگی کرد، چه ساختمان، چه بحث‌هایی مانند هسته‌ای.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: گاهی هم نیاز جامعه، سازندگی در عرصه‌ مسائل اعتقادی و روحی است؛ در این فضا وظیفه‌ بسیج سازندگی بنیان‌گذاری، طراحی و اجرای برنامه‌ها جهت رفع خرابی‌های فرهنگی خواهد بود که این وجهه در اردوهای جهادی موردتوجه قرارگرفته است.

وی افزود: البته باید توسعه‌یافته و باقوت بیشتری دنبال شود و حتی وجهه‌ غالب فعالیت‌های جهادی در فضای امروز باشد؛ یعنی به ازای هر یک نفر فعال در عرصه‌ سازندگی فیزیکی، حداقل دو نفر مشغول کار فرهنگی باشند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اولویت‌سنجی در کارها، تصریح کرد: اردوهای جهادی به شهرهای دیگر منعی ندارند و موردتقدیر نیز هستند، اما در همین استان مناطق محروم زیادی داریم که می‌توانند مقصد فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قرار گیرند.

مشکلات و محرومیت‌های استان البرز احصا شوند

وی ادامه داد: درعین‌حال اولویت‌ بخشیدن به فعالیت‌ جهادی در داخل استان، در کنار جذب افراد بیشتر و تقویت انگیزه‌ها، موجب تعدیل هزینه‌ها و افزایش بازخورد کارها نیز می‌گردد؛ با ورود دستگاه‌های اجرایی به عرصه‌ی حمایت از این فعالیت‌ها نیز، اثرگذاری بالاتری از این اقدامات را شاهد خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی همدانی تخصص گرایی در اقدامات سازندگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: به‌عنوان‌مثال بسیج سازندگی البرز می‌تواند با آموزش نیروها در حوزه‌هایی چون مقابله‌ ساختارمند و قوی با معضل ریزگرد در خود استان، به شاخصه و قطب تخصصی اجرای طرح‌های ضربتی عمیق برای اجرای این راهکارها در سایر استان‌های کشور نیز بدل گردد.

وی اضافه کرد: ابتدا باید مشکلات و محرومیت‌های استان احصا شوند، سپس آموزش‌ها نیز در همین راستا تعریف شوند تا افراد آموزش‌دیده بتوانند در زمینه‌های تعریف‌شده مشغول فعالیت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: در کنار همه این‌ها باید توجه داشت که برنامه‌ریزی فعالیت‌ها با توجه به منابع و ظرفیت‌های هر منطقه، به‌سوی «تولید و اشتغال» باشد و آموزش‌ها و نیز در رابطه با بهره‌برداری صحیح از همین منابع جهت‌دهی شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند. تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

کد خبر 6086881 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود