Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:59:04 GMT

با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۰۲۷۲

با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم

روزنامه های صبح امروز محورهای اصلی خود را به موضوع های «با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم»،« نگذاریم منافع فردی و اجتماعی‌مان به خطر بیفتد»، «رأی می‌دهیم تا ما را ببینند»، «این بار مردم تکرار می کنند»، «سناریوی منفور»، «معامله دوباره با رأی مردم»، «اصرار برخی از کاندیداها به روش‌هایی که فرهنگ مردم را نشانه گرفته است»، «اگر قالیباف کنارنرود اصولگرایان شکست می‌خورند»، « چهره‌به‌چهره روبه‌رو»، «استراتژی بزن در رو»، «دوران سپری شده شناسنامه های پاک»، « بداخلاقی های آشکار با وعده های بدون اندیشه»، « آمارهای ساختگی چرا؟»، « فقط روحانی برای دریاچه ارومیه برنامه دارد»، « رئیسی روزنامه ندارد؟»، « نامزدها و مسأله دام اجتماعی»، « رشد اتهام زنی در غیاب شفافیت!»، « شوخی کاربران با لیست اموال شهردار»، « پاسداشت امید و صداقت»، « تکرار می‌کنند: تحریم یا مشارکت»، « انتخاب روحانی تکمیل پروژه نجات ایران»، « ترواش قلمی ذهن یک کاندیدا»، « راستی‌آزمایی اموال نامزدها در پیچ خلأ قانونی»، « تبِ ایران در سوئد»، «آقای توکلی و احتمال پشتیبانی مجدد»، « امید به تغییر بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست»، « وضعیت پیچیده اصولگرایان»، « ریسمان اعتماد»، « فرصت‌سازی برای دشمن»، « همسر حسن روحانی را بیشتر بشناسید»، « سینه‌ام مخزن اسرار است»، « مناظرات ویکی لیکس محور» و « 4 سال‌ »دروغ»! اختصاص دادند و به انعکاس آنها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم
روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله ای با انتشار عنوان «با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم»، نوشت: عوارض منفی سومین مناطره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری، همچنان در لایه‌های جامعه خودنمائی می‌کند. متاسفانه با پایان یافتن مناظره‌ها هنوز هم در تبلیغات انتخاباتی، همان شیوه خلاف اخلاق و به ویژه توسل به دروغ ادامه دارد. برپائی سومین مناظره تلویزیونی میان 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرار بود حول محور مسائل اقتصادی کشور باشد لکن به فرصتی برای وارد کردن اتهام توسط برخی نامزدها علیه برخی دیگر تبدیل شد. با این روزها و حتی بعد از پایان مناظره‌ها هم در تبلیغات بعضی نامزدها همان شیوه توسل به دروغ رواج دارد. این، شیوه متعلق به همان جریان انحرافی است که قصد بازگشت به قدرت دارد. مردم باید هوشیار باشند و با حضور حداکثری در انتخابات این اجازه را به آن جریان ندهند و برای همیشه اخلاق را در جامعه نهادینه کنند.

** نگذاریم منافع فردی و اجتماعی‌مان به خطر بیفتد
روزنامه «شهروند» در گفت و گو با شروین وکیلی جامعه شناس و با درج عنوان «نگذاریم منافع فردی و اجتماعی‌مان به خطر بیفتد»، نوشت: منافع ملی کاملا در امتداد منافع شخصی است، بدیهی است که از زاویه‌ منافع شخصی هم اگر بنگریم، باید رأی داد. من انتظار انتخابات با مشارکت بالا را که منافع ملی‌مان را برآورده کند، دارم تا بار دیگر پیروزی خرد جمعی ایرانیان و کارایی بحث‌های مردم در فضای عمومی را ببینیم. اگر روند برگزاری انتخابات چنان که سزاوار و شایسته است، انجام شود، بار دیگر پیروزی خرد جمعی ایرانیان و کارایی بحث‌های مردم در فضای عمومی را ببینیم. چکیده‌اش آن‌ است که انتخاباتی با مشارکت بالا را انتظار دارم که منافع ملی‌مان را برآورده کند.

** رأی می‌دهیم تا ما را ببینند
روزنامه «شهروند» در گزارشی با عنوان «رأی می‌دهیم تا ما را ببینند»، می نویسد: برای «ایرج» که در آفتاب تند، لب جدول لم داده، تنها نشان انتخابات عکسی است که روی دیوار چسبیده و با هر وزش باد تکان می‌خورد. اگر انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری تمام شهرها را به جنب و جوش انداخته، برای ایرج ٥٠ ساله وضع جز این است. او کارتن‌خوابی است در خیابان خیام که دست‌هایش را در ریش بلندش فرو برده و به فروش یک جفت کفش کهنه فکر می‌کند. آن‌طور که گفته می‌شود، شمار آنها در تهران بیشتر از دیگر شهرهاست. با این‌همه کمتر پیش آمده که همین جمعیت در شعار کاندیداها جای بگیرند و برنامه مشخصی برای آنها داده شود. جمعیتی که انتخاب رئیس‌جمهوری و اعضای شورای شهر حق مسلم آنها هم هست اما تصور می‌کنند رأی‌شان ارزشی ندارند. آنها خسته‌تر و افسرده‌تر از آنند که فکر کنند با رأی سرنوشت‌شان عوض خواهد شد.

** این بار مردم تکرار می کنند
روزنامه «ابتکار» در گزارشی با اشاره به عنوان «این بار مردم تکرار می کنند»، می نویسد: مشارکت عمومی مردم پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو علاوه بر اینکه تکلیفی ملی محسوب می‌شود، می‌تواند به تقویت نهادهای مدنی انسجام ببخشد و مردم را به فرم تغییری پایدار در جامعه سوق خواهد داد. مشارکت فعال مردم در انتخابات به این معناست که مردم در کنار رویکردهای گذار به سمت توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، به تغییر سرنوشت خود با سازوکارهای دموکراتیک نیز تن داده‌اند. در وضعیت کنونی، چرایی مشارکت حداکثری در انتخابات 96 به مهمترین مطالبه سیاستمداران تبدیل شده است. این دغدغه البته محدود به اردوگاه تحول‌خواهان است و دلایل چنین خواست جمعی ـ از سوی اصلاح‌طلبان ـ بدون واسطه به بازیگری جریان رقیب از ماه‌ها قبل از انتخابات در میدان سیاست نیز مربوط است. جریان رقیب و رسانه‌های همسو با سناریویی که در آن وضعیت کشور تحت مدیریت دولت یازدهم را کاملاً سیاه و ناامید کننده جلوه داده‌اند، در واقع به قرینه می‌توان آن را طرحی برای زمینه‌چینی کاهش مشارکت عمومی در انتخابات چند روز آینده دانست.

**سناریوی منفور
اسماعیل لک در یادداشتی در روزنامه «آفتاب یزد» و با درج عنوان «سناریوی منفور»، می نویسد: انتظار شما از یک مناظره انتخاباتی چیست؟ اگر تا چند هفته قبل این سوال را از من می‌پرسیدند بی‌شک جواب می‌دادم: شنیدن تشریح کامل برنامه‌های کلی و توجیه منطقی وعده‌های انتخاباتی توسط کاندیداها. اما حالا و بعد از مشاهده دو راند از مناظرات اگر این سوال را از من بپرسند، می‌گویم: شنیدن چالشی‌ترین توهین‌ها و اتهامات جدید و به‌روز و پاسخگویی به افترا و اتهامات قبلی از زبان کاندیداها. چیزی که انکارناپذیر است بالا بودن ارزش و اهمیت جذابیت در مناظره‌هاست.

** معامله دوباره با رأی مردم
روزنامه «شهروند» در گزارشی با عنوان «معامله دوباره با رأی مردم»، آورده است: هر دم از این باغ بری می‌رسد. درحالی‌ که تنها ٤روز تا بسته‌شدن پرونده انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری مانده، روزگذشته یکی ازنامزدها، با رونمایی از پایگاه www.maskan٩٦.ir، به نوعی وعده داد که ٣‌میلیون خانه‌های خالی را از چنگ ٤‌درصد ثروتمند جامعه خارج و بین ٩٦‌درصد باقیمانده توزیع می‌کند. البته این‌بار اولی نیست که این کاندیدا بدون گرفتن مجوز قانونی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم، شائبه خرید رأی مردم را به وجود می‌آورد. کمتر از یک هفته پیش هم، در سامانه کار این نامزد به افراد جویای کار بالای ۱۸‌سال وعده پرداخت کارانه ۲۵۰هزار تومانی داده شد و صدای همه را درآورد.

** اصرار برخی از کاندیداها به روش‌هایی که فرهنگ مردم را نشانه گرفته است
روزنامه «نوآوران» در سرمقاله ای به قلم مصطفی درایتی و با انتخاب عنوان «اصرار برخی از کاندیداها به روش‌هایی که فرهنگ مردم را نشانه گرفته است»، نوشت: متأسفانه چندین دوره است که انتخابات مبتلا به روش‌ها و تبلیغات مخرب انتخاباتی کاندیداها شده است. عمده‌ترین مشکل در این زمینه این است که عده‌ای برای رسیدن به منصب سیاسی ولو با اهمیت به روش‌هایی تمسک می‌جویند که هیچ ارزشی هم ندارد. متأسفانه آن‌چه در میان این بداخلاقی‌های سیاسی و انتخاباتی اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته و در عین حال مورد توجه کسی هم قرار نمی‌گیرد این است که فعالانی که به این روش‌های تخریبی متوسل می‌شوند، متوجه نمی‌شوند این رویکردها در فرهنگ مردم باقی می‌ماند. این افراد نمی‌دانند که تقابل کردن با کسی باعث ماندگاری چه آثار زشتی در فرهنگ مردمی می‌شود.

** اگر قالیباف کنارنرود اصولگرایان شکست می‌خورند
روزنامه «قانون» در گفت و گو با کمال سجادی سخنگوی بزرگ‌ترین جبهه‌ اصولگرا و با انتشار عنوان «اگر قالیباف کنارنرود اصولگرایان شکست می‌خورند»، می نویسد: به نظر می‌رسد که آقای جهانگیری به دلیل اینکه باعث می‌شود رای‌های روحانی شکسته شود، کناره‌گیری کند. در میان قالیباف و رئیسی نیز اگر بنا باشد انتخابات به دور دوم کشیده شود هر دو در صحنه رقابت خواهند بود؛ اما اگر شرایط به گونه ای رقم بخورد که در دور اول، امکان پیروزی رئیسی وجود داشته باشد آقای قالیباف کناره‌گیری خواهد کرد. در غیر این صورت اتفاقات سال 92 تکرار خواهد شد و اصولگرایان شکست خواهند خورد.

** چهره‌به‌چهره روبه‌رو
روزنامه «شرق» در گفت وگو با مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و انتخاب عنوان «چهره‌به‌چهره روبه‌رو»، نوشت: نخبگان، روشنفکران، فعالان سیاسی و مدنی، اصحاب رسانه و خبرنگاران، باید سر از پا نشناسند و سعی کنند از همه فرصت‌ها برای آگاهی‌بخشی به جامعه استفاده کنند. چه در فضای مجازی و چه در رسانه و مطبوعات و چه رودررو و چهره به چهره، تلاش کنند. چون لحظاتی سرنوشت‌ساز برای آینده کشور است. با سفرهایی که ظرف دو، سه هفته گذشته داشتم و به چند استان سر زدم، فکر می‌کنم مقبولت روحانی به صورت تصاعدی رو به افزایش است. فکر می‌کنم، تردید آنهایی هم که ممکن بود در انتخابات شرکت نکنند، به‌تدریج روبه کاهش گذاشته است و ان‌شاءالله حضور بیشتری خواهند داشت.

** استراتژی بزن در رو
روزنامه «آفتاب یزد» با انتخاب عنوان «استراتژی بزن در رو»، آورد: مدت‌هاست که یک‌عالمه گلایه دارد از صدا و سیما؛ چیزی نزدیک به چهار سال. چه در دوره ریاست علی عسگری بر این سازمان و چه در زمان محمد سرافراز، دلش با رسانه ملی صاف نشد که نشد. حسن روحانی در این چهار سال بارها از عملکرد سیمای ایران شاکی بود. قبل از 92 و در مبارزات انتخاباتی آن سال، تبعیض و نگاه ویژه صدا و سیما به یکی از کاندیداهای اصولگرا، باعث ایجاد این کدورت شده بود. تا اینکه حسن روحانی در یکی از معروف‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی‌اش در قالب گفتگوی تلویزیونی (یعنی همان زمان که کلیدش را بر دست گرفت و آن را بالا برد تا آن کلید تبدیل به نماد انتخاباتی‌اش شود؛) موقع سوالات جهت‌دار مجری، به کنایه گفت:«این جمله را به شما و آن‌کسانی که در گوش شما این سوال را می‌گویند تا بپرسی می‌گویم.... همه مشکلات با کلید تدبیر و امید حل می‌شود؛» جمله‌ای که نشان‌دهنده اوج بدبینی روحانی به رسانه ملی بود.

** دوران سپری شده شناسنامه های پاک
روزنامه «شهروند» با انتشار عنوان «دوران سپری شده شناسنامه های پاک»، نوشت: دو اظهارنظر منتشرشده در روزهای گذشته از دوفعال سیاسی با مواضعی کاملا متضاد با یکدیگر، یکی مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب که مهمترین رقیب روحانی در انتخابات پیش‌رو را عدم شرکت رأی‌دهندگان خواند و دیگری حمید رسایی که در یک برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی گفت؛ برخی از اصولگرایان معتقدند هرچه مشارکت پایین‌تر باشد، شانس آنان در انتخابات بیشتر خواهد بود. دراین دوره از انتخابات البته امیدها به حضور مردم پای صندوق‌ها بیشتر از انتخابات ٤‌سال پیش است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور شنبه‌شب دربرنامه تلویزیونی نگاه یک ضمن رد اعتبار نظرسنجی‌های انجام‌شده گفته است؛ احتمالا آمار حضور مردم دراین دوره از انتخابات تا ٧٢‌درصد هم برسد.

** بداخلاقی های آشکار با وعده های بدون اندیشه
روزنامه «آفتاب یزد» در یادداشتی به قلم سحر صنیعی و با اشاره به عنوان «بداخلاقی های آشکار با وعده های بدون اندیشه»، آورده است: امروزه تبلیغات بیشتر بر پایه شعارهای فریبنده و بی‌ پشتوانه استوار شده است. بدون ذکر برنامه و ارائه راهکار برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، فضای پوپولیستی را در بین مردم ایجاد کرده و شبحی از اقتصاد که با وعدهای رنگی گویا قابل اصلاح است در ذهن‌ها‌ پرورش پیدا می‌کند، ترویج تفکر گرفتن یارانه و یا سه برابر شدن آن بدون توجه به عدم پتانسیل اقتصادی باعث می‌شود توده مردم به سمت نا آگاهی قدم برداشته و به این داده‌های پوشالی دلبسته شوند و بعدها به علت محقق نشدن آن نسبت به ارکان دولت بی اعتماد و بد گمان بشوند. بیشتر این شعارها و وعده‌ها‌ چه درسطح انتخابات ریاست جمهوری و چه در جایگاه شورای شهر بدون در نظر گرفتن ضمانت اجرایی آن، پشتوانه مالی و سازوکار قانونی چنین تصمیماتی توضیح داده می‌شود.

** آمارهای ساختگی چرا؟
روزنامه «شهروند» در سرمقاله ای با انتشار عنوان «آمارهای ساختگی چرا؟»، می نویسد: سومین مناظره مسأله مهمی را پیش‌ روی جامعه ایران قرار داد که باید پاسخ و راه‌حلی مناسب برای آن ارایه شود. قضیه از این قرار است که برخی از آقایان نامزدها در تحلیل و نقد وضع موجود، آمار و اطلاعاتی را بیان می‌کردند. همچنین برای توصیف چشم‌انداز حضور خود در مسند ریاست‌جمهوری آمار و ارقامی را عرضه می‌کردند. هر دو نوع آمار از یک جهت وجه مشترک داشت و اینکه مخاطبان آنها را نادرست می‌دانستند.

** فقط روحانی برای دریاچه ارومیه برنامه دارد
روزنامه «شرق» با درج عنوان « «فقط روحانی برای دریاچه ارومیه برنامه دارد» در گفت و گو با عیسی کلانتری رییس ستاد حسن روحانی، نوشت: فقط روحانی برای دریاچه ارومیه برنامه دارد. دریاچه باید در یک سطحی، تثبیت ‌شود. با داشتن حدود ١٥ میلیارد مترمکعب دیگر تثبیت می‌شود. وقتی تثبیت شد، هر سال باید آبی وارد شود که تبخیری که انجام می‌گیرد، این تثبیت باقی بماند. دولت آقای روحانی، استراتژیکی تصمیم گرفت. انتخاباتی تصمیم نگرفت. اگر دریاچه احیا نشود، شما ناچار هستید که شهر تبریز را تخلیه کنید.

** رئیسی روزنامه ندارد؟
روزنامه «آفتاب یزد» در گزارشی با عنوان «رئیسی روزنامه ندارد؟»، آورد: هنوز به کُنه ماجرایی که ابراهیم رئیسی را توانست متقاعد کند تا در آخرین مناظره ای که جمعه برگزار شد، بگوید:«من هیچ روزنامه ای ندارم.» پی نبرده ایم. اما سوال این جا است که آیا واقعا چنین است؟ اگر اندکی دقیق تر بنگریم و این سوال را مطرح کنیم که کدامیک از نامزدها روزنامه دارند و کدامیک روزنامه ندارند؟ شاید بهتر بتوان به اصل ماجرا پرداخت. از میان روزنامه های موجود، روزنامه قدس متعلق به آستان قدس است که تولیت آن بر عهده آقای رئیسی است. طبیعتا ماموریت این روزنامه در حال حاضر دفاع از ایشان است. در طول این مدت نیز چنین کرده است حتی اگر قانون چنین برخورد و حمایتی را عملا منتفی اعلام کرده باشد! البته روزنامه های خراسان، کیهان،جوان و وطن امروز نیز از رئیسی حمایت می کنند.

** نامزدها و مسأله دام اجتماعی
روزنامه «شهروند» در یادداشتی با درج عنوان «نامزدها و مسأله دام اجتماعی»، نوشت: پیش از هر دوره دیگری در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد بداخلاقی در شیوه‌های تبلیغاتی نامزدها بوده‌ایم. این بداخلاقی به اشکال مختلفی نمود و بروز یافته است. از وعده‌های واهی و بی‌اساس در تأمین منابع مالی دادن تا اتهام‌زنی‌ها، دروغ‌بافی‌ها، اسناد نشان دادن، ورود به حریم خصوصی و مسائل شخصی و خانوادگی و فریبکاری‌ها به دفعات و تکرار بخش مهمی از سخنرانی‌ها، مناظره‌ها و فعالیت‌های تبلیغی نامزدها را به خود اختصاص داده است؛ بی‌آن‌که متاسفانه به پیامدهای اجتماعی این نوع بداخلاقی‌ها و تأثیر آن بر اعتماد عمومی و سوق‌ دادن و فروافکندن مردم در دام‌های اجتماعی اندیشیده شود.

** رشد اتهام زنی در غیاب شفافیت!
روزنامه «ابتکار» با انتخاب عنوان «رشد اتهام زنی در غیاب شفافیت!»، می نویسد: مناظره آخر انتخابات نیز با اتهام‌هایی از سوی برخی نامزدها پیگیری شد. اتهام فساد برای اولین بار نبود که مطرح می شد. موضوعی که البته بعد از مناظره با واکنش افرادی مواجه شد که نامشان به هر دلیل در این مناظره‌ها آورده شد. این افراد خواهان پاسخگویی به اتهام هایی شدند که نه از سوی یک نهاد نظارتی که از زبان یک نامزد انتخاباتی مطرح شد. سوال اساسی در ذهن افکار عمومی این است که این اتهام ها اگر اثبات نشده است چرا مطرح می شود و اگر ثابت شده است چرا نهادهای نظارتی اطلاعاتی از آن به مردم اعلام نکرده اند. متغیر اصلی در این معادله را می توان در عدم شفافیت جست و جو کرد. به طور قطع شفافیت در فضای اقتصادی کشور می تواند از سوی همه نهادهای نظارتی در هر سه قوه از بروز چنین اتهاماتی جلوگیری کند.

** شوخی کاربران با لیست اموال شهردار
روزنامه «آفتاب یزد» با انتشار عنوان «شوخی کاربران با لیست اموال شهردار»، آورد: لیستی که قالیباف از اموال خود ارائه داد با واکنش‌های بیشماری از سوی کاربران روبه‌رو شد.یکی از کاربران در این مورد نوشت: «قالیباف می‌خواد رئیس‌جمهور بشه کلاً تو دو تا بانک حساب داره، من 4سال بیکارم 15 تا کارت بانکی دارم.» کاربر دیگری اظهارکرده است: «ما چطوری جرات کنیم سرنوشت کشور را بسپاریم به دست کسی که تو این سن و سال هنوز خودش و زن و بچه‌اش رو هم دیگه نتونستن پنجاه میلیون پس‌انداز داشته باشن؟»

** پاسداشت امید و صداقت
روزنامه «شرق» در یادداشتی به قلم کامبیز نوروزی و با اشاره به عنوان «پاسداشت امید و صداقت»، نوشت: مبارزات انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران آخرین روزهای خود را می‌گذراند. چند روز دیگر با شمارش آرای مردم، پیروز انتخابات اعلام می‌شود و برای چهار سال دیگر زمام ریاست‌جمهوری را به دست می‌گیرد. به‌هرحال این انتخابات بیش از یک برنده نخواهد داشت؛ ملت. این مردم‌اند که براساس آنچه از نامزدها دیده‌اند و شنیده‌اند و تجربه‌ای که در طول سال‌ها از آنها داشته‌اند با رأی اکثریت، یکی را برمی‌گزینند. اما بازنده انتخابات کیست؟ این بار فقط یک رئیس‌جمهور انتخاب نمی‌کنیم، مهم‌تر از آن، بی‌اخلاقی را از خود می‌رانیم تا راستگویی و درستکاری و حرمت حیثیت انسان‌ها و امید و صداقت را پاس بداریم. در روز انتخاب نهایی، بی‌اخلاقی را نفی و طرد می‌کنیم.

** تکرار می‌کنند: تحریم یا مشارکت
علیرضا کیانپور در یادداشتی در روزنامه «شهروند» با انتشار عنوان «تکرار می‌کنند: تحریم یا مشارکت»، می نویسد: دیروز هیچ خبر خاصی جز همان اخبار تکراری هر روزه نبود. نه احدی پیام داد، نه کسی از کسی حمایت کرد. هیچ! همه‌جا پر بود از تحلیل‌های تکراری و اخبار تکراری درباره موضوعات تکراری و تکرارهای تکراری! این‌قدر فضا تکراری و پلاسیده بود که انسان رغبت نمی‌کرد تایم‌لاین را رفرش کند. یک‌سری روزی صدبار توییت می‌کنند که چرا به روحانی رأی می‌دهند و یک‌سری هم هرچه می‌توانند می‌نویسند که چرا به او رأی نمی‌دهند. در چنین فضای تکراری اما تکراری‌ترین بحث همان بحث اساسی تحریم یا مشارکت بود.

** انتخاب روحانی تکمیل پروژه نجات ایران
روزنامه «آفتاب یزد» در یادداشتی به قلم محمد سالاری و با اشاره به عنوان «انتخاب روحانی تکمیل پروژه نجات ایران»، آورد: پس از پایان 8 ساله دولت نهم و دهم که تبلور اندیشه طیفی از اصولگرایان در نحوه اداره کشور بود و به جرات می‌توان گفت با توجه به بحران‌های داخلی و خارجی و آسیب جدی که به وحدت ملی وارد شده بود، سخت ترین دوران پس از انقلاب تلقی می‌شود، مردم ایران با آگاهی و با انتخابی هوشمندانه پایان دوران تفکرات افراطی و یکجانبه‌نگر را خواستار شده و کشور را به دست تدبیر و عقلانیت سپردند.

** ترواش قلمی ذهن یک کاندیدا
روزنامه «ابتکار» با درج عنوان «ترواش قلمی ذهن یک کاندیدا»، می نویسد: در این روزها که همه نگاه‌ها به سوی انتخاب رئیس‌جمهوری چهار سال آینده ایران است، نگاهی بر آنچه کاندیداها نوشته‌اند می‌تواند نخ تسبیحی باشد که چشم‌اندازی هر چند به اندازه روزنه‌ای به حوزه نشر و کتاب روشن کند. از میان 6 کاندیدای ریاست جمهوری، اگر قرار بر انتخاب فرهنگی‌ترین فرد باشیم، باید روی مصطفی میرسلیم دست بگذاریم که در پیشینه کاری خود وزیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت؛‌ اگر چه دوران وزارت او همراه با نارضایتی بسیاری از اهالی این حوزه بود. با این حال نگاهی به تالیفات این کاندیداها می‌تواند ارتباط آنان را با این حوزه مشخص‌تر کند. اسحاق جهانگیری، براساس حروف الفبا، نخستین کاندیدا به‌شمار می‌آید. در کارنامه خود ویراستاری کتاب «س‍ف‍ر اص‍ف‍ه‍ان‌: گ‍زارش‌ از س‍ف‍ر ری‍اس‍ت‌ ج‍م‍ه‍وری‌، ح‍ض‍رت‌ آی‍ت‌ال‍ل‍ه‌ ه‍اش‍م‍ی‌ رف‍س‍ن‍ج‍ان‍ی‌ ب‍ه‌ اس‍ت‍ان‌ اص‍ف‍ه‍ان» تالیف اس‍دال‍ل‍ه‌ ب‍ق‍ائ‍ی‌ را دارد. کتابی هم به نام «روایت اول: گفتارهایی در باب توسعه ایران (مجموعه سخنرانی‌های دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور)» در فهرست آثار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نام جهانگیری وجود دارد.

** راستی‌آزمایی اموال نامزدها در پیچ خلأ قانونی
روزنامه «شهروند» در گزارشی با انتشار عنوان «راستی‌آزمایی اموال نامزدها در پیچ خلأ قانونی»، نوشت: محمدباقر قالیباف کاغذی را رو به دوربین می‌گیرد و می‌گوید: پیرامون پیشنهادی که هفته گذشته در رابطه با شفاف‌سازی اموال نامزدها داده بودم، می‌خواهم بگویم که هم‌اکنون کل دارایی‌ها و اموال من در کانال تلگرامی‌ام

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات