Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:44:01 GMT

وجود ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی در کل کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۰۷۰۸

به گزارش پارسینه، پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست خبری گفت: با توجه به فرایند ٢ روز تا پایان تبلیغات مانده و ٣ روز دیگر یعنی ٢٩ اردیبهشت روز اخذ رأی است که با توجه تمهیدات پیش بینی شده همه ملزومات برگزاری انتخابات به استان‌ها، شهرها و بخش‌ها فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه 63 هزار و ٤٢٩ شعبه اخذ رای در کل کشور داریم، اظهار داشت: ٤٢٩ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و به طور کلی بیش از هزار هیات اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلق افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، مازندران داری بیشتری شعب اخذ رای و استان‌های قم، ایلام و قزوین کمترین شعب اخذ رای هستند.

وی گفت: ٩٤ نفر در ٤ حوزه انتخابیه انتخابات میاندوره مجلس تایید صلاحیت شده‌اند.

مطلق ادامه داد: تبلیغات انتخابات شوراها از ٢١ آغاز شده و تا ٢٤ ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد داشت، بیش از ١ میلیون و ١٥٠ هزار عوامل اجرایی در انتخابات آتی داریم.

وی گفت: بر اساس قانون برای حسن برگزاری انتخابات وزیر کشور می‌تواند برای هر یک از شعب اخذ رای بازرس قرار دهد که بر اساس تصمیم وزیر کشور در انتخابات آتی در هر یک از شعب یک بازرس خواهیم داشت.

مطلق اظهار داشت: بیش از ١٣٠ هزار صندوق اخذ رای در شعب پیش بینی شده است، ١٢٢٤ شهر داریم که در ١٤١ شهر انتخابات شورای شهر تماما الکترونیکی برگزار می شود.

دبیر ستاد انتخابات گفت: پیش بینی می‌کنیم که در این دوره مشارکت بیشتری خواهیم داشت و با توجه شرایطی که بر کشور حاکم است و شور و اشتیاقی که در بین مردم وجود دارد پیش بینی می‌شود میزان مشارکت در این دوره بالاتر از دوره‌های قبل باشد.

وی افزود: با توجه به قانون که نامزدها می‌توانند در هریک از شعب نماینده داشته باشند بر این اساس به نامزدها اعلام کرده ایم که نمایندگان خود را معرفی کنند که روز گذشته نمایندگان خود را اعلام کردند که برای هر یک از آنها کارت ویژه‌ای برای حضور در شعب صادر می‌شود.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار هزار شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران در نظر گرفته شده است

به گزارش «نماینده»،احمد قیومی با بیان اینکه برگزاری دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه قطعا تمام الکترونیک خواهد بود، اظهار کرد: پایتخت تا امروز تجربه انتخابات الکترونیک چ نداشته اما این دوره به لطف اجرا و نظارت مناسب، این اتفاق حتما رقم خواهد خورد.

وی افزود: شرایط ویژه‌ای برای تبلیغات کاندیدا از بامداد دیروز در فضای صدا و سیما در نظر گرفته شده و اجرایی شده است.

فرماندار تهران اضافه کرد: قرعه کشی نوبت تبلیغات انجام شده و جو مناسبی در فضای مجازی در اختیار کاندیداهای مرحله دوم قرار گرفته است.

احمد قیومی ادامه داد: کاندیداهای این مرحله می‌توانند تبلیغات خود را تا ۲۴ ساعت قبل از شروع زمان رای گیری انجام دهند.

قیومی تاکید کرد: از ۱۳ اردیبهشت فرآیند رسمی تبلیغات انتخابات آغاز شد که تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت تبلیغات ادامه دارد و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت؛ آغاز رای گیری خواهد بود.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران با اشاره به اینکه این انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری الکترونیک انتخابات ۶۰ هزار نفر آمادگی لازم را کسب کردند و آموزش شهروندان نیز آغاز شده است.

معاون استاندار در خصوص چگونگی برگزاری الکترونیک انتخابات نیز گفت: پس از اخذ کارت ملی از شهروندان و ثبت در دستگاه احراز هویت برای بررسی شرایط رای دادن، کارتی تحویل شهروندان می‌شود که روی صندوق گذاشته و کدهای نامزدها را وارد می‌کنند و پس از انتخاب و تایید نامزدهای منتخب دکمه اتمام رای را زده و برگه نهایی داخل صندوق اخذ رای می‌افتد.

دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اسفند به شکل همزمان در برخی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول ۱۴ نماینده با رای مردم برگزیده شدند و ۱۶ نماینده دیگر نیز از میان ۳۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم با رای مردم انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان
  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان
  • چهار هزار شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران در نظر گرفته شده است
  • پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود
  • تدارک ۲۷۰ شعبه اخذ رأی در اردبیل برای مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی