Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت اقتصاد کشور از لبه پرتگاه به مسير اصلي خود بازگرداند.

به گزارش ايسنا، غلام محمد زارعي در جمع حاميان روحاني در ياسوج افزود: شرايطي که دولت روحاني از دولت گذشته تحويل گرفت بسيار استثنايي بود همه مردم مي دانند که اين دولت وارث چه شرايطي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن شرايط نفت با بالاترين قيمت عرضه مي شد و درآمدهاي نفتي در اختيار دولت مردان بود اما به علت نبود برنامه ريزي صحيح و نگاه هوشمندانه و توجه به مسايل آينده و داشتن رفتار مناسب در عرصه بين المللي و رفتار صادقانه با مردم، کشور در شرايط بسيار نادري قرار گرفت.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شرايطي که وضعيت کشور را از اوج دارايي‌ها و منابع درآمدي به پايين ترين شرايط سقوط داد، اما مردم ايران با نظام و ارزشهايشان و با راه و رسم شهيدان پيوند ناگسستني داشتند و با خويشتن داري و صبوري براي حفظ کيان کشور و ارزشهاي کشور با دولت آقاي روحاني که با گفتمان اعتدال و با شعار تدبير و اميد به صحنه آمده بود همراهي کردند.

زارعي تصريح کرد: در گذشته بدليل رفتارهاي خاص سياسي و گفتماني که بر دولت حاکم بود يک تقابل جدي سخت و اجماع جهاني بين ايران اسلامي و کشورهاي مختلف بوجود آمد. اين اجماع جهاني موجب شد که قطعنامه هاي گوناگوني عليه ايران صادر شود که منجر به حداقل رساندن درآمد نفتي ايران شد و اگر آن شرايط ادامه پيدا مي کرد امروز ايران تنها مي توانست 300هزار بشکه نفت صادر کند. تمام فعاليت ها بايد متوقف مي شد. شرايط اقتصادي کشور در وضعيت نگران کننده اي بود.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: دولت تديبر و اميد بعد از روي کار آمدن و در اختيار گرفتين اين شرايط، در دو محور شروع به کار و برنامه ريزي کرد. سامان دادن به ديپلماسي و روابط خارجي و برگرداندن اقتصاد کشور از لبه پرتگاه به مسير اصلي خود.

زارعي تاکيد کرد: دولت يازدهم بدون سر و صدا و حاشيه سازي و تخريب ديگران، کار را شروع کرد و براي اولين بار حوزه ديپلماسي ما با تعاملات مختلف شرايطي را در نظام بين الملل بوجود بياورد که با 6 قدرت برتر دنيا بر سر ميز مذاکره نشستند. صهيونسم جهاني و دشمنان اين نظام همواره در تلاش بودند که در مسير مذاکرات کارشکني کنند اما اراده قوي و توکل به خدا، هوشمندي و هدايت رهبري موجب شد تا در اين مذاکرات توافقاتي شود که موفقيتهايي براي کشور داشته است.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي گفت: برجام توانست بن بست ها را بگشايد و وضعيت درآمدي و اقتصادي کشور را بهبود ببخشد. درهشت سال دوره قبل توليد نفت کشور به يک ميليون کاهش يافته بود، وارد شدن بهاي نفت به کشور امکان پذير نبود و تمام سيستم هاي مبادلاتي ارزي بروي ايران قفل شده بود. با برجام زمينه بازگشت ايران به اوپک فراهم شد و حقوق مسلم ايران در عرصه نفت مهيا شد و ديگر نفت در برابر غذا مطرح نيست و تحقير ملت ايران ممکن نبود، نگراني از رسيدن به شرايط خطرناک اقتصادي وجود ندارد و زمينه سرمايه گذاري خارجي فراهم شد.

وي بيان کرد: طي دوره هشت ساله ميدان هاي مشترک نفت و گاز در هشت سال گذشته بعلت سرمايه گذاري نشدن توسط کشورهاي همسايه ما به تاراج مي رفتند اما امروز با وجود شرايط اقتصادي و منابع درآمدي با دولت تدبير و اميد در ميدانهاي مشترک به برادشت مساوي رسيده ايم. برجام موجب شد که براي اولين بار در کشور پروژه هاي بزرگ زيرساختي و پايين دستي نفت و گاز به بهره برداري برسد و کشور در حوزه تامين فرآورده هاي نفتي همچون بنزين و گازوئيل به خودکفايي برسد و امکان صادرات براي ايران فراهم شود که افتخارات بزرگي است.

زارعي عنوان کرد: در دولت تدبير و اميد دردهاي اقتصاد ورشکسته و در حال اضمحلال ايران با اتکا به برنامه زيري مبتني بر اقتصاد مقاومتي درمان و به ريل خود بازگشت.

وي تصريح کرد: 180ميليارد تومان مجموع اعتبارات استان کهگيلويه و بويراحمد در سال 92 بود اما در سال 96 و با نگاه دولت تدبير و اميد به مناطق کمتر توسعه يافته و توازن منطقه اي اين اعتبارات به 1000 ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است. طي سه سال گذشته بالغ بر 1200 ميليارد تومان در زمينه راه و راه آهن و زيرساختهاي اصلي اعتبار دريافت شده و پروژه در حال اجراست.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: دولت تدبير و اميد تصميم گرفت دردهاي مزمن و کهنه استان کهگيلويه وبويراحمد که سالها از محروميت رنج مي برد را درمان کند.

زارعي با اشاره به طرح تحول سلامت از سوي دولت يازدهم بيان کرد: برخي‌ها در مجلس مي گفتند اين طرح بلند پروازانه است اما با اجراي اين طرح هزينه هاي درماني مردم کاهش چشمگيري يافت و اين يک طرح بنيادي به نفع مردم بوده است. متاسفانه برخي از آقايان براي بدست آوردن راي مردم به روش هايي متوسل مي شوند که اسلامي و اخلاقي نيست. بايد اخلاق مدار باشيم و حقايق را بگوييم چرا سياه نمايي مي کنيد؟ مردم ايران بعد از انقلاب در صحنه هاي مختلف ايستادند که بايد به اين مردم با اميد دادن خدمت کرد سياه نمايي ممنوع است.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر کسي مي خواهد به قدرت برسد نبايد با روش هاي تخريبي و عوام فريبانه بلکه بايد اخلاق مدارانه باشد، افزايش چند برابري يارانه عوام فريبي است چراکه منابع، درآمدها و مصارف کشور مشخص است. چرا برخي داوطلبان انتخابات در مناظره ها پاسخ اين سوال که منابع چندبرابري يارانه ها را از کجا مي آوريد سکوت مي کنند و برنامه ارائه نمي دهند؟ چون مي‌دانند که اجرايي کردن اين وعده ها ممکن نيست.

زارعي ادامه داد: اين کشور نيازمند برنامه ريزي توام با آرامش و امنيت و توجه به رفاه مردم بدون از غوغاسالاري است بايد با يک فضاي آرام داخلي و تعامل سازنده و مثبتي توام با عزت، حکمت و مصلحت باشد مسايل بين المللي کشور پيگيري شود.

وي تصريح کرد: دولت تدبير و اميد در ميانه راه است و گردنه هاي سخت و چاشهاي مهم را برداشته و ريل گذاري را انجام داده و براي برداشتن گامهاي مهم و وضعيت اقتصادي و اشتغال رادر برنامه خود قرار داده است. راه رفته را نبايد برگشت چراکه فرصت سوزي مي شود و برگشت به عقب مي دانيم و نه تنها فرصت نيست بلکه تهديد خواهد بود، بنابراين بخش قابل توجهي از ملت ايران بر اين باور است که راهي را که دولت تدبير و اميد به ميانه رساند به پايان برسد.

زارعي افزود: در سفر وزير نيرو به استان با ساخت پتروشيمي 700هزار ميليارد توماني در شهرستان بويراحمد موافقت شد و در شرايط سخت 150 ميليارد تومان به کارخانه سيمان مارگون کمک کرد. دولت گذشته چهار سفر استاني به اين استان داشت اما حتي يک پروژه زيربنايي براي اين استان نداشت. طي اين دولت باوجود تنگناهاي مالي و محدوديت ها 60ميليارد تومان پاداش مناطق محروم کارکنان دولت و فرهنگيان اين استان پرداخت شد و حقوق فرهنگيان و پرستاران و کارکنان دولت را 2.5 برابر افزايش داد. با وجود محدوديت ها خانواده هاي تحت حمايت کميته امداد و بهزيستي را از 70 هزار تومان به بيش از 300هزار تومان افزايش داد و اين يعني توجه به محرومان و فقرا بصورت عزتمند.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: برخي ها با وجود نظر مقام معظم رهبر که فرمودند انتخابات دو قطبي نشود مردم کشور را به 4درصد و 96 درصد، انقلابي و غير انقلابي، با بصيرت و بي بصيرت تقسيم مي کنند که اين مسايل باعث شکاف بين مردم مي شود چرا اين نامگذاري ها را مي کنيد؟

زارعي با بيان اينکه صندوق هاي راي تضمين کننده امنيت، استحکام و نقشه راه آينده کشور خواهد بود، افزود: اين دولت نگاه‌هاي دقيق و عادلانه اي و اصولي تر به مسايل مختلف کشور داشته است اگر امروز به کشورهاي همسايه نگاه کنيم و اين کشور جزيره با ثباتي است حتما با حمايت دولت تدبير و اميد بود و بودجه دفاعي کشور طي دولت يازدهم چند برابر افزايش پيدا کرده است.

وي تصريح کرد: هم اصولگرايان معتدل و هم اصلاح طلبان از اين دولت که بدون حاشيه سازي مسايل کشور را پيش برده حمايت مي کنند، امروز اين بعد از دو دهه تراز تجاري کشور را مثبت کرد و دولت تدبير و اميد در عرصه ملي و بين المللي موفق عمل کرده است.

نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: مشارکت حداکثري جلوي نقشه‌هاي خزنده انتخابات را خواهد گرفت و مي تواند روحاني را در مرحله اول به موفقيت برساند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبه تیغ

سروش قاسمی: پس از سخنان اصغر جهانگیر(سخنگوی قوه قضاییه) در باب شکسته شدن حکم اعدام بابک زنجانی به 20 سال حبس که تا امروز بیش از 10 سال آن را گذرانده است، واکنش ها و بازتاب های متفاوتی را شاهد بودیم. در ابتدا باید به این نگاه و تغییر رویه قوه قضاییه تبریک گفت و به به مسیر و عملکرد خشنود بود، زیرا که جامعه ما به جایی رسیده است که باید بداند راهکار اعدام نیست و نبوده است. اگر با اعدام چیزی می خواست حل شود، مطمئنا بعد از اعدام  وحید مظلومین معروف به سلطان سکه، قیمت سکه افت می کرد یا حداقل ثابت می ماند، ولی الان می بینیم افت که نکرده است هیچ، بلکه ده برابر هم شده است!
اما پس از آن کلیپی از سخنان حسن روحانی بازنشر می شود و در آن لبّ لباب مطلب این است که این پول کجاست؟ امروز نیز بیشترین دغدغه مردم در ایران اقتصاد است و همیشه با چنین اتفاق هایی مردم ریزبین تر می شودند که این پول کجاست؟ و متأسفانه هنوز پاسخی درخور در این باب داده نشده است و از ارجاع پول صحبت می شود، ولی اقناع مردم صورت نگرفته است. در اینجاست که باید از رویه جدید قوه قضاییه خوشحال بود، اما در عین حال، در خصوص اقناع مردم باید نگران بود. چرا که پرونده بابک زنجانی چند بعد دارد: بعد روانشناختی، بعد تصمیم گیری، بعد قانونی، بعد بین المللی، بعد تحریم

1- بعد روانشناختی: در بعد روانشناختی تبعاتی که این پرونده بر روح تک تک ایرانیان گذاشته است، غیر قابل جبران یا شاید سالیان سال طول بکشد که جبران شود، گاهی در شبکه های مجازی می بینید که برای ارزیابی رقم آن از عدد استفاده نمی شود و آن را به صورت قیاسی می بینند. یعنی: یک میلیارد کیلو برنج ایرانی یا یارانه 400 میلیون نفر در یک ماه یا 6 ورزشگاه مدرن و 200 میلیون کیلو گوشت گوسفندی.

برای مردمی که این روزها زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، چنین رقم هایی از بعد رواشناختی بسیار تکان دهنده و سخت است. اینکه این اعتماد روانی چگونه بازگردد، جای بسی سوال است.

2-بعد تصمیم گیری: در بعد تصمیم گیری که در ویدئو بازنشر شده از حسن روحانی هم مشاهده می کنیم، در دوران دولت بهار چه کسی اجازه چنین کاری را به بابک زنجانی داده است و چگونه بابک زنجانی سر بر می آورد و چرا کسی دیگر متصدی چنین امری نمی شود؟
این سوال نیز بسیار جای تامل دارد و حتی نه در پرونده بابک زنجانی که در اکثر پرونده های فساد چنین سوالاتی مطرح می گردد و پاسخ به آن راهی ندارد جز ریشه یابی این پرونده و به قول رییس جمهور پیشین: باید ریشه را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی‌رود.

3-بعد قانونی: ضمن دفاع تمام قد از رویه جدید قوه قضاییه که همراه با نگاه حقوق بشری است، اما سوالات بسیاری پیش روی مردم هست. از جمله مقایسه ی نحوه برخورد با دیگر موارد و جرایم و حتی نحوه برخورد با دیگر موارد فساد است. از دل جامعه اینگونه شنیده می شود که چرا و چگونه وحید مظلومین (سلطان سکه)در مدت کوتاهی برایش پرونده تشکیل می شود و اعدام می گردد، اما در مورد پرونده بابک زنجانی سال ها چنین پرونده ای جریان می یابد و در آخر حکم شکسته و به 20سال حبس که نیمی از آن نیز کشیده است، اکتفا می شود؟!
در این بعد باید مردم را قانع کرد. در اینجا کار به انسان هایی که جنایت را خودی و غیر خودی می بینند نداریم، زیرا عده ای جنایت مرگ جورج فلوید را شاید جنایت ندادند، چون اصلا در دید این افراد جنایت نیز سیاست زده است، اما بحث در اینجا نگاه حقوق بشر است و روند بسیار خوبی که شکل گرفته است؛ ولی باید همراه با اقناع مردم باشد و نگاهی که مردم بدانند آن رویه اعدام تمام شده است و حالا به این نتیجه رسیده ایم که اعدام راه حل نیست و باید نوع دیگر  فساد را ریشه یابی کنیم و بنیان گذشته فرو ریخته شده و طرحی نو در انداخته ایم.

4-بعد بین المللی: در این سالیان فسادهایی که در ایران شکل گرفته است، اگر نگوییم بی سابقه، مطمئنا کم سابقه در جهان کنونی است/ این نیز می تواند به حیثیت جنبه بین المللی ایران عزیز نیز خدشه جبران ناپذیری وارد کند و در سطح جهان همانگونه که کشورهای امریکای جنوبی و افغانستان را با قاچاق مواد مخدر می شناسند، ایران را نیز با فساد بشناسند و این نتیجه ای ندارد جز فرار سرمایه؛ زیرا سرمایه گذار به این فکر می کند که یا باید وارد چرخه فساد شود یا سرمایه اش هر لحظه امکان از بین رفتن دارد و این باعث می شود که روند اداری و شفاف سرمایه گذاری و اقتصاد به روند پشت پرده ها و رانتی تبدیل شود که به مرور اقتصاد کشور را ویران کند و در بعد دیگرش سرمایه گذار با خود چنین می گوید که باید با دلال مصاحبت کند تا به سود برسد و تمام این موارد باعث می شود که اقتصاد درجا بزند.

5-بعد تحریم: مهمترین بعد می توان به بعد تحریم های کمر شکن اشاره کرد که در دولت های نهم و دهم بر سر مردم ایران ویران شد و هنوز تبعات آن نیز در سیاست و اقتصاد کشور مشاهده می شود، تبعاتی که به خاطر بی خردی بر مردم ایران وارد شد و تحریم های نفتی و بانکی ای شکل گرفت که باعث حضور و مشاهده فسادهای بزرگی چون بابک زنجانی بودیم، زیرا کشور به حالت نرمال نمی توانست نفت بفروشد و باید تحریم ها را دور می زد و در حالت تحریم و دور زدن تحریم چنین فسادهایی حتما امکان پذیر است، زیرا شما نفت را به فردی می دهید و او باید با هر روشی که می تواند نفت را بفروشد و حالا پول نفت را چگونه به دولت تحویل دهد یا حتی اصلا تحویل ندهد و هزار اما و اگر دیگر، پیش رو است. زیرا حتی اگر اعدام هم شود وقتی پول نفت به دولت تحویل داده نشود و در چرخه اقتصادی و بهبود زندگی مردم نباشد و برای اقتصاد و جیب مردم هیچ سودی نداشته باشد چه فایده دارد؟
 ولی بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که میزان فساد به خاطر برداشته شدن تحریم چقدر کمتر شده بود و این چیزی نیست جز یک کلام که: تحریم باعث فساد می شود.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که برداشته شدن تحریم و همانگونه که آقای صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت می گویند باید اف ای تی اف را عملی کرد، زیرا باعث شفافیت مالی می گردد و سعی کرد رویه برجام را ادامه داد و تعامل را با جهان از سر گرفت، زیرا شکوفایی اقتصادی و از بین رفتن فساد دو بخش دارد که یک بخش رویه قضایی است که نشانه های تغییر را مشاهده می کنیم و باید از این رویه خشنود بود و یک بخش دیگر نیز اقتصاد باز و شفاف است؛ که راهی جز تعامل با دنیا و رویه برجام نداریم. زیرا نیاز به سرمایه گذاری چه در داخل و خارج داریم. و این راهی نیست جز حرکت به لبه تیغ؛ که البته با تکیه بر خرد می توان به سمت آینده ای روشن گام برداشت.

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • لبه تیغ
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است