Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:09:19 GMT

قول شرف برای اجرای وعده‌ها/جنگلی که در کویر ایجاد خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۱۳۹۳

قول شرف برای اجرای وعده‌ها/جنگلی که در کویر ایجاد خواهد شد

بیرجند- این روزها کاندیداهای شورا در استان خراسان جنوبی با اعلام شعارها و برنامه های خود سعی در جذب آرای مردمی دارند که برخی از این شعارهای رویایی در اختیارات واقعی شوراها نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - رقیه رحمتی راد: تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغازشده و در روزهای پایانی تبلیغات نیز فضای شهر را دگرگون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شور و هیجان انتخاباتی در بین شهروندان به وجود آمده و به‌تدریج با افزایش تبلیغات بر این وضعیت نیز افزوده می‌شود. جنب‌وجوش طرفداران در خیابان های اصلی بیرجند حال و هوای انتخاباتی را بر شهر حاکم کرده و فعالیت های آن‌ها برای برگزار انتخاباتی با مشارکت حداکثری را روایت می‌کند.

تنها چهار روز تا برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است. هرچند مانند گذشته ستادهای تبلیغاتی زیادی در سطح شهر بر پا نشده است اما این بار تبلیغات چهره‌ای دیگر به خود گرفته است.

قدم در خیابان های اصلی شهر که بگذاری نصب بنرهای بزرگ تبلیغاتی از کاندیداها رخ نمایی می‌کند و از ۱۱۲ کاندیدای تأیید صلاحیت شده، تنها عده معدودی ستادهایی را برپا کرده‌اند.

این بار رقابت‌ها در فضای مجازی بر یکدیگر سبقت می‌گیرند و نامزدهای انتخاباتی با ایجاد گروه و کانال های تبلیغاتی، سخن از وعده‌هایی می‌زنند که برخی از آن‌ها ریشه‌ای قدیمی داشته و برای هر دوره از انتخابات، لپ کلام کاندیداها بوده و رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

پرسشی که در این میان باقی می‌ماند این است که اگر قرار بود با این وعده‌های کلیشه‌ای، رویای غبارگرفته توسعه شهری رنگ حقیقت به خود گیرد چرا چهار سال پیش به لطف وعده‌های شورا نشینان چهارم این اتفاق نیفتاده است؟

ستاد های تبلیغاتی سیار در شهر

و اما روش تبلیغاتی هر کدام از کاندیداهای پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند به گونه‌ای متفاوت تر از سال های گذشته است.

رقابت کاندیداهای شورای اسلامی به‌جایی رسیده است که از هر وسیله‌ای برای نشستن بر کرسی پارلمان محلی استفاده می‌کنند. گفته می‌شود برخی از کاندیداها برای تبلیغات، خودروهایی را اختیار گرفته که در سطح شهر به مسافرکشی مشغول هستند. رانندگان نیز از ابتدا تا انتهای مقصد مدام از کاندیدای موردنظر و وعده‌هایش سخن می‌گویند و مسافران نیز گاها به‌ناچار گوش فرا می‌دهند.

برخی دیگر هم هزینه‌های میلیونی به تبلیغات اختصاص داده و در هر فلکه نیز بنری به ابعاد وعده‌های بزرگش نصب کرده است.

توزیع بروشورهای کوچک با قول های بزرگ

گونه‌ای دیگر از تبلیغات که از دیرباز نیزخود را در نمایش تبلیغاتی نامزدها جا داده است، توزیع بروشور و عکس های از کاندیداهای انتخاباتی است.

بروشورهایی که از دست هر جوان و نوجوانی به دست دیگری سپرده شده و این گونه هواداران، نامزد مورد علاقه‌شان را به دیگری معرفی می‌کنند. به این امید که کرسی چهار ساله شورای اسلامی را به فرد مورد علاقه‌شان بسپارند.

پخش سروده های انقلابی و مذهبی از برخی ستادها نیز ترفند برخی دیگر از کاندیداهای شورای اسلامی بوده که با استفاده از این روش به دنبال جذب مخاطب در دنیای حقیقی هستند. از طرفی دیگر پخش این سروده‌ها توجه رهگذران را جلب کرده و بدون اینکه خودشان متوجه شوند، به دنبال منشا صدا و در نهایت شناسایی کاندیدا نیز می‌روند.

تبلیغات رایگان در قاب مجازی

فضای مجازی نیز قصه‌ای دیگر از تبلیغات را بیان می‌کند. گروه‌های مجازی در تلگرام سخت مشغول فعالیت و تبلیغ از کاندیداهای خاص هستند. هر کاندیدا گروهی جدید و هر گروهی نیز چندین هزار عضو و طرفدار دارد. حکایت‌ها و شنیده‌ها مبنی بر این است که نامزدها برای تبلیغات در فضای مجازی هزینه کرده و طرفداران نیز به تبلیغات رایگان برای این افراد می‌پردازند.

این نیز یکی از روش‌هایی است که زمان، هزینه و تلاش کمتری را می‌طلبد. بی‌شک استفاده از تبلیغ در فضای مجازی و در اختیار گذاشتن سیم‌کارت و اینترنت در بین هواداران برای ایجاد گروه و تبلیغات نیز ترفندی زیرکانه برای کسب آرا است.

وعده های غیر عملی و اختیارات واقعی

در این هیاهوی تبلیغات هر کدام از نامزدها با معرفی برنامه و اهدافشان در قالب تراکت، بروشور سعی در کسب نظرات بیشتر دارند که خبرنگار مهر بدون ارائه نام نامزدها تنها به بررسی و بیان شعارها و برنامه های برخی از آن‌ها می‌پردازد.

یک نامزد در فضای مجازی در بیان مطلبی که بر روی آن نوشته شده است: عقربه های زمان به سود بیرجند نمی‌گردند و بیان گلایه های مردمی سعی در ابراز مردمی بودن خویش داشته و سعی در کسب آراء آن‌ها دارد.

یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی نیز توجه به جایگاه تاریخی و گردشگری بیرجند و ایجاد زیرساخت های اشتغال از طریق بخش خصوصی در صنعت توریسم و حمایت از کارآفرینان و توسعه مشاغل خانگی بانوان را از جمله اهداف خود قرار داده که باید گفت در حوزه وظایف شورا جایی ندارد.

این بی اطلاعی کاندیداهای شورای شهر سبب شده پای وعده و وعیدهای ناشدنی در میتینگ های تبلیغاتی آن‌ها در مساجد، حسینیه‌ها و محافل عمومی باز شود و به مردمی که بعضا از اختیارات شوراها بی اطلاع هستند وعده‌هایی همچون اشتغال، عمران و آبادانی، توسعه خدمات شهری و وعده‌هایی از این دست را بدهند تا بار دیگر سرابِ وعده‌های توخالی را برای شهروندان تداعی کنند.

برخی دیگر هم نیز به بیان سوابق اجرایی، بیو گرافی و سوابق تحصیلی پرداخته و برنامه ای ارائه نکرده‌اند.

قول اتمام پروژه ای ۱۰ ساله

یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی هم با اطلاع کامل از نارضایتی های مردم در سطح شهر، قول اتمام پروژه ۱۰ ساله انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر را داده و نجات بیرجند از این صنوف را از جمله برنامه های خود اعلام کرده است.

توجه ویژه به شهرسازی بر اساس هویت اسلامی و ایرانی، تلاش در جهت احداث درمانگاه شبانه روزی ویژه کارکنان شهرداری و تعیین تکلیف اراضی رها شده در داخل و حاشیه شهر از دیگر برنامه‌ها و وعده‌های این نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهرستان بیرجند است.

یکی دیگر از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی ساماندهی صنوف سیار و دوره گرد در سطح شهر، حمایت از جوانان و زنان در مدیریت شهری و جلوگیری از تخلفات احتمالی در شورای شهر و شهرداری را از جمله وعده‌های و برنامه های خود ذکر کرده و گفته است: پیگیری و تلاش برای احیای بافت فرسوده شهری و جلوگیری از گسترش شهر از دیگر برنامه های وی خواهد بود.

ایجاد جنگل در استانی که آب ندارد

یکی درگیر از نامزدهای پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هم ایجاد پارک جنگلی در شهر کویری بیرجند را از جمله برنامه های مهم خود اعلام کرده است.

وی همچنین توجه به اشتغال جوانان و حذف بازنشسته های مجدد به کار در شهرداری، نوسازی بافت های فرسوده شهر، تبلیغ مناطق گردشگری در رسانه ملی و جذب توریسم در ایام تعطیلات و ایجاد شهرک کویر گردی جهت جذب توریسم داخلی و خارجی را از دیگر برنامه های قابل اجرای خود دانسته است.

تشکیل شوراهای محلی برای رصد دقیق نیازهای محلات، رسیدگی به حاشیه نشینان، ارائه خدمات مهندسی رایگان به مناطق فرسوده از دیگر برنامه هایی است که یکی از نامزدها اعلام کرده و گفته است: قول شرف می‌دهم برای اجرای وعده‌هایم همه تلاشم را معطوف کنم.

۳۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی گزارش شد

سرپرست پلیس فضای تبادل فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۶ تخلف انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر در فضای مجازی گزارش شده است.

سرهنگ علی محمد پور با بیان اینکه فعالیت های تبلیغاتی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در فضای مجازی رصد می‌شود، افزود: جلوگیری از تخلفات و جرایک تمام فرآیند این انتخابات در فضای های مجازی رصد و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی تخلفات انتخاباتی در قفضای مجازی ادامه دارد، اظهار کرد: در صورت بروز تخلفات در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری، ضمن احضار مسئول این فضاها، تذکرات لازم ارائه می‌شود.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه تخلفات شناسایی شده مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است، گفت: خوشبختانه تاکنون از زمان رسمی تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا تخریبی در فضای مجازی وجود نداشته است.

اختصاص ۶ نقطه در بیرجند به تبلیغات کاندیداهای شورای شهر

شهردار بیرجند از اختصاص شش نقطه برای تبلیغات کاندیداهای انتخابات شورای شهر در بیرجند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعداد داوطلبان بالا است برای هر کاندید فضاهایی در ابعاد ۳۰ در ۵۰ پیش بینی شده است.

عباسعلی مدیح بیان کرد: هدف از ایجاد این فضاها ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و آشنایی مردم با کاندیداهای است.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم، افزود: بدون شک مردم ۲۹ اردیبشهت ماه سال جاری برگ دیگری بر افتخارات استان می‌افزایند.

برخی از نامزدهای انتخاباتی وعده هایی می دهند که باید گفت خود آنها نیز می دانند نه می توانند آن وعده را عملی کنند و نه اصلا اختیارات و توانایی های این افراد در عملی نمودن وعده ها به اندازه ای می باشد که می گویند.

بدون شک ارائه وعده هایی که خارج از توان شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد نه تنها موجب سلب اعتماد مردم خواهد بود بلکه نقش تاثیرگذاری در فعالیت و مشارکت مردم در همکاری با شوراهای شهر خواهد داشت.

انتظار می رود مردم نیز با توجه به توانایی های شوراهای شهر و روستا نسبت به اختیارات آنان نیز آگاهی داشته باشند تا بتوانند با انتخابی مناسب و اصلح جامعه و شهر خود را در جهت عمران و آبادانی بیشتر یاری کنند.

کاندیداهای شورای شهر باید توجه کنند که شورای شهر به هیچ وجه پل ترقی و صعود آن‌ها به مناصب مدیریتی و یا مجالس شورای اسلامی نیست و موفقیت برخی اعضای پیشین در صعود به مراتب بالای مدیریتی نمی‌تواند توجیهی برای سکوی پرتاب آن‌ها به این مناصب باشد بلکه تلاش و صلاحیت آن‌ها است که معیار موفقیتشان در سال های بعد و کسب مدیریتی دیگر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست شورای معاونان آن وزارتخانه بار دیگر از نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی به دلیل انجام این عملیات غرورآفرین قدردانی کرد و افزود: وعده صادق یک عملیات بسیار بزرگ بود که با وجود توان پدافندی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ سال سرمایه‌گذاری کرده و از حمایت‌های تمام عیار رژیم آمریکا م برخوردار بوده است اما جمهوری اسلامی ایران تنها با اتکا به خدای متعال به توان دفاعی خود متکی است و باید به اقتدار و عزتی که جوانان فرهیخته و دانشگاهی ما خلق کردند، افتخار کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ابعاد این عملیات بسیار حائز اهمیت و قابل واکاوی است، اضافه کرد: مهم تر از این عملیات، تصمیم بزرگ و عظمت آفرینی بود که در سایه رهنمودهای حکیمانه و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب برای اجرای این عملیات اتخاذ شد.

وحیدی، دوراندیشی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی را عامل اصلی تصمیم‌های بزرگ در کشور دانست و یادآور شد: این تصمیمات بزرگ همواره راه انقلاب را در عرصه‌های خطیر گشوده است، هر چند عده‌ای اندک که سروصدای بلندی دارند از روی حسادت و بغض نخواهند این تصمیمات بزرگ را ببینند و بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم بزرگ ایران و جوانان آن قدرشناس هستند. دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه باید به این تصمیمات بزرگ که جهان با حساسیت نظاره‌گر آن بود و درباره این عملیات، دستاوردهای آن و تغییر و تحولاتی که در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی گذاشته است، بحث، گفت وگو، تحلیل و ارزیابی کنند.

دیگر خبرها

  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • «وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد