Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی خود مدعی شد وضع کشاورزان در دولت او بهتر شده است.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی خود مدعی شد وضع کشاورزان در دولت او بهتر شده است.

به گزارش اگری پرس حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی خود مدعی شد وضع کشاورزان در دولت یازدهم بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت جهاد کشاورزی هم که خواست از قافله جا نماند از قول معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نوشت : درآمد سالانه کشاورزان با حمایت های دولت تدبیر و امید 3 برابر شده است!

واکنش کشاورزان به اظهارات اخیر حسن روحانی مبنی بر” بهبود وضع کشاورزان در دولت یازدهم”، موجی از نارضایتی و تکذیب در فضای مجازی به راه انداخته است؛ آیا وضع کشاورزان هرمزگانی بهترشده است که کمپین ” نه به چیدن گوجه فرنگی” راه انداختند و نهایتا چون صدای اعتراضشان راه به جایی نبرد با گریه و زاری دسترنجشان را به جاده ریختند!

یا وضع دامداران بهتر شده است که دام هایشان بارها در طی سال های اخیر قربانی تب برفکی شده و دامپزشکی و موسسه سرم سازی رازی توپ را در زمین یکدیگرانداختند!

وضع باغداران شمال کشورهم حتما بهتر شده است که پرتقال های سالمشان در انتظار صف طویل تحویل به تعاونی های روستایی و در بی تدبیری دولت گندید و مجبور شدند بارشان را درساحل دریا خالی کنند!

چون به این نتیجه رسیدید وضع کشاورزان بهتر شده است و در گندم هم دیگر به خودکفایی رسیدیم ، سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم را خلاف اصل 3 قانون اساسی و سیاست های اقتصاد مقاومتی با 5 ماه تاخیر و بدون توجه به نرخ تورم 10 درصدی 1300 تومان اعلام کرده و منت به سر کشاورزان گذاشتید که اگر گندم را وارد می کردیم برایمان بیشتر صرف داشت تا ازشما با این قیمت بخریم!!! افزایش 2 درصدی قیمت خرید تضمینی که همان بزخری دسترنج کشاورزان است صدای گندمکاران نمونه کشوری را درآورد و کمپین راه انداختند و فریاد زدند که دولت با یک مانور انتخاباتی و فشار بر روی گرده کشاورز می خواهد تورم را کنترل کند و عموم جامعه را از خود راضی نگه دارد!

این موارد تنها مروری بر قسمتی از “وضع کشاورزان” در سال 95 بود؛ بگذریم از ماجرای دفن 1700 تن دفن سیب زمینی در سال 94 به بهانه تنظیم بازار و زیرخاک رفتن 620 میلیون تومان پول بیت المال..

سراغ بهبود وضع کشاورزان را از آمارهای رسمی گرفتیم؛ نتایج آخرین طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای روستایی و شهری در سال 1394 ، بیان می دارد درآمد سالانه یک خانوار روستایی سیر نزولی دارد!

اگر وضع کشاورزان خوب شده است چرا نرخ بیکاری بلند مدت در جمعیت روستایی، سیر صعودی آن را به تصویر می کشد و وزرات کار از افزایش جمعیت بیکاران روستایی به ده میلیون نفر خبر می دهد؟ این آمار نشان‌دهنده این است که مدت انتظار برای جستجوی شغل در روستاها نسبت به جمیعت شهری بحرانی‌تر است!

نمودار نرخ بیکاری بلندمدت طی سال‌های 84 تا 93

مشاهده وضعیت نگران کننده بیکاری در روستاها و افزایش مهاجرت آنان به شهر، حسن روحانی را برآن داشت تا در سومین مناظره انتخاباتی،برنامه خود را برای کشاورزی در دولت بعد این چنین تشریح کند: هر روستایی یک مقداری پول بیاورد دو برابر آن به وی وام می دهیم تا برود و کار راه بیندازد!

کارشناسان این نوع طرح های اشتغالزایی دولت را به علت تجارب ناموفق در گذشته تحت عناوینی چون “طرح ضربتی اشتغال” و غیره بی فایده دانسته و بیان می دارند این طرح ها که با اعطای وام انجام می شود نتیجه ای جز بدهکارتر شدن روستاییان ندارد.

منبع:اگری پرس

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین