Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام هرساله با استقبال شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف کشور، نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ رضوی دارد.

به گزارش ایسنا، «علی محمدنیاکان» در نشست اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام، اظهار کرد: جشنواره رضوی در 31 رشته مختلف هرساله در سراسر کشور برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر ساله هر کدام از استان‌های کشور، مجری یکی از این جشنواره‌هاست، افزود: هر استان متناسب با ظرفیت استانی برگزاری یکی از این جشنواره‌ها را در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری بر عهده‌ گرفته و متولی این امر نیز بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: در حال حاضر ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در استان برگزار می‌شود که تا 20 تیرماه سال جاری آخرین ‌مهلت ارسال آثار، فرصت بسیار خوبی وجود دارد که بتوان بر شکوه و عظمت این جشنواره در استان افزود .

محمدنیاکان عنوان کرد: باید از ظرفیت مدارس و حوزه علمیه استان در شهرستان‌های 10 گانه، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان بسیج دانش‌آموزی و مدارس، آموزش‌وپرورش و به ‌ویژه قشر فرهنگیان در راستای ارسال آثار استفاده کرد .

وی با بیان اینکه این جشنواره به سه زبان عربی، فارسی و کردی در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرز مهران امروز شاهد حضور زوار عراقی برای زیارت حرم مظهر امام رضا (ع) است که از طریق این مرز وارد کشور شده و به ‌طور قطع نیز خاطرات بسیار خوبی از زیارت امام رضا (ع) دارند که این جشنواره فرصت مناسبی برای بیان این خاطرات در راستای ترویج فرهنگ رضوی است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان با تأکید بر برگزاری نشست‌های اتاق فکر به‌ طور منظم، خاطرنشان کرد: به ‌طور قطع برگزاری این جشنواره نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار (ع) دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را به ‌منظور برگزاری باشکوه این برنامه به کار خواهد بست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان