Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو شهبازی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخشودگی سود و جرایم معوقات تسهیلات بانکی باعث تعیین تکلیف 6 هزار و 59 نفر از کشاورزان و دامداران شده است، گفت: با تصویب تبصره 35 قانون بودجه در قالب اصلاحیه در سال 95 مبنی بر بخشودگی سود و جرائم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال، جهاد کشاورزی استان با استفاده مناسب از این تبصره قانونی توانست با بخشودگی 353 میلیارد و 30 میلیون ریال از سود و جرایم تسهیلات بانکی؛ 6 هزار و 59 نفر از کشاورزان و دامداران تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او مبلغ تسهیلات سررسید گذشته کشاورزان استان را بیش از 804 میلیارد و 420 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: عمده این بدهی معوق مربوط به کشاورزان و دامدارانی بوده که تسهیلات بانک های کشاورزی، ملی و صادرات را دریافت کرده‌اند و بخشودگی انجام شده باعث گشایش موانع استفاده از خدمات بانکی حداقل 18 هزار نفر از بدهکاران، ضامنین و وثیقه گذران آنها شد.
وی اصل تسهیلات بانک کشاورزی را بیش از 380 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دریافت کنندگان این تسهیلات پنج هزار و 118 نفر از کشاورزان و دامداران بوده‌اند که در مجموع بیش از 220 میلیارد ریال از سود و جرایم این تسهیلات مورد بخشودگی قرار گرفته است.
شهبازی کشاورزان و دامداران دارای معوقات تسهیلات بانکی ملی را 120 نفر بیان کرد و گفت: اصل تسهیلات دریافتی از بانک ملی بیش از 110 میلیارد ریال بوده که در مجموع 18 میلیارد و 660 میلیون ریال از سود و جرایم آنان بخشوده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در بانک صادرات نیز 821 نفر از کشاورزان دارای معوقات بانکی بوده‌اند که بیش از 107 میلیارد و 790 میلیارد ریال از سود و جرایم آنان بخشیده و تعیین تکلیف شدند.
شهبازی با بیان اینکه تبصره 35 قانون اصلاح قانون سال 95 یکی از مهمترین قوانین حمایتی است که در هیچ یک از سال های قبل مشابه آن مصوب و اعمال نشده است، افزود: این قانون عمدتا کشاورزان و بدهکاران خرده پای بخش کشاورزی و روستایی را شامل شده و مشمولان تبصره فوق با استفاده از مزایای آن و مراجعه به بانک‌های عامل نسبت به بخشودگی سود و جرائم کلیه تسهیلات دریافتی سال های قبل با اصل تسهیلات سال کمتر از یک میلیارد ریال اقدام کردند.
به گفته او، بخشودگی 353 میلیارد ریالی از سود و جرائم بانکی کشاورزان و دامداران بدهکار بانکی باعث گشایش موانع استفاده از خدمات بانکی حداقل 18 هزار نفر از بدهکاران، ضامنین و وثیقه گذاران آنها شده است.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی دارد که میزان تولید محصولات کشاورزی استان در پایان سال 95 به بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن رسیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان

علیرضا لطفی با اشاره به دستگیری قاچاقچی کالا در استان گفت: پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی خرم آباد ارسال و متهم به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و همچنین ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حمل کالا محکوم شد.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی این محموله قاچاق را که شامل پارچه و فندک بود از یک دستگاه کامیون کشف کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی