Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، اتاق ایران با همکاری دولت و مجلس بررسی چگونگی بهبود محیط کسب‌وکار را در برنامه کاری خود قرار داده است. بر این اساس پنج شاخصی که طبق گزارش بانک جهانی پایین‌ترین رتبه‌ها را در آنها داریم مورد توجه قرار گرفته است.

پنج اتاق بزرگ کشور، هر کدام یکی از این موضوعات را انتخاب کرده و پس از بررسی‌های لازم و مطالعات مقایسه‌ای با سایر کشورها، راهکارهای منطقی برای حل آنها را ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق توافقات انجام شده قرار است اتاق مشهد، موضوع ورشکستگی و پرداخت دیون را بررسی کند؛ اتاق تهران وضعیت تجارت فرامرزی و برون‌مرزی کسب‌وکار؛ اتاق اصفهان، حمایت از سرمایه‌گذاران خرد؛ اتاق تبریز، شروع کسب کار و اتاق شیراز روند دریافت اعتبارات کسب‌وکار را در برنامه کاری خود قرار داده است.

در نشست اخیر که با حضور نایب‌رئیس اتاق ایران، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، نماینده دولت از وزارت اقتصاد و نمایندگان هر یک از این پنج اتاق، برگزار شد، گزارشی از آنچه تاکنون برای بهبود این پنج شاخص انجام شده، مطرح شد.

پدرام سلطانی، نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی بر این باور است که بهرغم تلاش‌های دولت در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار کشور، تغییر معناداری صورت نگرفته است. وی تأکید کرد: بخش زیادی از جهشی که در بهبود رتبه ایران اتفاق افتاد به اصلاح اطلاعاتی که به نادرست در اختیار بانک جهانی قرار گرفته بود، مربوط می‌شد. در چنین وضعیتی پارلمان بخش خصوصی به‌رغم اینکه در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار وظیفه قانونی بر عهده ندارد اما بر خود دید که با ایجاد همگرایی بین دولت و مجلس، نقش مؤثری در این عرصه ایفا کند.

سید امیر سیاح مدیر گروه مطالعات کسب‌وکار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در مورد روند اصلاح اطلاعاتی که تاکنون برای بانک جهانی ارسال شده است، گفت: دولت یازدهم همت خود را بر این امر گذاشت تا این اطلاعات را تصحیح کند البته بانک جهانی، این اصلاحات را به‌سختی می‌پذیرد. از طرف دیگر دولت طبق برنامه ششم توسعه موظف است جایگاه ایران را در سه گزارش بین‌المللی ارتقا دهد که به‌طور حتم کار بسیار سختی پیش رو دارد.

وی ادامه داد: در مجلس هم به دلیل اهمیتی که نسبت به امر نظارت وجود دارد، کمیسیون مستقلی باهدف نظارت و پایش شکل‌گرفته است و موظف است روند اجرای قوانین را با جدیت دنبال کند.

سخایی مدیرکل دفتر پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گزارشی از آنچه تاکنون توسط دولت در راستای بهبود جایگاه ایران در شاخص‌هایی که از سوی بانک جهانی ارزیابی می‌شود، صورت گرفته است، ارائه داد. به باور وی برنامه‌ها و سیاست‌هایی که برای ارتقای جایگاه ایران انجام می‌شود باید به‌صورت مداوم پیگیری شود.

وی تصریح کرد: طبق ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور، تعیین الزامات رقابت‌پذیری اقتصاد در دستورکار قرار گرفته و مصوبه‌ای هم از طرف هیات دولت تهیه شده که بر اساس آن وظایف هر دستگاه در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار تعیین شده است که این مصوبه هم به‌زودی اجرایی خواهد شد.

سخایی از مذاکرات دولت با قوه قضائیه به‌منظور هم‌راستا شدن این قوه در راه بهبود شرایط کسب‌وکار کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه قوه قضائیه نیز همراهی خوبی را با دولت آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین از مذاکرات دولت با بانک جهانی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص چگونگی ارسال اطلاعات درست بهاین نهاد بین‌المللی خبر داد و گفت: طبق توافقات انجام شده مقرر شد پرسشنامه‌هایی به زبان فارسی تهیه شود تا روند ارسال اطلاعات را دقیق‌تر و آسان‌تر کند.

مظفر علیخانی، معاون فنی و بازرگانی اتاق ایران نیز با تأکید بر این نکته که نباید در این مسیر، تنها ارتقای رتبه کشور را هدف قرار دهیم، تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم که شرایط کسب‌وکار کشور را برای فعالان این حوزه آسان‌تر و بهتر کنیم. در این وضعیت به‌طور حتم رتبه ایران در شاخص‌های مطرح شده بهتر می‌شود.

وی وفاق و همدلی بین دستگاه‌ها و نهادهایی که در این وادی نقش‌آفرین هستند را مهم دانست.

سلطانی بعد از شنیدن گزارش هریک از نمایندگان اتاق‌ها در مورد آنچه برای بهبود شاخص موردنظر انجام داده‌اند، تشریح کرد: در مسیری که انتخاب کرده‌ایم باید از فعالیت‌های جزیره‌ای دوری کنیم. همکاری و اطلاع‌رسانی به‌موقع از آنچه صورت گرفته بسیار مهم است.

وی ادامه داد: قرار می‌گذاریم ظرف 6 ماه آینده سندی تهیه کنیم که در آن اقدامات لازم ازجمله اصلاح قوانین، بخشنامه‌ها و مواردی ازاین‌دست در کنار راهکارهای مشخص و دقیق به‌منظور بهبود جایگاه ایران در پنج شاخصی که هدف‌گذاری شده‌اند، مطرح شود.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن