Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترابراهیم کوچکی نصرآبادی،در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان و 9 دانشگاه دیگر در سطح کشور براساس مکاتبات قائم مقام معاونت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با وزارت متبوع و داخلی و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش تیم سلامت روستایی، نخستین دوره آموزشی بهورزان و مراقبین سلامت ناظر روستایی از روز شنبه23 اردیبهشت ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته‌وی، این دوره آموزشی 6 روزه در مدت سه ماه اجرا خواهد شد و مشابه آن نیز برای گروه هدف پزشکان خانواده برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان،اظهارداشت: با اجرای این طرح و در پایان دوره آموزشی انتظار می‌رود بهورزان و مراقبین سلامت ناظر روستایی و پزشکان خانواده بینش، نگرش و آگاهی کافی برای آموختن طب سنتی به مردم را کسب کنند تا در نهایت موجب اصلاح رفتار سلامت گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، توسعه فرهنگ بهبود شیوه زندگی سالم، ارتقاء شاخص های سلامت و ارتقای کیفیت سبک زندگی مردم و ارائه دهندگان خدمت شوند.

کوچکی نصرآبادی،در ادامه موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کسب رتبه دوم کشوری در برنامه سلامت نوروزی 96 را یادآورشد و گفت:این موفقیت مرهون تلاش گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه در بین دانشگاه های همتراز است.

وی ، تقدیر رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این راستا را تاکیدکرد و گفت:برنامه سلامت نوروزی این دانشگاه از یکم اسفند ماه سال گذشته تا 15فروردین ماه امسال اجراشد.

به‌گفته‌وی، این برنامه توسط گروه مهندسی بهداشت محیط شهرستان به منظور تامین شرایط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان، مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا در ایام نوروز اجرا شد.

کوچکی،اجرای شبانه‌روزی این طرح را به صورت از ساعت 8 صبح تا 22 شب در تمامی روزهای اداری و تعطیل خاطرنشان‌کرد و گفت: رفع مشکلات و رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 190، افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از اماکن عمومی، افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از اماکن بین راهی تحت پوشش، نمونه برداری از مواد غذایی حساس مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و کنترل کیفی آب اشامیدنی (کلرسنجی و نمونه برداری) در اماکن عمومی و مراکز اقامتی و بین راهی از برنامه‌های این طرح بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در فروشگاه زنجیره‌ای آبادان، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده و برخورد با آن با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این بازدید فروشگاه یادشده به علت رعایت نشدن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی نسبت به برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیندازند تاکید و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گیرند یا اینکه به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 6089919

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند