Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته ناظران، مسئولان عربستانی بر این باورند که با عملیات امنیتی خونین و غافلگیرانه خود علیه محله‌های شیعه نشین، برای از بین بردن هرگونه اقدام مسلحانه احتمالی دست پیش را می‌گیرند، به ویژه اینکه مسئولان عربستانی برای انتقال درگیری‌ها به ایران تلاش می‌کنند و طبیعی است که بخواهند در خاک خود دست به اقدامات پیشگیرانه بزنند و از مخالفان با بهانه سازماندهی اداری و مبارزه با تروریسم رهایی یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، تعدادی از ساکنان محله المسوّره در منطقه العوامیه در استان شیعه نشین القطیف اعلام کردند که ساکنان محله المسوّره در منطقه العوامیه با ترک محله تاریخی‌شان که قدمت ۳۰۰ ساله دارد، مخالفت کرده‌اند و به حکم تخریب خانه‌های این محله بنا به دلایل "اقتصادی و سیاسی" تن نداده‌اند.

ساکنان اعلام کردند که مسئولان عربستانی وعده داده بودند که خانه‌هایی در محله‌های دیگر این استان به آنها بدهند اما خانه‌های آنها تخریب شده است و آنها جایی را جز در خیابان به عنوان پناهگاه خود ندارند پس چطور می‌توانند وعده‌ها و توجیه‌های مسئولان را برای تخریب خانه‌هایشان باور کنند.

اقدامی که در خصوص محله‌ها در القطیف شیعه نشین صورت می‌گیرد، اقدامی معمول از سوی مسئولان عربستانی در قبال شهروندان اهل تسنن نیست و حتی تعدی آشکار به خواسته ساکنان آن منازل به شمار می‌آید چراکه آنها اقلیت هستند و همچنین علیه کسانی است که خروج از محله المسوّره را نپذیرفته‌اند.

مسئولان عملیات امنیتی را از چهارشنبه گذشته آغاز کردند و تعدادی از نیروهای امنیتی و بلدوزرها را برای تخریب خانه‌ها آورده‌اند. مسئولان عربستانی و رسانه‌ داخلی که تریبون مقامات ریاض هستند این گونه تبلیغ می‌کنند که هدف از تخریب‌ها در محله مذکور و هدف از استقرار نیروهای امنیتی، سازماندهی اداری محله‌هاست و همچنین اینکه در این محله تعدادی از تروریست‌ها و افراد سابقه دار و فروشندگان مواد مخدر حضور دارند و به همین دلیل، مسئولان بر نیاز برای حضور نیروهای مسلح جهت حمایت از اقدامات برای تخریب خانه‌ها در مقابل "تعدی افراد متخلف" تاکید دارند.

فعالان مخالف نظام پادشاهی عربستان تاکید دارند که هدف از این اقدامات، کاملاً سیاسی است و این اقدام بر اساس سیاست سرکوب گرانه‌ای جهت ایجاد هول و وحشت در دل شیعیان مخالف و بازداشت افراد تحت تعقیب انجام می‌شود. با وجود اینکه مخالفت آنها به صورت مسالمت آمیز است، اما مسئولان مدعی‌اند آنها مسلح هستند و اینکه ممکن است طرف‌های خارجی از آنها برای لطمه زدن به امنیت و ثبات جبهه داخلی استفاده کنند.

مسئولان محاصره خفقان‌آوری را بر منطقه العوامیه تحمیل کرده‌اند که اجازه انتقال ۲۵ فرد زخمی را در پی عملیات امنیتی به بیمارستان‌ها نمی‌دهند و در جریان اقدامات برای تخریب خانه‌ها به دلیل شلیک شدید و بی‌هدف گلوله به خانه‌های محله، دانش آموزان نتوانستند در امتحانات نهایی شرکت کنند.

در حالی که ساکنان محله المسوره آماج عملیات امنیتی خونین و شدید مسئولان سعودی قرار گرفته‌اند، اما رسانه‌های عربی نسبت به این امر کاملاً سکوت اختیار کرده‌اند و به پوشش دهی اخبار در خصوص عملیات ارتش سوریه ادامه می‌دهند و این امر طبق گفته تحلیلگران، نشانگر سلطه اموال عربستان بر امپراتوری‌های رسانه‌ است.

روزنامه اینترنتی عربستانی "سبق" که رویکردی نزدیک با مسئولان عربستانی دارد، شلیک بی‌هدف گلوله به خانه‌های شهروندان را در قالب خبری به عنوان شلیک گلوله به "تروریست‌ها" در العوامیه پوشش داد.

تعدادی از اصحاب رسانه در عربستان که حامی نظام هستند، فایل‌های تصویری را از نیروهای امنیتی وزارت کشور منتشر کرده‌اند که "با مهربانی و دوستانه" با ساکنان این محله در هنگام خارج کردن آنها تعامل می‌کنند اما فعالان در دو استان ریاض و جده آنها را رسانه‌های تحت کنترل نظام توصیف کرده و گفتند که آنها اخبار را درست و واقعی پوشش نمی‌دهند چراکه دوستان و نزدیکان آنها در العوامیه حقیقت اقداماتی که از سوی نیروهای وزارت کشور علیه آنها صورت می‌گیرد، به آنها انتقال می‌دهند.

بخش‌های دولتی وابسته به نظام عربستان هشتگی را با نام "المسوره مقر تروریست‌ها" منتشر کردند و ده‌ها توئیت درخصوص "قدردانی از جانفشانی‌های نیروهای وزارت کشور" منتشر شده اما فعالان محله المسوره و افرادی که از رخدادهای خونین و پایداری ساکنان این محله مطلع هستند، به صورت حرفه‌ای با تهیه تصاویری با موبایل‌شان، مستنداتی را از رفتارهای وحشیانه با مردم منتشر کرده‌ و مستقیما این تصاویر و فیلم‌ها را در همان هشتگ قرار دادند.

ناظران بر این باورند که تخریب‌ها در محله المسوره در زمانی خاص صورت می‌گیرد و مسئولان از عمد این زمان را انتخاب کرده‌اند و این اقدام زمانی است که مسئولان "جوان" عربستان لحن خصمانه خود علیه ایران را تشدید کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا درگیری‌ها را به داخل خاک ایران انتقال دهند و در نتیجه، مقامات عربستانی می‌خواهند موضع خود را نسبت به عربستانی‌های که آنها را به حمایت از ایران متهم می‌کنند، تشدید کنند و مسئولان ریاض با اقدام خود علیه ساکنان محله المسوره در العوامیه، زادگاه شیخ نمر النمر هرگونه امیدی را برای آشتی‌ها از بین می‌برند و خشم و نارضایتی شیعیان را در استان القطیف و در سراسر عربستان شدت می‌بخشند.

طبق گفته ناظران، مسئولان عربستانی بر این باورند که با عملیات امنیتی خونین و غافلگیرانه خود علیه محله‌های شیعه نشین، برای از بین بردن هرگونه تحرکات مسلحانه احتمالی پیشی می‌گیرند به ویژه اینکه مسئولان عربستانی برای انتقال درگیری‌ها به ایران تلاش می‌کنند و طبیعی است که بخواهند در خاک خود دست به اقدامات پیشگیرانه بزنند و از مخالفان با بهانه سازماندهی اداری و "مبارزه با تروریسم" (شیعیان) خلاصی یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟