Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:23:17 GMT

کاندیداهایی بدون برنامه و تخصص که فقط پشتوانه فامیلی دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۳۸۴۸

کاندیداهایی بدون برنامه و تخصص که فقط پشتوانه فامیلی دارند

زاهدان - شیوه های تبلیغات انتخاباتی در این دوره در سیستان و بلوچستان نیز تغییر کرده و در این میان عجیب ترین افراد، کسانی هستند که ادعای انتخاب شدن فقط به دلیل پشتوانه فامیلی را دارند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: زمان زیادی تا ۲۹ اردیبهشت باقی نمانده و حالا دیگر ساعت ها و ثانیه ها هم اهمیت پیدا کرده است در این میان تلاش و تکاپو کاندیداها هم بیشتر شده است، هرکس به شیوه ای سعی دارد آرای مردم را به خود جذب کند یکی با عکس های خاص و در سایزهای متفاوت و یکی دیگر با وعده هایی که مطرح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه های تبلیغات برخی از کاندیداها کمی عجیب هم به نظر می رسد به عنوان مثال تعددای از کاندیداها با مدارک کاملا غیر مرتبط ادعاهای جالبی را برای آبادانی شهر مطرح می کنند ادعاهایی که با یک نگاه هم کاملا متوجه غیر عملی بودن آنها می توان شد.

نگاه قومی و طایفه ای به انتخابات

برخی از کاندیداها هم اصلا نه شعاری برای خود انتخاب کرده اند و نه برنامه ای را ارائه می کنند و نه حتی تخصص لازم را دارند و فقط ادعا می کنند که چون پشتوانه فامیلی دارند باید وارد شورای شهر شوند که البته متاسفانه این حق به دلیل برخی نگاه های قومی حاکم بر استان سیستان و بلوچستان برای آن ها ایجاد شده است.

البته فضای مجازی بر روی تبلیغات سنتی این گونه افراد نیز تاثیر گذاشته زیرا این گونه افراد حالا بیشتر به فکر «ممبرهای» کانال های فامیلی و حامیان خود هستند و بیشتر جلسات خود را در گروه های تلگرامی برگزار می کنند.

در این میان برخی دیگر نیز به جای برنامه های عملی مرتبط با فضای شهر قول های جالبی می دهند که فقط به منظور جذب آرا است به عنوان مثال یکی از کاندیداهاش شورای شهر زاهدان قول احداث «تله کابین» و «پارک آبی» را در شهر زاهدان مطرح می کند که در نوع خود جالب توجه است اما در خصوص اینکه منابع مالی آن از کجا تامین می شود هیچ گونه توضیحی ارائه نمی کند.

اما در میان این همه هیاهو کاندیداهای شورای شهر زاهدان ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری نیز روز به روز و ساعت به ساعت تحت عناوین مختلف بر تعداد آن افزوده می شود.

و ستادهای مختلفی تحت عناوین مختلف در گوشه و کنار شهر راه اندارزی می شود اما نکته جالب توجه در برخی ستادها استفاده از برخی امکانات دولتی و عمومی است به عنوان مثال صبح دوشنبه ستادی در خیابان «بهارستان» منطقه «زیباشهر» افتتاح شد که تعداد زیادی از کارگران زحمتکش شهرداری با وسیله های نقلیه مخصوص حمل زباله برای افتتاح این ستاد به آن جا برده شده بودند.

استفاده از اماکن و فضاهای دولتی برای تبلیغ کاندیداها ممنوع است

از همین رو محمد اسماعیل مجلسی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی در انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد اما در انتخابات شوراها این نظارت به عهده شورای نگهبان نیست.

وی گفت: بر طبق قانون در انتخابات شورا های شهر و روستا وظیفه نظارت بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

​رئیس هیئت مرکزی نظارت استان سیستان و بلوچستان در مورد حضور شبکه گسترده نظارت در روز ۲۹ اردیبهشت گفت: بالغ بر دو هزار صندوق اخذ رای در سراسر استان پیش بینی شده است که بین ۳ تا ۵ نفر از بدنه ۱۰ هزار نفری هیات نظارت استان برای حضور در مکان هر صندوق پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: بر طبق قانون مدیران و کارمندان در ساعت اداری حق تبلیغ برای هیچ کاندیدایی را ندارند اما بعد از آن هیچ منع قانونی وجود ندارد.

مسئولین دانشگاه سیستان و بلوچستان به دلیل استفاده از مکان های دولتی برای تبلیغ کاندیدای دولت تخلفی آشکار را انجام داده اند که این موضوع در حال بررسی است

وی تصریح کرد: البته استفاده از اماکن و فضاهای دولتی برای تبلیغ کاندیداها بعد از ساعت اداری نیز خلاف قانون است که متاسفانه شاهد مشابه همین موضوع را در استان سیستان و بلوچستان بوده ایم.

مجلسی ادامه داد: مسئولین دانشگاه سیستان و بلوچستان به دلیل استفاده از مکان های دولتی برای تبلیغ کاندیدای دولت تخلفی آشکار را انجام داده اند که این موضوع در حال بررسی است.

در هر صورت این روز ها هر کس به شیوه ای برای کاندید مورد نظر خود در حال تبیلغ است اما در این میان برخی کاندیداها خود پا به عرصه گذاشته اند به عنوان مثال یکی از کاندیداهای شورای شهر زاهدان عصرها خودش در اطراف ستادش اقلام تبلیغاتی اش را تقسیم می کند.

این نامزد اگر کسی او را شناخت ادعا می کند چون فردی مردمی است این کار را می کند و اگر هم کسی او را نشناخت که به کار خود ادامه داد.

اما یکی دیگر از پدیده های این دوره کاندیدای آتش نشانی است که با لباس آتش نشانی برای خود تبلیغ می کند که ظاهرا این همه از پدیده های این دوره است این نامزد با عنوان «مهندس آتش نشان ....» در حال تبلیغ برای خودش در سطح شهر زاهدان است.

در هر صورت آنچه مهم است حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت و خوشبختانه به نظر می رسد همه چیز نیز برای این مهم آماده است

رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه چیز برای برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت آماده است از همین رو ۲ میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ۲ میلیون تعرفه برگ رای نیز برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کار توزیع این تعرفه ها در سطح استان انجام شده، افزود: بیش از هفت هزار صندوق جدید و شفاف نیز تاکنون در شهرستان های سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۱۸ شعبه اخذ رای در سراسر استان تعیین شده است، ادامه داد: یک هزار و ۲۸۴ شعبه در این دوره از انتخابات به صورت سیار و ۹۳۴ شعبه نیز در مناطق پرجمعیت به صورت ثابت کار جمع آوری آرا را برعهده دارند.

محمد سرایانی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار به صورت تمام مکانیزه برگزارمی شود.

در هر صورت مردم شیعه وسنی استان سیستان و بلوچستان همواره در طول تاریخ پس از انقلاب نشان داده اند که در صحنه های مختلف حضوری پر رنگ داشته اند و مطمئنا بار دیگر نیز در ۲۹ اردیبهشت نشان می دهند که سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت و همدلی ایران اسلامی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری در ایرندگان

یکی از کارکنان یگان تکاوری استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از پایگاه خبری شهدای فراجا، در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در پی درگیری یگان تکاوری انتظامی خاش با یک گروهک تروریستی در دوراهی رندگان، یک نفر از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار قرار گرفت و پیش از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل شد.

ستوان دوم شهید «محمد ذخیره» متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.

کد خبر 739278

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • عید دیدنی متفاوت به سبک رسول خادم
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار در زاهدان برگزار شد
  • سوخت رسانی در استان سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار، در سیستان و بلوچستان
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری در ایرندگان
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری سیستان و بلوچستان
  • موانع سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید حذف شود
  • کمک‌های نقدی به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان به ۱۱۲ میلیارد رسید