Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران - امروز هم با نکته نگاری انتخابات ریاست جمهوری، مروری می کنیم بر آنچه این ایام می گذرد:

خیال مان راحت نباشد

نباید از حضور واقعاً پرشور مردم در میتینگ های انتخاباتی روحانی، این نتیجه قطعی را گرفت که روحانی برنده انتخابات است. رقبای روحانی بسیار منسجم و سازماندهی شده فعالیت می کنند و تلاش شان این است که انتخابات را به دور دوم بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحلیل آنها این است که بسیاری از رأی دهندگان به روحانی، در مرحله دوم انتخابات حضور نخواهند داشت ولی تکلیفی ها پای صندوق خواهند آمد و روحانی را حذف و به جای او رئیسی یا قالیباف را رئیس جمهور خواهند کرد.

بنابر این باید در چند روز آینده همچنان فعال بود؛ باید مرددها را پای صندوق آورد، باید به آنان درباره خطری که ایران و بچه های ایران را تهدید می کند توضیح داد و باید کار را در همان مرحله اول یکسره کرد.
حسرت بعدی، فایده ای نخواهد داشت همان طور که درباره احمدی نژاد نیز فایده ای نداشت.
چهره به چهره با مردم سخن بگوییم، برای وطن.

لوله و نبات

روحانی مانند هاشمی، مخزن الاسرار است ولی جز اشاره های کوتاهی که گاه می کند، رازها را در دل نگه می دارد. او در هر دوره از انتخابات، با اشارتی واژه ای را وارد ادبیات سیاسی ایران می کند.
او چهار سال پیش، بخش کوچکی از رازهایی درباره قالیباف را در قالب جریان حمله گاز انبری به دانشجویان فاش و واژه "گازانبری" را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد و این بار هم دو واژه جدید را: "لوله و نبات".

او از طرح قالیباف برای لوله کردن دانشجویان پرده برداشت - که فایل صوتی اش هم منتشر شد - و به رئیسی خرده گرفت که درست نیست برای رأی آوردن، نبات را لای پارچه سبز حرم امام رضا بپیچد و به روستاییان هدیه دهد!
لوله و نبات، امروز دو واژه سیاسی در ایران هستند.

فقط 13 سالش بود!

هر روز صبح دخترم را به مدرسه می رسانم. امروز وقتی در ترافیک متوقف بودیم، دخترم به عکس شهیدی که روی دیوار نصب شده بود اشاره کرد و گفت: بابا! همسن من بوده که شهید شده: تولد 1349، شهادت1362 ، فقط 13 سال.

بی اختیار یاد حرف های یکی از کاندیداها افتادم که می گفت "چرا مردم را از ما می ترسانید؟!" و آن یکی گفته بود: "ما را از جنگ نترسانید" و با خود گفتم: همه پدر و مادرها از این که کشور به ورطه جنگ برود و بچه های 13 ساله شان قربانی شوند، می ترسند.
ما به کسی رأی نخواهیم داد که هنوز نیامده برای دنیا خط و نشان می کشد.
ما ایرانی ها نیز حق داریم مانند بقیه مردم جهان، در آرامش و بدون استرس زندگی کنیم.
ما هم بخشی از این دنیا هستیم، نه تافته جدا بافته.

مورد جالب توجه هاشمی طبا

هاشمی طبا گفته است به روحانی رأی می دهم و دیگران را هم تشویق می کنم به او رأی دهند ولی انصراف نمی دهم!
در این که هاشمی طبا پدیده انتخابات از نظر ارائه سخنان منطقی و رفتار اخلاقی بود، تردیدی وجود ندارد ، کما این که همه و خودش هم می دانند که او رأی نخواهد آورد.
کاندیدای اصلح نیز به بیان خودش ایشان، روحانی است. حال باید از جناب هاشمی طبا پرسید آیا در شرایطی که رقابت ها تنگاتنگ است و حتی هزار رأی هم می تواند سرنوشت انتخابات و کشور را تغییر دهد، آیا بهتر نیست به فرایند رأی آوری "اصلح" کمک بیشتری کند و به نفع کسی که خودش هم به او رأی خواهد داد کنار برود؟!
قطعاً این تصمیم بر وجهه او تأثیر مثبت بیشتری خواهد داشت ولی اگر بعد از انتخابات مشخص شد که به دلیل عدم انصراف او، از آرای روحانی کاسته و نتیجه طور دیگری شده ، آیا تاریخ او را خواهد بخشید.

هاشمی طبا، در این دوره از انتخابات نشان داد که فرد منطقی و محترمی است و حیف است که پایان داستانش جور دیگری رقم بخورد و ذهنیت خوب ایجاد شده، تغییر کند.

درگیری در پشت جبهه اصولگرایان

حامیان دو کاندیدای اصولگرا در حال نزاع پشت پرده برای انصراف دادن دیگری هستند. خبرهایی که از ستادهای قالیباف و رئیسی می رسد حاکی از آن است که برغم افزایش آرای رئیسی در 10 روز اخیر و نزولی شدن آرای قالیباف، نظرسازی های تیم عملیات روانی قالیباف برای منصرف کردن رئیسی تشدید شده است. از سوی دیگر برخی چهره های اصولگرا به قالیباف توصیه کرده اند به کاندیدای منتخب جمنا احترام بگذارد و کنار برود تا با تجمیع آرای اصولگرایان، پیروزی رئیسی تقویت شود.
هنوز مشخص نیست چه خواهند کرد، عجالتاً پشت جبهه با هم درگیر شده اند.

از خون معدنچیان هم نگذشتند

چند روز قبل که حادثه انفجار معدن آزادشهر رخ داد، روحانی برای دلجویی از معدنچیان و خانواده های آنان به میان شان رفت. در آن سفر، چند نفر به خودروی روحانی حمله کردند و فحش های رکیکی نیز نثارش کردند که خبرگزاری فارس، هم تصاویر این ماجرا را فورا منتشر کرد و هم فحش های بسیار زشت را پخش کرد.
حالا با گذشت چند روز، مشخص شده که مهاجمان، کارگران معدن نبوده اند بلکه از جای دیگری مأمور شده بودند تا فضا را متشنج کنند و سوژه آن روز رسانه های دلواپس را تأمین نمایند.

واقعاً باید تأسف خورد به حال جریانی که ادعای ارزشمداری می کند ولی از خون چند معدنچی بی گناه نیز برای رسیدن به اهداف جناحی اش نمی گذرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند