Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه غیرممکن است با برداشت از معادن تغییراتی در منابع طبیعی صورت نگیرد، گفت: بروز پدیده ریزگرد در البرز اغلب به سبب بهره‌برداری‌های غیر‌مجاز و غیراصولی از معادن مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عبدالرضا ابراهیمی در نشست خبریکه صبح امروز در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در کرج برگزار شد، اظهار داشت: یگان حفاظت بازوی اجرایی در کنار معاونت حفاظت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکهمعاونت حفاظت وظیفه کاهش ایجاد بستر زمین‌خواری را دارد، افزود: این اقدامات با فعالیت‌های متنوعی صورت می‌گیرد.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه یکی از وظایف معاونت حفاظت پاسخگویی به استعلامات مردمی است، گفت: این فرایند تا به امروز با حضور متقاضی در اداره صورت می‌گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: در اصل 44 قانونورود بخش خصوصی در اقدامات تصدی‌گرانه مورد توجه قرار گرفته است و تصمیم بر آن شد که برخی از فرآیندها را برون‌سازی کرده و بیشتر به وظایف اصلی خود در حوزه حافظت بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سامانه سیماک بین 13 دستگاه استان ارتباط الکترونیک ایجاد کرده که یکی از این ادارات اداره‌کل منابع طبیعی است، بیان کرد: بین این 13 دستگاه استعلامات به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز اضافه کرد: در حال حاضر دفاتر پیشخوان دولت بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط بین اداره منابع طبیعی و مردم است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نرم‌افزار دستورالعمل اصلاحی پاسخگویی به استعلامات به صورت کشوری ابلاغ شده است، افزود: شروع و ارائه این کار از استان البرز بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال‌زایی تا به امروز بالغ بر 37 شغل پایدار و ثابت بدون تکیه بر منابع مالی دولت در این کار ایجاد شده است، عنوان کرد: 230 دفتر پیشخوان در استان درگیر این موضوع هستند که تا پایان سال 300 شغل پایدار در این بحث در استان ایجاد می‌شود.

ابراهیمی در بحث کاداستراراضی ملی و دولتی در استان البرز تاکید کرد: 25 درصد اراضی ملی استان دارای نقشه کاداستری هستند و این نقشه‌ها در اختیار اداره‌کل ثبت اسنادقرار داده شده است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه در استان البرز 434 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی داریم، ادامه داد: از ابتدای سال 94 تا کنون 17 هزار و 342 هکتار سند مالکیت تک برگی به نام دولت صادر شد که در البرز رقم شاخصی است.

وی با بیان اینکه سند کاداستر بستر زمین خواری را از بین می‌برد، تصریح کرد: نقطه به نقطه اراضی استان در این سند مشخص شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ماده 54 قانون موانع تولید رقابت‌پذیر به رفع تداخلات در بخش اراضی پرداخته است، اضافه کرد: در سال گذشته در استان البرز تعهداتی کهدر بحث رفع تداخلات وجود داشت به صورت 100 درصدی صورت پذیرفته است.میزان تعهد امسال 50 هزار هکتار در بحث رفع تداخلات است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه غیر ممکن است با برداشت از معادن تغییراتی در منابع طبیعی صورت نگیرد، تصریح کرد: بروز پدیده ریزگرد در البرز اغلب به سبب بهره برداری‌های غیر مجاز و غیر اصولی از معادن مشاهده می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بازسازی معادن فعال در قالب ماده 17 در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: برخی از معدن‌داران استان همیار افتخاری اداره منابع طبیعی نیز هستند و اقدامات اصلاحی، احیایی و بازسازی روی معادنیکه در این زمینه سازماندهی شده‌اندانجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال و با درنظر داشتن اهداف معاونت حفاظت شعاری در این حوزه طرح می‌شود، بیان کرد: شعار سال 96 اجرای طرح حامی در سراسر کشور است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز ادامه داد: اهدافی که در این طرح دیده شده علاوه بر تکمیل اهداف قبل، کاداستر و نحوه بهره‌برداری از اراضی، بازسازی و احیاء عرصه‌های تخریب‌یافته ناشی از فعالیت‌های معدنی و عمرانی و توسعه اجرای طرح‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم است.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت استاندار خراسان شمالی در انتهای نشست شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: پرونده‌های اکتشاف و بهره‌برداری معدن آلبلاغ با پیش شرط موافقت شورای عالی حفاظت محیط صادر شده بود.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه شورای علی حفاظت محیط زیست با صدور مجوز موافقت شد و این اتفاق علاوه بر به عمران و آبادانی باعث درآمد مردم منطقه خواهد شد.

کد خبر 6095380

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل