Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:47:17 GMT

۲۳۰ خانه بهداشت روستایی در مازندران احداث شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۴۲۷۴

۲۳۰ خانه بهداشت روستایی در مازندران احداث شده است

ساری - رئیس ستاد تحول سلامت در استان مازندران گفت: ۲۳۰ خانه بهداشت روستایی در استان مازندران پس از اجرای طرح تحول سلامت احداث شده است.

غلامرضا روحانی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح دسترسی به خدمات بهداشتی و پیشگیری برای تمام مردم در روستا و شهر فراهم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان جزو اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، افزود: درگذشته خدمات اندکی در روستاها ارائه می‌شد که با اجرای این طرح علاوه بر توسعه کمی و کیفی خدمات گذشته خدمات نوین سلامت ازجمله ارائه مکمل ویتامین د، مشاوره ترک دخانیات ومواد مخدر، غربالگری و ارائه خدمات مشاوره سلامت روان، ارائه راهکارهاو اقدامات لازم برای کاهش خطر سکته قلبی و عروقی، غربالگری رایگان دیابت، چربی و فشارخون بالا و سرطان، مشاوره برای بهبود سلامت زنان در دوران بارداری، آموزش سفیران سلامت و برنامه آموزشی قبل از ازدواج به روستاییان داده می‌شود.

ریاست ستاد تحول سلامت در استان مازندران به ساخت ۲۳۰ خانه بهداشت روستایی در استان مازندران پس از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در این دوره چهارساله ۱۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری نیز احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

دکتر روحانی زاده همچنین از ساخت ۸۰ خانه بهداشت تا پایان خردادماه خبرداد و گفت: درگذشته بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی استان استیجاری و یا مخروبه بودند که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امروز دیگر مراکز استیجاری نداریم و بسیاری از آن‌ها بازسازی و تجهیز شدند.

وی افزود: در این دوره بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع مراکز بهداشتی در استان مازندران احداث‌شده است که بیش از ۷۰ هزار مترمربع در حوزه روستایی است

ریاست ستاد تحول سلامت در استان مازندران هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت را حفاظت مالی مردم در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و گفت: در این طرح بیمارستان‌های دولتی مکلف هستند تمام خدمات تشخیصی و درمانی، دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی مشمول برنامه را برای کلیه بیماران بستری در همان بیمارستان و یا در زنجیره تأمین خدمات فراهم نمایند.

دکتر روحانی زاده بابیان اینکه در این طرح بیماران نباید برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان مراجعه کنند، افزود: بیماران بستری باید ۱۰ درصد از هزینه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌کنند و روستائیان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های مشمول برنامه مراجعه کنند ۳ درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

وی یکی از اقدامات مهم این طرح را رایگان شدن هزینه‌های درمانی و بستری بیماران سرطانی در بیمارستان‌های دولتی دانست و بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرمودند بیمار نباید درد و رنجی جز بیماری خود داشته باشد که در وزارت بهداشت در دستور کار قرارگرفته است.

ریاست ستاد تحول سلامت در استان مازندران بابیان اینکه با اجرای این طرح کرامت انسانی بیماران حفظ‌شده است، گفت: درگذشته بیماران برای تخفیف به مدیران بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند که امروز با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم این مسائل حل‌شده است.

دکتر روحانی زاده به ساخت ۴ بخش تشخیصی و درمان سرطان در استان مازندران اشاره کرد و افزود: مرکز جامع سرطان مازندران نیز جهت ارائه شیمی‌درمانی، مرکز پیوند استخوان و رادیوتراپی احداث و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ارتقا کیفیت هتلینک بیمارستانی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۴۰ میلیارد تومان، بیان کرد: برای تأمین تجهیزات پزشکی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲۳ بیمارستان استان هزینه شده است.

ریاست ستاد تحول سلامت در استان مازندران بابیان اینکه پس از طرح تحول سلامت هزینه درمانی بیماران دیالیزی رایگان شده است، گفت: در این دوره ۸ مرکز دیالیز، ۹ بلوک زایمانی، ۱۸ کلینیک ویژه و ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای احداث و ۵۶ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه سی‌تی‌اسکن و یک دستگاه آنژیوگرافی و هلی‌کوپتر ۱۱۵ پس از حادثه سقوط هلی‌کوپتر خریداری‌شده است.

دکتر روحانی زاده در ادامه به بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در کشور ما وضعیت بهداشت دهان و دندان مطلوب نیست که در طرح تحول سلامت نیز برای ارتقای بهداشتی آن خدمات دندانپزشکی کودکان زیر ۱۴ سال رایگان شده است.

وی بابیان اینکه در استان مازندران ۴۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار دارند، تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید اعتبار ارائه خدمات و دهان و دندان برای ۱۳ خدمت جدید از صفر به ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش پیداکرده است.

ریاست ستاد تحول سلامت در استان مازندران از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۶۷ میلیون ایرانی با راه‌اندازی سامانه سیب خبرداد و گفت: ۹۷ درصد از نوزادان متولدشده در سال ۹۵ تحت پوشش غربالی کم‌کاری تیروئید، فامیل کاتوزیان و G.۶.P.D قرار گرفتند و سه هزار مورد نوزاد مبتلابه کم‌کاری تیروئید در کشور شناسایی و مراقبت شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری

بهرام عین‌اللهی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر