Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید قدمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام خانواده هایی که فرزند 6سال تمام دارند در زمان مراجعه به مدارس برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی برای سنجش سلامت به نزدیکرین پایگاه سنجش معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان 20هزار تومان است، گفت: در پایگاه های سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدمی افزود: چنانچه در سنجش سلامت، نوآموزی مشکلی نداشت، روند ثبت نام او انجام خواهد شد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام بود، او برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می شود که انجام این تست ها نیازی به پرداخت هزینه ندارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از پایان مردادماه در تمام استان های کشور خانواده هایی که فرزندان پنج سال تمام دارند، نیز می توانند یک سال زودتر سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.
وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه ای با موضوع جاماندگان از سنجش بدو ورود به دبستان گفت: سال گذشته، تعدادی از نوآموزان بدون مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت در مدارس حضور پیدا کرده و به دلیل اینکه این دانش آموزان از مدرسه و سوابق تحصیلی جا نمانند، اجازه دادیم که در مدرسه تحصیل کنند.
قدمی افزود: بر طبق سامانه سناد(سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزاندانش آموزان جامانده از سنجش سلامت در سراسر کشور شناسایی و آمار آنها به استان ها ابلاغ شده که این دانش آموزان از ابتدای اردیبهشت ماه مورد سنجش قرار می گیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه بدون سنجش سلامت دانش آموزان متاخر کارنامه تحصیلی برای آنان صادر نخواهد شد، اظهار کرد: تاکنون مدارس همکاری خوبی برای اجرای سنجش سلامت دانش آموزان متاخر داشته اند و تعداد قابل توجهی از این دانش آموزان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

*ابلاغ دستورالعمل جهش تحصیلی به مدارس
قدمی با اشاره به شرایط جهش تحصیلی دانش آموزان گفت: جهش تحصیلی براساس دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام می شود که این دستورالعمل نیز به مدارس ابلاغ شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته 950 دانش آموز درخواست جهش تحصیلی داشتند، افزود: بر اساس سنجش و آزمون های انجام شده حدود 450دانش آموز موفق به جهش در پایه های مختلف تحصیلی شدند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان خواستار یک پایه بیشتر برای جهش تحصیلی نیازمند مجوز شورای عالی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: در ارتباط با دانش آموزانی که از هوش بالا برخودارند، 2 نگاه وجود دارد، که این دانش آموزان در همان سالی که تحصیل می کنند، با برنامه های خاص آموزشی و غنی سازی اوقات و آموزش ادامه تحصیل دهند و یا با جهش تحصیلی پایه ها را زودتر طی کنند که عده ای روش دوم را مناسب می دانند.
قدمی با تاکید بر توجه به جنبه های تربیتی و فرهنگی در جهش تحصیلی دانش آموزان گفت: برخی از دانش آموزانی که خواهان جهش تحصیلی هستند، جثه کوچک تری نسبت به دیگر دانش آموزان پایه تحصیلی مورد نظر دارند که با توجه به شرایط و ویژگی های دانش آموز، با جهت گیری های تربیتی و فرهنگی لازم تصمیم گیری و مجوز جهش تحصیلی به آنان داده می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: دانش آموزان و اولیایی که خواستار جهش تحصیلی فرزندان خود هستند، می توانند در پایان سال تحصیلی به مدیران مدارس خود اعلام کنند و براساس شرایط و دستورالعمل ابلاغ شده به مدارس، اقدامات جهش تحصیلی دانش آموزان در تابستان را فراهم کنند.
وی درباره شرایط و ویژگی های جهش تحصیلی گفت: به اعتقاد برخی هوش امری جزیی است، در صورتی که در حال حاضر هوش 120جز دارد و تستی که ما برای سنجش آن به کار می بریم شامل اجزایی همچون توانایی کلامی، تجسم فضایی، اعداد و ارتباطات است، بخشی از این ویژگی ها بستگی به آموزش داشته و بعضی از آنها بستگی به سنجش تشخیص فرد دارد که در مواجهه با مسائل چگونه آنها را حل می کند.
قدمی اظهار کرد: برای هر یک از این اجزا تست ها و آزمون های نرم شده همچون آزمون وکسلر که نرم جهانی و کشوری داشته و ضریب خطای ما را در این بخش پایین می آورد، استفاده می شود بنابراین در آزمون جهش تحصیلی پیشرفت تحصیلی و تست هوش ملاک است و پرسش هایی نیز از کتاب پایه بالاتر از دانش آموز پرسیده شده که مجموعه اینها نمره ای برای مجوز جهش تحصیلی دانش آموز محسوب می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق

معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با کاهش تاثیر کنکور و افزایش سوابق تحصیلی، عدالت آموزشی رخ داده، گفت: به واسطه این کار، قبولی دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار استان افزایش پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پژمان خلفیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: در گذشته دغدغه بسیاری بر روی کنکور وجود داشت، به طوری که 12 سال درس خواندن یک فرد به یک کنکور چند ساعته گره خورده بود، لذا دستور کارهای مختلفی برای حل این معضل پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد که سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون موثر شد، لذا تاثیر مثبت معدل امتحانات نهایی در کنکور تا سال 1401 دیده شد، بعد از آن تاثیر مستقیم امتحانات نهایی در کنکور دیده شد.

خلفیان با اشاره به اینکه برگه دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی و در جایی به غیر از استان خود تصحیح می‌شود، عنوان کرد: هر برگه دو بار تصحیح می‌شود، اگر تفاوت نمره بیش از یک نمره بود، به صورت اتوماتیک نمره بالاتر ثبت می‌شود و اگر مغایرت نمره بیش از یک نمره بود، برگه امتحان را مصحح سوم تصحیح خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حقیقت دانش‌آموز وقتی سر جلسه امتحان نهایی نشسته است، یعنی سر جلسه کنکور است، مطرح کرد: سال گذشته امتحانات نهایی فقط در پایه تحصیلی دوازدهم بود که ضریب 40 امتحان و 60 کنکور بود، امسال نیز پایه دوازدهم امتحانات نهایی دارد که ضریب 50 امتحانات نهایی و 50 درصد کنکور خواهد بود. سال آینده ضریب 60 امتحانات نهایی و 40 درصد کنکور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزی سابقه تحصیلی امتحانات نهایی نداشته باشد، از طریق مای مدیو ثبت‌نام و امتحانات نهایی را آزمون می‌دهد تا سابقه تحصیلی برای او ایجاد شود، گفت: امتحانات نهایی الزاما در خردادماه باید باشد، لذا سابقه تحصیلی سابقه تحصیلی دانش‌آموز فقط حاصل امتحانات نهایی خردادماه است و امتحانات شهریورماه اثر ندارد.

خلفیان با بیان اینکه هر دانش‌آموز می‌تواند یک‌بار اقدام به ترمیم معدل کند، افزود: اگر دانش‌آموزی در ترمیم نمره، نمره کمتری بگیرد، سامانه به‌صورت اتوماتیک نمره بالاتر یعنی نمره قبلی را برای سابقه تحصیلی او لحاظ می کند. از امسال هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی می‌دهند که در کنکور 1404، سابقه تحصیلی یازدهم و دوازدهم برای او لحاظ می‌شود، لذا ضریب امتحانات نهایی 60 درصد و کنکور 40 درصد خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در کنکور سال 1405، سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ می‌شود، عنوان کرد: دانش‌آموزی که امسال امتحان نهایی دوازدهم می‌دهد ولی پشت کنکور می‌ماند، لازم است امتحانات نهایی یازدهم را آزمون دهد تا سابقه تحصیلی برای وی ایجاد شود.

خلفیان با اشاره به اینکه با رفتن به سمت افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و کاهش تاثیر کنکور، عدالت آموزشی و عدالت در نحوه گزینش دانش‌آموزان رخ داده است، بیان کرد: به‌واسطه این کار، در مناطق و استان‌های محروم مانند مناطق محروم و کم‌برخوردار استان چهارمحال و بختیاری وضعیت قبولی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام / 7540/

دیگر خبرها

  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • اجباری بودن سنجش برای نوآموزان پایه اول دبستان
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان