شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی محورهای پیشنهادی برای برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام(س) و قیام 15 خرداد را اعلام کرد
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۵۱۳۱
مرکز هماهنگی امور مراسم و ستادهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محورهای پیشنهادی خود برای انجام سخنرانی، همایش و تدوین مقالات در سالگرد ارتحال حضرت امام(س) و سالروز قیام 15 خرداد را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س)، محورهای پیشنهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انجام سخنرانی، همایش، و تدوین مقالات در سالگرد ارتحال حضرت امام(س) بدین شرح است:
1.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
2. علل و عوامل تهاجم و جنگ روانی علیه امام(س)
3. مبانی، اصول، آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(س)
4. ارزش ها و آرمان های انقلاب از نظریه تا عمل در اندیشه سیاسی امام خمینی(س)
5.دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام(س)
6.آسیب شناسی سیاسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی(س)
7.آفات؛ تهدیدات و آسیب پذیری ها و چالش های انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(س)
8. نسبت اخلاق و سیاست در اندیشه سیاسی امام خمینی(س)
9. تحول مفهوم دینداری در اندیشه سیاسی امام خمینی(س)
10.وحدت و انسجام اسلامی در اندیشه های حضرت امام(س)
11.چالش های فرا روی وحدت در جهان اسلام در اندیشه سیاسی امام خمینی(س)
12.الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در اندیشه امام خمینی(س)
13.سبک زندگی سیاسی امام خمینی(س)
14.بررسی سبک رهبری امام خمینی (س) و الگوی ارتباطی امام و مردم
15.گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی(س)
16.حضرت امام (س) و مردم سالاری دینی
17.حضرت امام (س) و توجه به مستضعفین و محرومان
18.استکبار ستیزی در اندیشه حضرت امام(س)
19.فلسطین در اندیشه حضرت امام (س)
20.مهدویت در اندیشه حضرت امام (س)
21.ولایت فقیه در اندیشه حضرت امام (س)
22.اصولگرایی و اصلاح طلبی در اندیشه حضرت امام (س)
23.امنیت در اندیشه حضرت امام (س)
24.بررسی جایگاه فقه در اداره جامعه از دیدگاه امام خمینی (س)
25.قرآن از دیدگاه حضرت امام (س)
26.بررسی الگوهای قرآنی و تجلی قرآن در رفتار و اندیشه های امام خمینی (س)
27.جایگاه عقل در اندیشه های حضرت امام (س)
28.خدا محوری و تأثیر آن در مدیریت و رهبری حضرت امام (س)
29.تبیین و الگوی رهبری جهانی از منظر حضرت امام (س)
30.ویژگی ها و وظایف رهبری از منظر امام خمینی (س)
31.اصول تعلیم و تربیت الگوهای تربیتی مطلوب و رسالت تربیتی حکومت اسلامی از دیدگاه امام
خمینی (س)
32.حضرت امام (س) و برجستگی ایشان در ابعاد فقهی- عرفانی، فلسفی، سیاسی و...
33.حضرت امام (س) و الگوی تعالی بخش ایشان در قبال الگوهای شرق گرایانه و غرب گرایانه
34.امام (س) و جمهوری اسلامی به عنوان یک واقعیت خارجیه نه ذهنیه
35.فلسفه انسان شناسی مکتب امام (س) و تفاوت های آن با دیگر مکاتب
36.فلسفه جامعه شناختی اندشه حضرت امام (س) و تفاوت آن با جامعه شناختی های دیگر
37.نقش مصالح و مفاسد عامه در تصمیم گیری حضرت امام (س)
38.بررسی مقایسه ای مقابله اندیشه ای حضرت امام (س) با لیبرال دمکراسی
39.قدرت و اقتدار در اندیشه های حضرت امام (س)
40.مدیریت خویشتن در اندیشه های حضرت امام (س)
41.علل عدم موفقیت نهضت های اجتماعی سیاسی از دیدگاه حضرت امام (ره)
42.اسلام ناب محمی و اسلام آمریکایی در اندیشه حضرت امام (ره)
43.اعقتاد به استقلال ملی و عدم پذیرش سلطه در اندیشه حضرت امام (ره)
44.استقلال و خودباوری و مصادیق آن در اندیشه های حضرت امام (ره)
45.آزادی در اندیشه های حضرت امام (ره) و مقایسه آن با غرب
46.عدالت در صحنه زندگی از دیدگاه حضرت امام (ره)
47.قانون گرایی و قانون مداری در اندیشه حضرت امام (ره)
48. رابطه دین و سیاست و تبیین درست آن از دیدگاه حضرت امام (ره)
49.مؤلفه ها و شاخص های فرهنگ از دیدگاه حضرت امام (ره)
50. مؤلفه ها و شاخص های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه حضرت امام (ره)
51.مؤلفه ها و شاخص های سیاست اسلامی از دیدگاه حضرت امام (ره)
52.اقتدار دفاعی در اندیشه های حضرت امام (ره)
53.توحید و تجلیات آن در اندیشه های حضرت امام (ره)
54.هویت دینی و مولفه های آن در اندیشه های حضرت امام (س)
55.شیوه¬ها و استراتژی های مبارزاتی حضرت امام (س)
56.اخلاق اجتماعی در اندیشه های حضرت امام (س)
57.مبانی، اصول، مؤلفه ها و شخصیت های اندیشه جهادی حضرت امام (س)
58.عوامل و مؤلفه ها و شاخص های قدرت و اقتدار اسلامی در اندیشه های حضرت امام (سه)
59.ابعاد عرفانی وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (س)
60.تأثیر حضرت امام (ره) بر هنر و ادبیات معاصر
همچنین این مرکز محورهای پیبشنهادی خود برای انجام سخنرانی ها، همایش ها و تدوین مقالات با موضوع سالگرد قیام 15 خرداد را نیز منتشر کرد.
محور این موضوعات بدین شرح است:
1.بررسی ریشه ها، چگونگی شکل گیری و دستاوردهای قیام 15 خرداد
2.مبانی معرفتی و گفتمان سیاسی قیام 15 خرداد
3.ویژگی ها و عناصر موثر در پیدایی و استمرار قیام 15 خرداد
4.تمایز قیام 15 خرداد نسبت به دیگر قیام های سده اخیر
5.پانزده خرداد مبدا نهضت اسلامی و طلیعه ی انقلاب اسلامی
6.نقش حضرت امام خمینی (س) در شکل گیری قیام 15 خرداد و اولین خروش تاریخ ساز مردم مبارز و مسلمان ایران
7.تحلیل سخنان امام خمینی (س) در عصر عاشورای 1342
8.نقش اقشار مختلف در قیام 15 خرداد (مرجعیت و روحانیان، بازاریان و دانشگاهیان، جوانان و زنان)
9.مواضع احزاب و جریان های سیاسی در قیام 15 خرداد و عملکرد هیأت های مؤتلفه اسلامی
10.حماسه پانزده خرداد و نقش مردم قم، ورامین، شیراز و...
انتهای پیام
منبع: جماران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیتالله علمالهدی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد اما اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیتالله سیداحمد علمالهدی در آیین عزای سالروز شهادت امام صادق(ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامهکنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهارداشت: ارزشمندترین سوگواره امام صادق(ع)، همین محفل و مجلسی است که شما در آن هستید. همین که روی فرش علیابن موسیالرضا(ع) برق اشک خود را به ساحت قدسی نوه مکرم آن ولی خدا نشان میدهید تا عزادار امامی باشید که حرم ندارد و امروز بهجز تعداد مختصری از شیعیان، هیچکس در جوار مرقد مطهرش اقامه عزا نمیکند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت روبرو میشد.
وی ادامه داد: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «مَن لَم یَعرِف سوء ما اتی عَلَینا مَن ظَلَمنا وَ ذهاب حَقنا وَ ما رَکبنا بِه فَهُوَ شَریک مَن اَتی اِلَینا فیما وَ لینابه» یعنی هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است. این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه باید بدانند که این ظلم بهطور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته میشد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت میشدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنیعباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.
وی تأکیدکرد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعه هیچکدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین فرابگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت. اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
آیت الله علمالهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است، گفت: برادران عزیز، خواهران گرامی، امام فقط شاگردپرور و عالم نیست. اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
وی بیان کرد: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب(ع) را در محراب، حسین ابنعلی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آن ها و پیروانشان انجام دادند. امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند. این قساوت دشمن خداست و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.
انتهای پیام/282/.