Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجدجامعیدر نشست مطبوعاتی نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات شورای شهر که صبح امروز(دوشنبه 25 اردیبهشت ماه) برگزار شد گفت: انتشار لیست اصلاح‌طلبان با هدف شرکت فعال شهروندان تهرانی با همه سلیقه‌ها ایجاد شده است.

مسجد جامعی با بیان اینکه انتشار لیست اول از ابتدا با برخی گلایه‌ها مواجه شد، اظهار داشت: امروز پس از جلسه‌ای که شورای عالی اصلاح‌طلبان داشت به لیست واحد رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دغدغه‌ ما این بود که با یک اصلاح جزئی لیست منتشر شود افزود: تغییر صورت گرفته در مورد آقای معروف صمدی لیست را نهایی کرد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به انتشار بیانیه‌هایی از سوی گروه‌های افراطی کشورهای همسایه مبنی بر غیراسلامی بودن نظام سیاسی ایران به دلیل تکیه بر رای مردم تاکید کرد: در کنار دستگاه‌های امنیتی که امنیت کشور را به سطح بالا رسانده‌اند این انتخابات و اعمال نظر در عرصه‌های گوناگون کشور بر امنیت آن اثرگذار است.

مسجد جامعی با بیان اینکه محسن هاشمی ایده‌های پدرش را دنبال می‌کند، اذعان داشت: ماجرای پلاسکو سبب شد، در این دوره بسیاری از افراد بزرگ علی‌رغم آنکه نیازی به حضور در شورای شهر نداشتند، برای حل مشکلات شهر پا به میدان گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه در بستن لیست اصلاح طلبان تلاشی نداشتم، بیان داشت: اگر می‌خواهیم که یک فکر جدید در شهر مطرح شود و تلاش جدی برای بهبود زندگی صورت بگیرد، باید در این مرحله به یک فهرستی که به آن اندیشیده شده، اعتماد داشته باشیم.

در ادامه این نشست هم محسن هاشمی با اشاره به اینکه از بین 700 نفر ثبت نام کننده برای فرم شورای اصلاحات افراد این لیست انتخاب شده‌اند، افزود: معتقدم که توضیحات لازم در مورد ساز و کار بسته شدن لیست نهایی را هیأت رئیسه باید ارائه دهد و هر لیست مورد تایید اصلاح‌طلبان را باید مورد حمایت قرار داد زیرا ورود فردی به شورای شهر فایده‌ای ندارد.

هاشمی با بیان اینکه برای شهردار شدن پا به این عرصه نگذاشته‌ام، تصریح کرد: اکنون در حال مبارزه انتخاباتی هستیم تا حداکثر آرا را بدست آوریم ولی اینکه قرار باشد من مسئولیتی را به عهده بگیرم به تصمیم اعضای شورای شهر بستگی دارد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در ادامه با تأکید بر اینکه شوراها نباید سیاسی باشد خاطر نشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم در این حوزه یک مقدار چاشنی سیاسی وجود داد و مهم این است که احزاب سیاسی در مورد شورای شهر تفکرشان غیر سیاسی باشد و بدانند که باید در کنار ملت باشند.

وی با بیان اینکه شورا هنوز قدرت خود را اعلام نکرده و قانون شوراها درست عمل نشده است، بیان داشت: چند چیز مهم که عبارت از سیاست خارجه و مسائل کلان اقتصادی آموزشی کشاورزی، بهداشتی، امنیت و دفاعی است باید توسط دولت انجام شده و امور اجرایی به سمت شوراها بیاید.

هاشمی با اشاره به اینکه با واگذاری امور اجرایی به شوراها می‌توان آن را به سمت تخصصی شدن برد تأکید کرد: این امر صددرصد قابل اجرا است.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به حادثه پلاسکو و انتقاد بسیاری از شهروندان از ورزشکاران برای حضور در شورای شهر گفت: در حوادث اخیر به ورزشکاران ظلم شد و اینطور نیست که آن‌ها برای اداره شهر کارآمد نباشند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون و عضو کمسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی‌بازی و ورود به مسائل حاشیه‌ای مانع خدمت‌رسانی و چالشی برای شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک قوه در کنار سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه حائز اهمیت هستند و اساتید بزرگ حقوق جایگاه مهمی به این نهاد می‌دهند.

وی افزود: نباید از جایگاه آن غفلت کرد که نویسندگان قانون اساسی نیز با نگاه بلند به آن اشاره کرده و در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ به اهمیت و جایگاه آن پرداخته و در اصل ۱۰۷ به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شناخت این جایگاه انتظارات مشخص و نمایندگان مردم در این نهاد نیز به وظیفه‌های اصلی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ناشناختگی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عملکرد این نهاد تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: شوراها وظیفه اجرایی ندارند و عمده کار آن‌ها تصمیم‌گیری محلی بوده و به عنوان پارلمان در یک شهر و روستا وظیفه و مأموریت دارند.

ابوترابی اضافه کرد: مسائل حاشیه‌ای و نگاه سیاسی در انتخاب اعضای آن و همچنین اجرای برنامه‌های منتخبین مردم در شورای اسلامی باعث شده تا فعالیت‌های این نهاد تحت تأثیر موضوعات فرعی بشود و در خدمت‌رسانی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح نگرش و توجه و تمرکز بر مأموریت محلی و خدمت رسانی باعث افزایش عملکرد آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی با همکاری شهرداران و دهیاران در تصدی مسئولیت محلی امکان رفع بسیاری از مشکلات منطقه خود را دارند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سیاست پیشنهاد طرح جامع مدیریت شهری را جلوگیری از تمرکزگرایی در تهران و مراکز استان‌ها بیان کرد و اذعان داشت: با تصویب و اجرای این قانون وظایف مدیران محلی افزایش یافته و با همکاری مردم مشکلات احصا و رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی طرح جامع مدیریت شهری در مجلس دوازدهم بررسی و به صحن علنی خواهد رفت، اما در برنامه هفتم توسعه کشور به این نیاز و موضوع مهم اشاره شده تا دولت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند.

کد خبر 748914

دیگر خبرها

  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده