Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@18:52:54 GMT

لزوم عکس دار بودن شناسنامه برای شرکت در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۵۹۵۰

لزوم عکس دار بودن شناسنامه برای شرکت در انتخابات

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور داشتن شناسنامه عکس دار را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا الزامی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» سیف اله ابوترابی در مصاحبه با خبرنگاران از رای اولی ها و افرادی که هنوز شناسنامه های خود را عکس دار نکرده اند خواست در روزهای باقی مانده به انتخابات با مراجعه به ادارات ثبت احوال شناسنامه های خود را عکس دار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ادارات ثبت احوال در سراسر کشور تا روز انتخابات آماده ارائه خدمات سجلی به متقاضیان هستند تاکید کرد: براساس قانون کسانی که شناسنامه نداشته باشند از شرکت در انتخابات محروم می شوند.

ابوترابی گفت: براین اساس آخرین مهلت ثبت درخواست برای صدور شناسنامه المثنی ۲۷ اردیبهشت تعیین شده است و افرادی که به هردلیلی فاقد شناسنامه هستند و یا شناسنامه انان مخدوش شده است می توانند در این مدت به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

وی زمان صدور شناسنامه المثنی را در شهرستان ها یک ساعته و در تهران یک روزه دانست و از مردم خواست برای دریافت سایر خدمات در روزهای بعداز انتخابات به ثبت احوال مراجعه کنند.

ابوترابی با بیان اینکه بیش از ۹۹ و ۶ دهم درصد فوتی ها در سراسر کشور به ثبت می رسد استفاده از شناسنامه افراد متوفی را در انتخابات غیرممکن دانست و افزود : با توجه به اینکه همه شعبه های اخذ رای به پایگاه اطلاعات وزارت کشور و ثبت احوال متصل هستند امکان اینکه بتوان از شناسنامه های جعلی و یا افراد متوفی استفاده کرد صفر است.

وی همچنین داشتن شماره ملی را برای شرکت در انتخابات الزامی دانست و گفت: البته نیازی به ارائه کارت ملی نیست و کسانی که کارت ملی ندارند می توانند شماره خود را بصورت تلفنی از ادارات ثبت احوال محل سکونت خود بدست اورند.

ابوترابی همچنین تاکید کرد : استفاده از شناسنامه اول در انتخابات برای کسانی که دارای شناسنامه المثنی هستند غیرممکن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:مرحله دوم انتخابات با رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی در حوزه سمیرم و آقایان حسین رجایی ریزی و اکبر پولادی باغبادرانی در حوزه لنجان که دارای بالاترین آراء در مرحله اول شدند روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
مهدی سلیمانی افزود: بر این اساس تبلیغات مرحله دوم انتخابات از بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این دو حوزه با مجموع ۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که ۶۸ شعبه در حوزه انتخابیه سمیرم و ۱۵۳ شعبه در حوزه انتخابیه لنجان قرار دارد.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: باتوجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات به صداوسیمای مرکز اصفهان در دستور کار قرار گرفته، برنامه ۲۰ دقیقه‌ای برای معرفی نامزد‌ها پیش‌بینی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای تهیه شده که هر کدام از این برنامه‌ها تا کنون در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز اصفهان دو مرتبه در ایام قانونی تبلیغات انتخابات پخش شده است.
وی تاکید کرد: در این مرحله از انتخابات تنها کسانی که در مرحله نخست انتخابات در این دو حوزه شرکت کردند و کسانی که در هیچکدام از حوزه‌های انتخابیه کشور در مرحله قبلی رأی ندادند می‌توانند شرکت کنند.
سلیمانی افزود: در دستگاه‌های احراز هویتی که در هر شعبه موجود است اطلاعات افراد مجاز به رأی قرار دارد و با ارائه اصل یکی از مدارک پنجگانه که عبارتند از: کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت واجدان شرایطی که سن آنان در روز برگزاری انتخابات ۱۸ سال تمام و بیشتر است امکان شرکت در انتخابات را دارند.
وی گفت:استان اصفهان در مجموع دارای ۱۶ حوزه انتخابیه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در مرحله نخست با حضور مردم استان در انتخابات یازدهم اسفندماه، تکلیف ۱۴ حوزه انتخابیه با ۱۸ منتخب مشخص شد.

دیگر خبرها

  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه