Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلی الله قلی زاده گفت: 11 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا توانستند با روابط، صلاحیت خود را برای شرکت در انتخابات دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛قلی‌اله قلیزادهدر گفت‌وگو با آناج بابیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۱ نفر در انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی نام‌نویسی کرده‌اند، اظهار داشت: هیئت نظارت بر انتخابات استان، به‌صورت کارشناسی و فنی سوابق نامزدهای این دوره از انتخابات را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از تائید و رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان، عده‌ای دست به تجدیدنظر زده و خواهان بررسی دوباره در تائید صلاحیت‌های خود شدند که این تجدیدنظرها به تهران ارسال شد.

نماینده مردم کلیبر خاطرنشان ساخت: ۱۱ نفر از رد صلاحیت‌شدگانبا روابط و تماس‌های پی‌درپی با تهران، توانستند تائید صلاحیت خود را دریافت کنند که بارها از سوی آذربایجان‌شرقی با ارسال مدارک و مستندات، قصد مخالفت با تائید صلاحیت آنها را داشتیم که متأسفانه روابط آن‌ها بیشتر کارساز بود.

دبیر هیئت نظارت شورای شهر و روستاهای آذربایجان شرقی با اعلام استعفای خود از سمت خویش، اذعان داشت: ۳ نفر از هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقیبا اعلام استعفای خود، خواهان عدم تکرار این کار در تهران می‌باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سامانه تائید صلاحیت اعضای شوراها به دستور تهران بسته بوده و نمایندگانی که موفق به دریافت صلاحیت شدند نیز اطلاعی از صلاحیت یا عدم صلاحیت ندارند و متأسفانه همه‌کسانی که در انتخابات شوراهای استان شرکت کردند، دست به تبلیغات زدند.

قلی زاده یادآور شد: نامزدهای انتخابات شورا نیز بعد از اطلاع از استعفای بنده و 2 نفر دیگر از اعضاء هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان، مکرر در حال تماس و پیگیری وضعیت صلاحیت خود بوده و منتظر پاسخی منطقی از سوی این هیئت می‌باشند که به دلیل بسته بودن این سامانه، پاسخی در قبال سؤالات آنها نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به نابسامانی در سیستم انتخاباتی آذربایجان‌شرقی در حوزه شوراها، اظهار داشت: نامعلوم بودن وضعیت نامزدهای شورای شهر، موجب عدم اعتماد مردم به مسئولان نظام بوده و این آفتی برای استان و کشور است.

وی در پایان با تأکید بر بی‌نظمی در سیستم اجرایی انتخابات آذربایجان شرقی، افزود: متأسفانه با توجه به عدم برقراری قانون در استان، عده‌ی زیادی از نامزدها دست به اعتراض زدند که ازاین‌رو حق‌دارند، چراکه روابط قانون را زیر پا گذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند

در حالی که وزیر کشور ،اوایل اسفند۱۴۰۲ اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰۰نامزد در انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده اند، روزنامه کیهان هم اکنون د مورد نامزدهای تایید شده جریان اعتدالی و اصلاح طلب، اعتراف جالبی کرده است.   به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟   بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟   کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد: در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای