Web Analytics Made Easy - Statcounter

از مسئولان مربوطه انتظار داریم که در مرمت و ترمیم قنات ها از اصول استاندارد استفاده شود چراکه در بعضی از قنات ها گل و لایی که از قنات بیرون کشیده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاصفهان شرق؛ در اثر بارندگی های چند روز گذشته در جرقویه علیا و جاری شدن سیلاب ها دیواره قنات ها صحراهای دولت آباد، حاجی آباد، دستجردوک و چشمه شیدان، دوچار ریزش شده و در بعضی از آنها باعث مسدود شدن مسیر حرکت آب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک از عوامل تشدید کننده این خسارت جاری شدن آب حاصل از جاری شدن سیلاب در حواشی روستای مزرعه عرب و جاری شدن آب در لوله های انتقال آب به جرقویه علیا بوده است.

از مسئولان مربوطه انتظار داریم که در مرمت و ترمیم قنوات از اصول استاندارد استفاده شود چراکه در بعضی از قنات ها گل و لایی که از قنات بیرون کشیده شده است در کنار همان مسیر حرکت آب ریخته شده و بر اثر یک بارندگی دوباره همان گل و لای به داخل قنات منتقل می شود.

یک نکته هم که باید توجه شود دریچه ای برای لوله انتقال آب از روستای مزرعه عرب جرقویه سفلی که آب رابه قنوات جرقویه علیا هدایت می کند در نظر گرفته شود تا در صورت بارندگی های شدید بتوان مقدار آب ورودی را کنترل کرد تاآب همراه با گل و لای را وارد قنوات جرقویه علیا نکند.

کشاورزان این صحراها ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین جهاد کشاورزی جرقویه علیا که با اقدام به موقع و قطع آبی که از منطقه جرقویه سفلی همراه با گل و لای وارد قنات ها می شد خواستار ترمیم و مرمت قنوات آسیب دیده شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از محدودیت تردد در محور فیروزکوه - دماوند در پی اجرای عملیات ترمیم و به سازی پل دلیچایی تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته، خبر داد.

 

به گزارش تبن نیوز به نقل از مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا