Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@11:07:12 GMT

اعلام برنامه‌ روز جهانی موزه در تخت‌جمشید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۸۵۷۱

اعلام برنامه‌ روز جهانی موزه در تخت‌جمشید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود رضایی‌منفرد مدیر پایگاه میراث‌ جهانی تخت‌جمشید امروز گفت: هفته میراث‌فرهنگی از 28 اردیبهشت‌ تا سوم خرداد است که گردشگران و دوستداران میراث‌ فرهنگی، در این هفته شاهد برپایی چندین نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر با عنوان پارسه از منظری دیگر، در گیت ورودی تخت‌جمشید، گذر زمان در تخت‌جمشید و تخت‌جمشید دیروز، تخت جمشید امروز، خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، افتتاحیه مراسم گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه روز بیست ‌و هشتم اردیبهشت‌ ساعت 9 و 30 دقیقه با حضور گردشگران، دوستداران میراث‌فرهنگی و کودکان در موزه تخت‌جمشید برگزار خواهد شد.

مسعود رضایی‌منفرد تصریح کرد: در این روز کودکان، پس از بازدید از موزه تخت‌جمشید، آنچه را که درک کرده‌اند به تصویر خواهند کشید که این برنامه تحت عنوان مسابقه نقاشی "کودک و موزه" در ایوان موزه تخت‌جمشید برگزار می‌شود.

رضایی‌منفرد به برگزاری نمایشگاه نقاشی و تابلو حجم با عنوان میراث ما نه، امانت آیندگان! اشاره کرد و افزود: پیام این نمایشگاه حفظ و حراست از داشته‌های تاریخی‌مان برای سپردن به آیندگان است که در روز پنج شنبه 28 اردیبهشت‌ همزمان با روز جهانی موزه‌ها در موزه تخت‌جمشید افتتاح و به ‌مدت یک هفته دائر خواهد بود.

بازدید از کارگاه مرمت اشیای موزه‌ای و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سفال‌های منقوش در دوران‌های مختلف، نیز از جمله برنامه‌هایی است که در هفته‌ میراث‌فرهنگی توسط کارشناسان پایگاه تخت‌جمشید برای کودکان ارائه خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت‌جمشید افزود: مراسم تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی، راهنمایان افتخاری ایام نوروز و کارکنان شاغل در مجموعه تخت‌جمشید در دوم خردادماه و شرکت در غبارروبی و گلباران قبور شهدا از دیگر برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی است.

رضایی‌منفرد گفت: در روز سوم خرداد اختتامیه هفته میراث‌فرهنگی مصادف با برگزاری برنامه فرهنگی ورزشی تحت عنوان "راه شاهنامه" است که نزدیک به 30 دونده مسیر دروازه قرآن را از شیراز تا شهرستان مرودشت و مجموعه تخت‌جمشید به مسافت 45 کیلومتر طی می‌کنند و در پایان با اجرای مراسم برگزاری موسیقی سنتی، شاهنامه‌خوانی و دیگر برنامه‌های فرهنگی، به پایان خواهد رسید.

به گفته وی پنج شنبه بیست ‌و هشتم اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه‌ها، موزه تخت‌جمشید نیز همچون سایر همه اماکن تاریخی به‌ صورت رایگان پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، گفت: آمار بازدید‌های نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان از مرز یک‌ میلیون نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  استان فارس دارای 37  شهرستان و با داشتن بیش از سه هزار اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده ملی، 11 اثر ثبت شده جهانی و پایتختی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع)  یکی از استان‌های مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود و همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

هر ساله نوروز بهانه‌ای شده تا مردم جای جای ایران با حضور در استان فارس، سال نو خود را با بازدید از آثار تاریخی، گردشگری و مذهبی جشن بگیرند و آغاز کنند.

محمد ثابت‌اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در از شیراز، اظهار داشت:  طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌ میلیون و 26 هزار و 650 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

وی افزود: آمار‌های ارائه‌شده این بازدید‌ها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروز هشتم فروردین‌ماه 1403 و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 318 هزار و 503 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 227 هزار و 510 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 170 هزار و 576 نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در روز گذشته نیز بیش از 30 هزار و 815 نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و 31 هزار و 87 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 19 هزار و 377 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

وی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد
  • آرامگاه حافظ، در صدر بازدید مسافران نوروزی استان فارس
  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • سعدآباد و تخت‌جمشید در صدر اماکن پربازدید نوروز
  • ضرغامی: ضدانقلاب از جمعیت تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی : ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت!/ ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جا ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد