Web Analytics Made Easy - Statcounter


این روزها شاهد افتتاحیه‌ها، کنفرانس‌ها، بازدیدها و... در مناطق مختلف کشور هستیم که رئیس‌دولت یازدهم و برخی اعضای هیئت وزیران با حضور در آنها به تبلیغ دستاوردهای دولت خود و البته ضرورت انتخاب مجدد «حسن روحانی» سخن می‌رانند و گمان می‌کنند که هیچ‌کس متوجه شائبه انتخاباتی بودن این برنامه‌ها در جهت تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیست!
اینکه مردم فهیم و تیزهوش ایران را این‌گونه می‌پندارند جای تأسف دارد ولی این نوشتار درصدد نقد این دیدگاه و یا پاسخگویی به همه اظهارات مطرح‌شده در تعریف و تمجید از عملکرد دولت یازدهم در چنین مراسماتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از این برنامه، همایش بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده بود که طی روزهای اخیر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد و «شهین‌دخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در این مراسم با بیان اینکه آنچه به دولت یازدهم ارث رسیده بود، دولتی در پرتگاه سقوط بود، عنوان کرد: «ما از نظر سیاست داخلی و خارجی به بن‌بست رسیده بودیم، شاه‌کلید وعده‌های روحانی آرامش در سیاست و آسایش در اقتصاد و امنیت بود».
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در پی سیاست‌های ایجادشده توسط «حسن روحانی» مشکلات اجتماعی حل شده، افزود: «گشایش‌‌های برجام تأثیر خودش را بر بخش اجتماعی خواهد گذاشت، برنامه اصلی ما افزایش اعتماد به نفس زنان و ارتقاء اعتماد عمومی زنان به دولت، بوده است».
وی متذکر شد: «وعده رئیس‌جمهور بیمه زنان بود اما بار مالی و نبود ارزش‌گذاری کار زنان دلیل عدم تصویب این موضوع بوده است، پژوهشی برای ارزش‌گذاری این برنامه در حال انجام می‌باشد و این بیمه شامل تمام زنان خانه‌دار نخواهد شد».
وی درباره سند 2030 و انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن گفت: «سند 2030 مخفیانه امضا نشده، این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است!»
جای تأسف است که خانم مولاوردی به‌جای ارائه گزارش از اقدامات صورت‌گرفته در حیطه وظایف خود، در قامت یک سمپات و مبلغ برای رئیس‌دولت یازدهم وارد گود شده و در خصوص ضرورت رأی‌آوری مجدد «حسن روحانی» داد سخن رانده و در خصوص سیاست‌های کلی نظام مواردی را مطرح می‌کند که اساساً دغدغه اکثریت بانوان کشور نمی‌باشد.
معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نهادی است که به‌منظور ‌ارتقای موقعیت و جایگاه زنان در اجتماع، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی و استیفای حقوق بانوان در تمامی زمینه‌ها، ارتقای توانمندی‌های آنها، بازنگری قوانین و مقررات مربوط به حقوق زنان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آنها، رفع چالش‌ها و موانع فراروی زنان به‌منظور رشد و شکوفایی استعدادها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان، توسعه و ساماندهی امور معیشتی آنها از جمله مسائل و مشکلات زنان سرپرست و بدسرپرست، اوقات فراغت، تعمیق باورهای دینی و اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی زنان و خانواده در ریاست جمهوری تشکیل شده و عضو هیئت دولت است و وظیفه دارد با توجه به چارت سازمانی و وظایفی که به آن محول شده در جهت تحقق خواسته‌های بانوان جامعه قدم بردارد.
در مدت عمر دولت یازدهم «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» نه‌تنها در چارچوب جایگاه ستادی خود در «حوزه زنان و خانواده» کارنامه قابل قبولی در زمینه سیاستگذاری، هماهنگی و سازماندهی امور محوله به‌منظور رشد و ارتقای حوزه زنان در جامعه ارائه نکرده بلکه با طرح موضوعات سیاسی و شعارهای مقطعی، به‌نوعی حرکتی «مسئولیت‌گریز» انجام داده و با ابزارهای خبری و رسانه‌ای وابسته، اقدام به فرافکنی از رسالت و مسئولیت خویش نموده است.
منشور حقوق زنان، طرح عفاف و حجاب، اجرای کامل مرخصی 9 ماه مادران شیرده، بیمه زنان خانه‌دار و مشاغل خانگی، طرح ساماندهى مد و لباس، طرح تسهیل ازدواج جوانان، تعیین میزان سرانه و سهم زنان از امکانات ورزشى کشور و... از جمله قوانین و مصوباتى هستند که «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» تاکنون گزارش منظمی از میزان اجرایی شدن آنها نداده و خبر چندانی از پیگیری امور مذکور نیز منعکس نشده است.
سؤال این است که؛ خانم مولاوردی، به‌عنوان بالاترین مرجع امور زنان و خانواده که در هیئت دولت کنار وزراء و دیگر معاونان رئیس‌جمهور حاضر هستند چرا تاکنون کارنامه عملیاتی معاونت تحت نظارت خود را ارائه نداده است؟!
چرا در مقابل اجرایی نشدن کامل قوانین و مقررات در حوزه زنان، تحرک لازم را از خود نشان نمی‌دهند؟ موضوع افزایش مرخصی زنان شاغل چه شد؟ بیمه زنان خانه‌دار به کجا رسید؟ حمایت‌هایی که در خصوص مشاغل خانگی زنان مطرح بود در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ برای آرامش بانوان شاغل و تأمین امنیت شغلی آنها چه اقداماتی صورت گرفته است؟ اینها و ده‌ها سؤال مشابه در ذهن زنان جامعه مطرح بوده ولی بالاترین مقام اجرایی کشور در امور زنان و خانواده پاسخی در خور نمی‌دهد!
خانم مولاوردی اگر باور دارند که معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده هستند نه یک فعال سیاسی(!) بهتر است به‌جای پرداختن به حواشی و دادن اعداد و ارقام سیاه … از وضع زنان جامعه و ترغیب آنان به دادن رأی مجدد به دولت متبوع خود، به وظایف محوله و رسالت‌های کاری خود بپردازند.
اگر خانم مولاوردی معتقد به عملکرد موفق دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده هستند مطمئن باشند که کاندیدای مورد حمایتش از سوی اقشار جامعه و به‌ویژه زنان مورد اقبال قرار خواهد گرفت و نیازی به بازی‌های سیاسی نیست!
اما اگر این اعتقاد و اطمینان را ندارند، مطمئن باشند که با تندروی‌ها و شعارهای بدون پشتوانه، نمی‌توانند قشر عظیم بانوان جامعه را به اطاعت کورکورانه در امر انتخابات و رأی به فرد مورد نظر ترغیب نمایند.
عشرت شایق
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی
و پژوهشگر مسائل اجتماعی

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در خصوص عملیات وعده صادق و اهمیت آن، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایتی که در بیش از شش ماه گذشته انجام داده است، تعرضی به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه داشت و فرماندهان نظامی ما را به شهادت رساند. کاری که به هیچ عنوان توجیهی نداشت و مغایر با همه کنوانسیون‌های بین‌المللی بود.

وی با بیان آنکه ملت‌ها و دولت‌های دنیا بر این موضوع مهر تأیید زدند که این کار خلاف مقررات بین‌المللی است، افزود: جمهوری اسلامی این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد که این شورا کاری انجام نداد، لذا طبیعی بود که ایران برای یک دفاع مشروع اقدامی انجام می‌داد، ضمن آنکه از قبل هم آن را اعلام کرده بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به قدرت موشکی و پهپادی کشورمان بیان کرد: با عملیات وعده صادق، قدرت و توان موشکی، پهپادی و رزمی کشورمان کاملاً مشخص شد.

حسینی با اشاره به ادعاهای غلو آمیز رژیم صهیونیستی در خصوص توان نظامی خود، اظهار کرد: آنها ادعا می‌کردند که با کمک آمریکا و کشورهای غربی که دارای سپر موشکی، دفاعی و پدافندی قدرتمندی هستند و موشک‌های ایران به خاک اشغالگران نخواهد رسید، در حالی که دیدیم این اتفاق افتاد و این امر تأثیر بسیار بسزایی در قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و به رخ کشیدن آن به رژیم صهیونیستی و حامیانش داشت.

وی ادامه داد: این عملیات آثار و تبعات بسیار خوبی داشت. مردم منطقه از این عملیات خرسند شده و از آن استقبال کردند. مردم ما نیز این حرکت و اقتدار را مایه مباهات خودشان می‌دانند.

حسینی با بیان آنکه عملیات وعده صادق بسیار موفقیت آمیز بود و اندیشمندان و فعالان سیاسی به این موضوع اذعان کردند، تاکید کرد: خیلی‌ها اذعان دارند که قدرت موشکی و پهپادی ایران بسیار بالا است و قدرتمندترین کشور در نوع خود است در حالی که ما فقط بخشی از توانمندی‌های خود استفاده کردیم. در حالی که آنان با قدرت از خود دفاع می‌کردند، اما نتوانستند مانع نفوذ موشک‌های ما شوند و به آنها آسیب وارد شد. هرچند بنابراین بود که به مردم و شهرهای آنها آسیبی وارد نشود.

نمایندگان تهران تأثیر قابل توجهی در مجلس دارند

معاون امور مجلس رئیس جمهور در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: چون ۴۵ نماینده مجلس در دور دوم انتخابات مشخص می‌شوند، تأثیر آنها می‌تواند در مجلس، هیأت رئیسه و کمیسیون‌های آن بسیار مهم باشد لذا امیدواریم با مشارکت مردم شاهد باشیم که افراد به شایستگی انتخاب شوند.

وی افزود: در مرحله دوم امکان انتخاب برای مردم آسان‌تر و سهل‌تر است چون از بین تعداد محدودی باید گزینش کرد.

حسینی با اشاره به تعیین ۱۶ نماینده در دور دوم انتخابات تهران اذعان کرد: در تهران تعداد قابل توجه از نمایندگان در دور دوم مشخص می‌شوند که معمولاً نمایندگان تهران تأثیر قابل توجهی در مجلس دارند. چون کمتر درگیر کارهای روزمره حوزه‌های خود هستند، می‌توانند به مسائل کلان کشور در مجلس رسیدگی کنند لذا اگر افراد کارآمدتر و با انگیزه تر انتخاب شوند، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در مجلس ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی