Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان عصر دوشنبه در کرسی آزاد اندیشی باعنوان پیش به سوی پاستور در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اصولگرایان از مدتها پیش می گفتند اصلاح طلبان نمی توانند دوباره دولت روحانی را سرکار آورند لذا از هر اقدامی برای یک دوره ای شدن دولت روحانی استفاده کرده و می کنند.
وی بیان کرد : آنان می خواهند دولت روحانی یک دوره ای شود که البته ما هم می خواستیم رئیس دولت ای نهم و دهم را یک دوره ای کنیم اما نشد چرا که جریان حدود 40 ساله انقلاب نشان داده هر دولتی 2 بار روی کار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** وسط راه نباید دولت روحانی را رها کرد
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وسط راه نباید این دولت را رها کرد و تنها گذاشت، خاطرنشان کرد: اصلاحات در سال 96 نیز به جریان اعتدالگرایی و دولت تدبیر و امید رای می دهد و همه طیف های اصلاح طلب در انتخابات پیش رو نظرشان روی روحانی است.
وی گفت : البته این به این مفهوم نیست که اصلاحات از دولت اعتدال مطالبه ندارد ولی ابتدا شرایط روی کارآمدن دولت روحانی را فراهم می کنیم بعد مطالبات خود را مطرح خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی فقط برای رونمایی نیست و باید قانونمند و اجرا شود که در آن صورت ممنوع التصویری معنی ندارد.
وی ادامه داد: اصلاحات در جنبه های مختلف در بحث توسعه سیاسی ، فرهنگی اجتماعی ، تشکل های دانشجویی، آزادی بیان و آزادی احزاب حرف های زیادی دارد و معتقدیم برای اشتغال جوانان، مهار نقدینگی و ارتقای وضعیت معیشتی مردم باید دولت و مجلس تلاش کنند.
وی با بیان اینکه برخی نامزدها چیزهایی می گویند که وضعیت معیشتی مردم را خراب می کنند، ادامه داد: وعده های دروغین و افزایش یارانه یا حقه بازی است یا قانون را می خواهند دور بزنند.
کواکبیان با بیان اینکه رفاه ملی ناشی از درآمد ملی و درآمد ملی ناشی از تولید ملی است ،افزود: فروش نفت ،افزایش مالیات و تملک سرمایه منابع درآمد ملی است، حال اینکه شرکت های متعلق به آستان قدس رضوی و شهرداری چندین سال است مالیات پرداخت نمی کنند.
وی با طرح این پرسش که اینها از کدام منابع می خواهند یارانه را افزایش دهند،‌ مدعی شد: این نامزدها حتی حرف زدنشان نیز صادقانه نیست.

** نادیده انگاشتن دستاوردهای دولت یازدهم بی انصافی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دستاوردهای دولت یازدهم را نادیده انگاشتن نوعی بی انصافی است و هر چند نامزدهای رقیب می خواهند بگویند دولت در زمینه دیپلماسی کاری نکرده ولی تاریخ باید نام محمد جواد ظریف را ثبت کند.
وی ادامه داد: آنها از آمدن ترامپ خوشحال شدند که با روی کارآمدن وی به اهداف خود می رسند ولی ترامپ به سر عقل آمد ولی اینها به سر عقل نیامدند.
کواکبیان گفت: حق مسلم کشور در انرژی هسته ای در دولت روحانی به رسمیت شناخته شد و با برجام و در قالب یک تفاهم نامه ، هفت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران لغو شد.
وی بیان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم در بخش های مختلف پیشرفت های خوبی حاصل شده و هم اکنون در منطقه به عنوان یکی از امن ترین کشورهای منطقه هستیم و در همین دولت توان دفاعی ایران افزایش یافته و به گفته وزیر دفاع ، بودجه دفاعی کشور 2 برابر شده است.
کواکبیان افزود: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما در دولت قبل قیمت کالاها لحظه ای گران می شد ولی حداقل در مدت فعالیت دولت روحانی تورم مهار شد و در بخش سرمایه گذاری نیز شاهد رشد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: رقبا در مناظرات و برای نفی رشد درآمدی دولت مدام به افزایش فروش نفت اشاره می کردند در حالی که در دولت نهم و دهم همان 250هزار بشکه نفت نیز به بابک زنجانی داده می شد.
کواکبیانبا بیان اینکه در دولت نهم و دهم نرخ ارز به 2 هزار و 500 تومان رسید افزود:اگر نرخ ارز مانند دولت نهم و دهم قرار بود در بازه زمانی هشت ساله 2 برابر شود این نرخ در دولت یازدهم باید هشت هزارتومان می شد اما با تدبیر دولت روحانی هم اکنون نرخ ارز بدون کاهش سه هزار و 800 تومان است.
وی همچنین گفت: در مجلس شورای اسلامی هفت پرونده برای تخلفات رئیس دولت نهم و دهم تشکیل شد ولی دستگاه قضائی به این پرونده ها رسیدگی نکرده است.

** صدا و سیما از آن ما نیست ولی تک تک ما ستادی برای روحانی هستیم
کواکبیان خاطرنشان کرد: صدا و سیما متعلق به ما نیست ولی موبایل داریم لذا برای پیروزی روحانی در انتخابات تک تک ما باید یک ستاد شویم.
وی ادامه داد: البته جریان های مقابل اگر می توانستند برای جلوگیری از تبلیغات ما کانال تلگرامی و فضای مجازی را نیز می بستند ولی خوشبختانه موفق به این امر نشدند و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.
وی با تاکید بر افزایش مشارکت در انتخابات افزود: چنانچه درهر شهر بالای 50 درصد واجدان شرایط رای دادن پای صندوق های رای حاضر شوند جریان اصلاح طلب پیروز میدان خواهد بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، افزود: همه درکار بودند تا تحقیق و تفحص از اموال شهرداری سرنگیرد و حتی برای لغو این موضوع قالیباف از مجلس تشکر کرد که این تشکر خود بیانگر این است که ریگی در کفش داشته است.
کواکبیان در خصوص فیش های نجومی نیز گفت: نخستین کسی بودم که در مجلس برای قضیه رسیدگی به فیش های نجومی فریاد زدم ولی در کل کشور رقم فیش های نجومی به 30 میلیارد تومان هم نمی رسید اما یک ملک تخفیفی قالیباف 45 میلیارد تومان است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حقوق های نجومی از دولت نهم و دهم به ارث رسیده و دیوان محاسبات نیز خواب بود.
کواکبیان بیان کرد: دولت نهم و دهم اختیاراتی را به هیات امنای صندوق توسعه ملی واگذار کرده بود و هیات امنا نیز حقوق ماهانه 20 میلیون تومان را برای مدیران خود تصویب کرده بود.
وی ادامه داد: سالی نیز این حقوق 30 درصد افزایش داشت تا اینکه تبدیل به فیش های نجومی شد که البته در دولت فعلی حقوق های نجومی به بیت المال برگشت داده شد.

** جهانگیری به نفع روحانی کنار می رود
این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص ماندن جهانگیری در انتخابات نیز گفت: جهانگیری معاون اول روحانی است و در مناظرات از دولت فعلی حمایت می کند.
کواکبیان تاکید کرد : مطمئنم جهانگیری تا یکی 2 روز آینده به نفع روحانی انصراف می دهد و حتی هاشمی طبا گفته کنار نمی روم ولی به روحانی رای می دهم.

** روحانی پیروز میدان رقابت
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات پیش رو در شرایط سالمی برگزار می شود زیرا تاکنون هیچ یک از اعضای شورای نگهبان و هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در هیچ ستادی دیده نشده اند.
کواکبیان با پیش بینی اینکه دکتر حسن روحانی پیروز انتخابات است افزود: کسی را نمی خواهیم بترسانیم ولی در انتخابات راه سومی وجود ندارد یا بازگشت به راه دولت نهم و دهم و یا ادامه مسیر پیشرفت را باید انتخاب کرد.
وی تاکید کرد : نتیجه انتخابات مورد قبول همگان است و وقتی رهبر معظم انقلاب می فرماید همه اجزای نظام باید بدانند رای مردم حق الناس است کسی جرات ندارد جز این فکر کند.

** طرفدار راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی هستم
این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: اصلاح طلبان ابزارهای تبلیغاتی اصلی نظیر صدا و سیما را در دست ندارند ولی اگر رادیو و تلویزیون خصوصی در ایران راه افتد شرایط خیلی متفاوت می شود.
کواکبیان افزود:اصلاح طلبان باید پای آرمان ها بایستند که البته در جریان انتخابات مجلس دهم خیلی ها با ما عکس سلفی گرفتند ولی وقتی وارد مجلس شدند راه خود را عوض کردند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها جدا از سیاست نیستند ، اظهارکرد:پس از پیروزی انقلاب برخی گفتند سیاست مخصوص مجتهدان است و دانشگاه ها نباید در امور سیاسی دخالت کنند ولی در آن زمان امام راحل(ره) فرمودند این توطئه بدتر از توطئه غرب است لذا حق دانشجویان است که اظهار نظرکنند و بیانیه صادر کنند.
وی تاکیدکرد: دانشگاه ها باید مرکز سیاست باشند و مردم را ترغیب به مشارکت در انتخابات با روشنفکری کنند.
انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت جاری همزمن در سراسر کشور برگزار می شود
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس