Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير نفت گفت: روحاني و ظريف، کشور را از چاه فلاک بار تحريم خارج کردند؛ زيرا در زمان تحريم ناچار بوديم تجهيزات را 30 تا 40 درصد گران تر بخريم که پول آن از جيب ملت مي رفت.

به گزارش خبرگزاري آريا ، «بيژن زنگنه» عصر دوشنبه در دومين نشست دولتمردان کابينه يازدهم با هنرمندان به نام همايش «ايران فرهنگي در جهان امروز» افزود: برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نقطه عطف تاريخي در عرصه سياسي، اقتصادي و اجتماعي ايران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير نفت گفت: حتي اگر روحاني و ظريف کاري جز برجام نکرده بودند، به عنوان يک شهروند ايراني همواره خود را مديون آنها مي دانستم.
وي يادآوري کرد: روزي که گفتند مذاکرات تمام شده است گريه کردم اما برخي، قدر زحمات آقايان روحاني و ظريف را نمي دانند؛ اينها براي کشور فداکاري کردند.
وزير نفت گفت: در زمان تحريم که کار را تحويل گرفتيم ميزان صادرات نفت ايران روزانه يک ميليون و 200 هزار بشکه بود که قرار بود به 200 هزار تا 400 هزار بشکه در روز کاهش يابد و به طرح نفت در برابر غذا تبديل شود اما چند ماه پس از اجراي برجام توانستيم صادرات را به روزانه 2 ميليون و 800 هزار بشکه افرايش دهيم.
زنگنه افزود: تجهيزات مورد نياز صنعت نفت در زمان تحريم، توقيف شده بود و گاهي مجبور بوديم تجهيزات غيراصلي اما مورد نياز را سه بار خريداري کنيم تا يکي از آنها به دست ما برسد.
وزير نفت ادامه داد: بايد بيش از 10 درصد هزينه انتقال، پول مي داديم که اينها براي دلالان و حاميان تحريم، نعمت بود اما براي مردم ايران نکبت به بار مي آورد.
به گفته وي، با اجراي برجام، همه اجناس توقيف شده آزاد شد و اگر برجام و آزادسازي تجهيزات نبود، پالايشگاه ستاره خليج فارس راه اندازي نمي شد.
وي ادامه داد: پس از اجراي برجام ميلياردها دلار منابع مالي به بخش هاي مختلف تزريق شد.
اين مسوول افزود: در سال 1392 که کار را آغاز کرديم در فصل زمستان روزانه 150 ميليون مترمکعب کمبود گاز وجود داشت بر اين اساس توسعه فازهاي پارس جنوبي را شتاب داديم و با تلاش و سختي بسيار توانستيم 11 فاز پارس جنوبي را راه اندازي کنيم.
وي ادامه داد: چندي پيش توانستيم در يک روز 20 ميليارد دلار طرح نفتي (شماري از فازهاي پارس جنوبي و واحد پتروشيمي) را راه اندازي کنيم که در طول تاريخ کشور بي سابقه است.
وزير نفت گفت: در سال 1384 ميزان توليد گاز در پارس جنوبي با قطر برابر بود اما در هشت سال از اين کشور عقب افتاديم اما اکنون با راه اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي دوباره با قطر برابر شديم.
زنگنه ادامه داد: سهميه ايران در اوپک (سازمان کشورهاي صادرکننده نفت) و جايگاه جهاني کشور از دست رفته بود که با سختي بسيار توانستيم سهميه خود را با قدرت بازپس بگيريم.
وي ادامه داد: همچنين توانستيم عرضه بنزين پتروشيمي ها را که سرطان زا بود متوقف و به جاي آن بنزين يورو4 توزيع کنيم.
زنگنه خِرَد و عقل را مساله اصلي کشور ما دانست و اضافه کرد: تصميم ها بايد بر اساس خرد باشد نه اينکه بگويند فلاني خواب ديده است که به فلان کس راي بدهيد.
، همايش «ايران فرهنگي در جهان امروز» دومين نشست اهالي فرهنگ و هنر با دولتمردان بود که در تالار وحدت برگزار شد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش در این باره توضیح داد: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی افزود: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالاهای ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

به گزارش این گزارش، پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6096828 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس