Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری در نشستی با عنوان «شاخصه ها و ملاک‌های انتخاب برتر» که در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد برگزار شد، به تبیین 29 معیار برای انتخاب اصلح پرداخت.

وی با بیان اینکه هدف نهایی اسلام تحول در ملاک‌های زندگی و حیات بوده است، گفت: اگر معیارها و ملاک‌های زندگی اصلاح شود، بالتبع نیت‌ها، گفتار و رفتار فردی اصلاح شده و در وضعیت جامعه تحولی عظیم را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی در راستای تحول ملاک‌های زندگی بود که همان روش پیامبر(ص) را در پیش گرفت و تلاش کرد تا معیارها و ملاک‌های موجود در جامعه را به ملاک‌های الهی و منطبق با قانون خدا نزدیک کند.

طباطبائی ملاک‌های انتخاب اصلح را به اعتقادی و رفتاری قابل تقسیم بندی دانست و بیان کرد: اعتقاد به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، باور به اهداف انقلاب اسلامی و امکان تحقق آن، اعتقاد به خدمتگزار بودن مسؤولان و امانت دانستن جایگاه مسؤولیت، 4 ملاک اصلی اعتقادی است که باید در انتخاب خود به آن دقت کنیم.

وی در توضیح اولین ملاک رفتاری نامزد اصلح ابراز کرد: یک مسؤول خوب باید تمام اعمال و رفتارش مبتنی بر دفاع از اسلام ناب محمدی باشد و اهداف دین را فراتر از اهداف فردی و حزبی خویش بداند.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه مسؤولیت پذیری، اخلاص، برخورداری از روحیه جهاد و مقاومت و نترسیدن از دشمنان را از دیگر ویژگی های انتخاب اصلح برشمرد و تصریح کرد: مسؤول مملکت اسلامی باید عزت اسلام و مسلمانان را حفظ و از آن پاسداری کند.

طباطبائی در بیان هفتمین ملاک انتخاب اصلح گفت: رئیس جمهور اسلامی ایران نباید سر در گرو بیگانگانداشته باشد و توجه خود را به مملکت و نیازهای مردم، کشور و انقلاب معطوف دارد.

وی مردمی و ساده زیست بودن را از مهم ترین شاخصه هایی دانست که مردم باید در انتخاب مسؤولان به آن توجه داشته باشند و اضافه کرد: در نگاه اسلام، برترین حاکم، مردمی ترین حاکم است؛ کسی که خود را تافته ای جدابافته از مردم نمی داند و فخر او در خدمت بیشتر به مردم است.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان عنوان کرد: مسؤول نظام اسلامی باید درد مردم و کشور را بشناسد، شجاع، بردبار و خستگی ناپذیر باشد و در صف اول مبارزه با فساد قرار داشته باشد.

طباطبائی در ادامه ابراز کرد: حاکم اسلامی باید اهل پذیرش انتقاد باشد؛ البته مردم باید بصیرت داشته باشند و منتقد و تخریبگر را از هم بازشناسند.

وی قائل به عقل جمعی بودن، غنیمت شمردن فرصت‌ها، تصمیم‌گیری بهنگام، صداقت در رفتار و گفتار، برخورداری از اخلاق حسنه، حوصله بالا، انصاف، حافظ اسرار نظام بودن، شفافیت مواضع در برابر استکبار جهانی و عدم در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای دوستان و نزدیکان را از دیگر ویژگی‌های انتخاب اصلح دانست و تأکید کرد: اگر نامزدی همه معیارهای یک نماینده خوب را داشته باشد، اما در زمینه ولایت‌پذیری و تبعیت از ولایت فقیه دچار اشکال باشد، نمی‌توان او را انتخاب اصلح دانست.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه در پایان تاکید کرد: مباحثه طلاب در مدارس علمیه نباید محدود به دروس باشد و طلاب باید حلقه هایی تشکیل داده و در مورد مسائل روز جامعه بحث و تبادل نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است

نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عملیات‌ غرور آفرین "وعده صادق" پیروزی عظیمی است که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده و مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم، است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تکریم مقام شهید مطهری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور کارکنان سپاه استان قم و رده های تابعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این مراسم اظهار داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام(ره) درباره شهید مطهری گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری 32 ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان) مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهادها دارد، پاسداری‌اش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه‌ هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار داشت: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

در پایان این مراسم ،کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با حضور بر مزار شهید مطهری ، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد