Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@13:03:16 GMT

ورود تویوتا به عرصه خودروهای پرنده

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۰۰۶۲

ورود تویوتا به عرصه خودروهای پرنده

خبرگزاری میزان- تویوتا، شرکت عظیم خودروسازی ژاپن از پروژه ساخت خودروی پرنده حمایت و در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، این شرکت اعلام کرد در سه سال آینده ۴۴۰ هزار دلار به گروه "کارتیویتور" (Cartivator) کمک مالی خواهد کرد تا طراحی و تولید خودروهای پرنده را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارتیویتور از گروهی از متخصصان جوان و داوطلب تشکیل شده که در صنایع خودروسازی و هوا-فضا کار می‌کنند و این پروژه غیر تجاری را راه اندازی کرده‌اند تا با ارائه شکل تازه‌ حمل و نقل، "رویای تازه‌ای به نسل‌های آینده ببخشند" و همه تا سال ۲۰۵۰ بتوانند در آسمان برانند.

تا به حال این گروه با کمک‌های مردمی (حدود ۲۳ هزار دلار) پروژه خودروی پرنده "آسمان‌رو" (Skydrive) را پیش برده است. آسمان‌رو از فناوری پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) سود می‌برد و سه چرخ و چهار ملخ دارد.

گروه سازنده، "آسمان‌رو" را کوچکترین خودروی پرنده معرفی می‌کند که ابعاد آن ۱.۳ در ۲.۹ متر است. سرعت پروازی آن به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و 10 متر بالاتر از سطح زمین پرواز می‌کند.

این گروه امیدوار است در المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ که در توکیو برگزار می‌شود با استفاده از این خودروی پرنده مشعل المپیک را روشن کند.

شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا از جمله در آمریکا، آلمان، هلند، اسلواکی و چین برای تولید خودروهای پرنده تلاش می‌کنند تا بخشی دیگر از داستانهای علمی-تخیلی را به واقعیت زندگی روزمره تبدیل کنند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور

«نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران:پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آنها رو ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 847594 منبع: تسنیم برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی