Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:12:56 GMT

بیشتر این انباشت بیکاری مربوط به متولدین دهه شصت است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۰۴۰۴

اسحاق جهانگیری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه با مردم گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو ،در پاسخ به این پرسش که کشور ما به چه مقدار شغل احتیاج دارد و چگونه باید ایجاد شود اظهار کرد: تا کنون در ارتباط با ایجاد شغل صحبت های زیادی شده است، کمتر البته برنامه عملیاتی درمیان آنها دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما انباشت بی کاری بین دو تا سه میلیون بیکار داریم. یک مجموعه متقاضی شغل هم سالانه اضافه می شود.

جهانگیری گفت: بیشتر این انباشت بیکاری مربوط به متولدین دهه شصت است، اینکه اقتصاد ایران چه توانی دارد برای ایجاد شغل باید گفت در دولت تدبیر و امید تعداد شغل های خوبی ایجاد شده ،اما هنوز کسری داریم.

وی با اشاره به برنامه ششم گفت: شغل خودش به عنوان کاری که عامل اصلی باشد نیست، باید تولید و سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرید که در نهایت به تولید شغل می‌انجام.

جهانگیری سپس گفت: اگر سالی نهصد و پنجاه هزار شغل را در نظربگیریم باید الزاماتی را در نظر بگیریم. رهبری هم به این موضوع اشاره کردند، ما در دولت اصلاحات هم به این موضوع اشاره کردیم که مجموع این الزامات باید در نظر گرفته شود تا بخش خصوصی وارد کار شود.

وی افزود: اگر تولید کشور رشد پیدا کند و به سالی هشت درصد برسد با خودش شغل می آورد. باید تولید باشد، با قاچاق مبارزه شود، زمینه صادرات ایجاد شود، سرمایه گذاری فعال شود کشوری که می خواهد شصت و پنج میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور کند تا شغل ایجاد کند باید دیپلماسی لازم را داشته باشد.

جهانگیری سپس گفت: شغل های دانش بنیان ساده ترین و مهم ترین شغل است. پیش بینی کردیم تا در آینده به ده هزار شغل دانش بنیان برسیم. در اواخر سال گذشته مصوبه ای به مجلس دادیم که یک و نیم میلیارد از منابع صندوق به ایجاد اشتغال روستایی بپردازیم.

وی ادامه داد: توسعه صنایع کوچک و متوسط نیز مهم است. بهبود فضای کسب و کار به معنی مجموعه سیاست ها با برنامه ریزی روشن برای تشویق بخش خصوصی است. این موضوع را در مرکز فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز می بینیم.

جهانگیری در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: بخش مسکن یکی از مهم ترین بخش های صنعت است. با فعال شدنش بخش های مختلفی از صنعت پیش می رود.یکی از نیاز های اصلی مردم هم مسکن است.

این خبر تکمیل می شود.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود