Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چندي پيش مايکروسافت کاري را انجام داد که براي سال ها هيچ توليد کننده کنسولي به سراغش نرفته بود. ردموندي ها از مشخصات فني پروژه آينده خود - نسخه بهبود يافته اکس باکس وان - سخن به ميان آوردند. آن ها اين کار را در دوره اي انجام دادند که حفاظت از اطلاعات، خصوصا در مورد سخت افزار کنسول ها، به يکي از دغدغه هاي مهم شرکت ها تبديل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن ها براي جلوگيري از يه افشاگري بزرگ - که در اين مورد افشاي مشخصات فني کنسول جديد هست - وظيفه ارائه اطلاعات را به يوروگيمر سپردند که در عين حال کار بسيار تحسين برانگيزي هم بود. مايکروسافت با قرار دادن اطلاعات به دست يک رسانه شناخته شده، اعتبار و نظم خاصي را به انتشار اخبار پيرامون اسکورپيو بخشيد.
ردموندي ها به گيمرها اجازه دادند تا خودشان به دنبال بررسي قدرت اسکورپيو بروند و درک کنندکه کنسول جديد مايکروسافت چه کاري مي تواند براي شان انجام دهد. اما هنوز چند سوال بزرگ در ارتباط با اسکورپيو بي پاسخ مانده است. آيا تقاضاي کافي براي عرضه يک ورژن قدرتمندتر از کنسولي که تنها سه سال از عمرش مي گذرد، وجود دارد؟ آيا تمامي اين تلاش ها مربوط به صنعت تلويزيون هاي 4K مي شود؟
براي درک بهتر اسکورپيو بايد به 10 سال پيش سفر کنيد و اتفاقاتي که مايکروسافت در اين دوره و پس از معرفي اکس باکس 360 پشت سر گذاشته را مورد بررسي قرار دهيد. اکس باکس 360 کنسولي قدرتمند و نوآور بود که براي تبديل شدن به بهترين پلتفرم براي اجراي بازي هاي چند نفره، زير ساخت خوبي داشت.
با اين حال در اين نسل ورق ها برگشت. از زمان معرفي اکس باکس وان تا کنون، کنسول تازه ردموندي ها زير سايه فروش فوق العاده پلي استيشن 4 قرار گرفت. اما اسکورپيو مي تواند اين رويه را به طور کلي متوقف کند و بار ديگر مايکرسافت را به قله هاي نوآوري و تکنولوژي برساند.
آن ها در ژوئن سال گذشته و در جريان برگزاري مراسم E3، از پروژه اسکورپيو سخن به ميان آوردند؛ کنسول قدرتمندي که نمونه قدرتمندتري از اکس باکس وان بود و به جاي سخت افزار آن، از پردازنده اختصاصي x86 هشت هسته با نرخ زماني 2.3 گيگاهرتزي و قدرت پردازش گرافيکي 1172 مگاهرتزي بهره مند شده بود.

کنسول تازه مايکروسافت روي کاغد بسيار قدرتمندتر از چيزي است که فکرش را مي کرديم و اين اجازه را به گيمرها مي دهد که بازي هاي شان را روي رزولوشن 4K واقعي با نرخ 60 فريم بر ثانيه به اجرا در آورند. همچنين اسکورپيو قادر به پشتيباني کامل از تکنولوژي HDR (دامنه دايناميک بالا) است و بدون هيچ شکي از قدرت پردازشي بيشتري نسبت به رقيب خود، پلي استيشن 4 پرو بهره مي برد.
با اين حال توسعه دهندگان هنوز به پشتيباني از اکس باکس وان نياز دارند و در همين راستا آن ها سعي کردند تا با معرفي اکس باکس وان اس اين کار را انجام دهند. اما حالا با معرفي اسکورپيو اين امکان براي مايکروسافت ايجاد شده تا بازي هاي شان را با کيفيت بالاتري روي سخت افزار اين کنسول تازه اجرا کنند.
البته چيزي که نظر بسياري از گيمرها را در ارتباط با سخت افزار اسکورپيو به خود جلب کرد، استفاده دوباره مايکروسافت از پردازشگر هاي کلاس جگوار شرکت AMD - پردازشگرهايي که نمونه آن ها را مي توان در سخت افزار پلي استيشن 4 و اکس باکس وان مشاهده کرد - براي اين کنسول قدرتمند بود.
پردازنده فعلي نسبت به نسخه قبلي به شدت تکامل پيدا کرده و براي سخت افزار اسکوپيو سفارشي سازي شده است. اما نکته عجيب اينجاست که مايکروسافت حاضر به تعويض اين قطعه سيليکوني نشده و به جاي آن از پردازنده هاي به روز تر و قدرتمند تر در سخت افزار اسکورپيو استفاده نکرده است.

به عقيده مدير اکس باکس، فيل اسپنسر، اين موضوع به رابطه ميان قيمت در ازاي کارايي باز مي گردد که اين روزها تبديل به يکي از مشخصه هاي اصلي صنعت کنسول هاي بازي تبديل شده است. او در ارتباط با اين موضوع چنين گفته:
اگر از من بپرسيد که مي شود کنسولي دو هزار دلاري طراحي کنيد که قدرتي معادل با دو کارت گرافيک تايتان اکس داشته باشد، مي گويم بله ما مي توانيم. اما در ارتباط با اين بحث مسئله قيمت و ارزش کنسول به طور کلي ناديده گرفته مي شود. اگر مي خواهيد پول تان را براي يک سيستم داراي پردازنده i7 با مقدار حافظه رم  بسيار بالا خرج کنيد، بهتر است يک پي سي قدرتمند بخريد.
اما فکر مي کنم که ما در اسکورپيو به خوبي رابطه ميان قيمت و کارايي را حفظ کرده ايم. مردم زماني که قيمت اسکورپيو را ببينند مي فهمند که ما در مورد چه چيزي صحبت مي کرديم. شکي در آن نيست که اسکورپيو يک محصولي قدرتمند و گران قيمت است. اما من فکر مي کنم که در مقايسه با کامپيوتري که چنين مشخصاتي دارد، خريد اسکوپيو مي تواند احساس بهتري را براي تان به ارمغان بياورد.
با اين حال اسپنسر باز هم هيچ صحبتي در ارتباط با قيمت اسکورپيو نکرد. اما احتمال مي رود که کنسول آينده مايکروسافت ارزشي معادل با 499 دلار داشته باشد. البته انتظار چنين قميتي با توجه به اينکه اسکورپيو يک محصول قدرتمند است، بسيار منطقي به نظر مي رسد. اما اين سوال پيش مي آيد که چه کسي اسکورپيو را مي خرد؟
اکس باکس وان اس ماه اگوست روانه بازار شد و ويژگي هايي مانند پشتيباني از HDR براي اولين بار به اين کنسول پا گذاشتند. علاوه بر اين کنسول ارتقا يافته مايکروسافت قادر به پخش ويديوها در رزولوشن 4K است و مي تواند کيفيت بصري بازي ها را تا اندازه خوبي ارتقا بخشد.
همين موارد براي بسياري از گيمرها کافي هستند. آثاري همچون فورزا هورايزون 3 و گرز آو وار 4 همين حالا هم روي تلويزيون ها 4K چشم نواز ظاهر مي شوند. علاوه بر اين گيمرهاي بسياري هنوز وجود دارند که بايد تلويزيون هاي خود را به نمايشگرهايي با رزولوشن 4K ارتقا دهند.

با اين حال اسپنسر عقيده متفاوتي دارد و اسکورپيو را منحصر به تلويزيون هاي 4K نمي داند. بر اساس گفته هاي مايکروسافت، اسکورپيو مي تواند روي رزولوشن 1080 نيز کيفيت بصري بازي ها را تا اندازه بسيار زيادي ارتقا بخشد و همچنين نرخ فريم را هم افزايش دهد.
در واقع بازي هاي فعلي اکس باکس وان داراي ويژگي هايي هستند که مي توان به واسطه آن ها جلوه هاي بصري را ارتقا بخشيد. به واسطه همين ويژگي هاست که قدرت واقعي اسکورپيو روي رزولوشن 1080 مشخص مي شوند. يکي از اين ويژگي ها سوپر سمپل است که در آينده در کنار رزولوشن 4K به بازي هاي اکس باکس وان اضافه خواهند شد. به همين منظور دارندگان کنسول تازه مايکروسافت از مزاياي بيشتري نسبت به ديگران روي بازي ها برخوردار مي شوند. اسپنسر در ارتباط با اين موضوع گفته است:
من فکر مي کنم که اسکورپيو براي خريداراني است که براي شان رزولوشن 1080 يا 4K مهم نيست و به دنبال بهترين نسخه از بازي هاي کنسولي روي تلويزيون هايشان هستند. ما در اسکورپيو يک پردازنده با فرکانس بالايي داريم که در هيچ کنسول ديگري ديده نمي شود. همچنين در اين کنسول پردازشگر گرافيکي بهتر و مقدار رم بيشتري هم داريم.
ما رويکرد متمايزي را در ارتباط با اسکورپيو در پيش گرفته ايم و مي خواهيم که همه بازي ها روي آن به خوبي اجرا شوند. همه بازي ها به تمامي قدرت سخت افزار اسکورپيو دسترسي دارند. حتي بازي هاي دو سال پيش اکس باکس وان و همچنين آثار توسعه يافته در ده سال گذشته براي اکس باکس 360 نيز قادر به استفاده از تمامي قدرت اسکورپيو هستند.
چند وقت ديگر مي بينيد که بازي هاي اکس باکس وان تا چه اندازه بهتر روي اسکورپيو اجرا مي شوند. به هر حال شما قدرت CPU و GPU بيشتري در اختيار داريد و مي توانيد از ويژگي هاي قابل ارتقاي بيشتري در بازي ها بهره مند شويد.
شما مي بينيد که که آن ها در اغلب يا در تمامي اوقات روي رزولوشن هاي بالاتري اجرا مي شوند و اگر تيمي تمايل به انجام کارهاي بيشتري براي اسکورپيو داشته باشد، مشخصا آن وقت مي توانيم کارهاي بسيار بزرگ تري را به انجام برسانيم.

حال بر اساس گفته هاي اسپنسر، قرار است اين امکان در اختيار توسعه دهندگان قرار گيرد که آنها آن طور که مي خواهند از اسکورپيو پشتيباني کنند. علاوه بر اين، مايکروسافت به شدت روي قدرت اسکورپيو و اهدافش براي اجراي کيفي بازي هاي ويديويي تمرکز کرده است.
اسپنسر در مصاحبه خود با وبسايت Gamasutra به جزئيات بنچمارک اسکورپيو اشاره کرده و گفته است که بازي ها روي اين کنسول در رزولوشن 4K واقعي با نرخ 30 فريم بر ثانيه اجرا مي شوند.
ما به بازي هاي اکس باکس وان نگاهي انداختيم و ديديم که اغلب آن ها با نرخ 30 فريم بر ثانيه روي رزولوشن 1080 و گاهي هم 900 اجرا مي شوند. به همين منظور بايد مطمئن مي شديم که سخت افزار اسکورپيو اين قدرت اجراي بازي ها با نرخ 30 فريم بر ثانيه روي رزولوشون 4K را دارد. تنها دليلي هم که روي 30 فريم متمرکز شديم آن است که بازي هاي بسيار زيادي روي اکس باکس وان داريم.
اما ما چيزي را به توسعه دهندگان تحميل نمي کنيم. آن ها مي توانند تصميم کاملا متفاوتي براي رزولوشن و فريم بازي هاي خود اتخاذ کنند. نمايشي که از فورزا به تصوير کشيده شد روي رزولوشن 4K واقعي با نرخ 30 فريم بر ثانيه بود. اما ممکن است برخي از افرادبخواهند از رزلوشن پايين تري براي بازي شان استفاده کنند.
زماني که توسعه دهندگان براي پورت موتورهاي گرافيکي شان روي اسکورپيو به استوديو مي آيند، به آن ها مي گوييم بياييد بالاترين تنظيمات گرافيکي را امتحان کنيد و نتيجه را ببنيد. ما از نتايچي که مشاهده کرديم به شدت غافلگير شديم. چرا که هيچ وقت نمي دانيم هنگام اجراي بازي ها روي موتورهاي شخص ثالث چه اتفاقي رخ مي دهد.

با اين حال، اسپنسر هنوز در ارتباط با تعداد توسعه دهندگان اکس باکس که حالا به طور مشخص روي توانايي هاي اسکورپيو سرمايه گذاري کرده اند، هيچ صحبتي نکرده است. احتمال مي رود که تعدادي از آن ها که قرار است در مراحل ابتدايي از اسکورپيو حمايت کنند، هنگام عرضه اين کنسول مشخص شوند. اما اسپنسر در ارتباط با اين موضوع بسيار واقع بينانه صحبت کرده است.
مشخصا تيم هاي توسعه دهنده بخش بزرگي از بازار را هدف قرار خواهند داد. بزرگ ترين و پايه اي ترين محصول ما اکس باکس وان خواهد بود و آن ها بايد اين کنسول را به فروش رسانند. گرچه تفاوت در آن است که خريداران اسکورپيو بيشترين بازي ها را نيز خريداري مي کنند.
ممکن است تيمي بگويد که من مي خواهم يک بازي براي اکس باکس وان طراحي کنم که تا اندازه اي روي اسکورپيو بهتر اجرا مي شود و نمي خواهيم از قدرت CPU و GPU که در اختيارمان قرار گرفته استفاده بيشتري کنيم.
اما ممکن است تيم ديگري بگويد که خريدار محصولات ما خريدار اسکورپيو است. به همين منظور ما هميشه مي خواهيم که ابزار بيشتري در اختيار توسعه دهندگان قرار دهيم و بگذاريم تا خودشان مسيرشان را انتخاب کنند.

با اين وجود باز هم صحبت هاي اسپنسر در ارتباط با نحوه کار توسعه دهندگان با اسکورپيو مبهم و نا مشخص است. با وجود رم اضافه و قدرت پردازشي بيشتري که کنسول آينده مايکروسافت در اختيار توسعه دهندگان قرار مي دهد، آن ها مي توانند بخشي اختصاصي را به گيم پلي بازي هاي خود براي دارندگان اسکورپيو اضافه کنند. در ارتباط با اين موضوع، اسپنسر هنوز هيچ صحبت مشخصي نکرده و تنها به همان گفته هاي قديمي اش و باز بودن دستان توسعه دهندگان اشاره کرده است.
ما هميشه يک جمله تکراري را هنگام گفتگو با توسعه دهندگان تکرار مي کنيم و به آن ها مي گوييم که هر طور مي خواهيد از قدرت اسکورپيو بهره برداري کنيد. امروز تمامي ايده هاي تيم ها همراهمان هستند و باعث مي شوند تا بازي هاي امروز ما احساس و ظاهر بهتري روي اسکورپيو پيدا کنند. با اين حال ما هنوز افراد زيادي را نديده ايم که بخواهند در گيم پلي بازي شان تغييري ايجاد کنند.
در کنار تمامي موضوعاتي که به آن ها اشاره شد، مي دانيم که اسکورپيو و پلي استيشن 4 هر دو به دنبال انجام يک کار هستند. سوني و مايکروسافت هر دو به اين موضوع پي برده اند که بازار تلويزوين هاي 4K روز به روز در حال بزرگتر شدن است و آن هاي مي دانند که بايد کنسولي را توسعه دهند که از اين ويژگي پشتيباني کند.
اما زماني که پلي استيشن 4 پرو در نوامبر وارد بازار شد، مقايسه هاي نامناسب بسياري ميان اين کنسول و اسکورپيو صورت گرفت. مقايسه اين دو کنسول را مي توان به مقايسه ميان گلگسي اس 8 سامسونگ و آيفون 7 شبيه دانست. هر دو مقايسه به نوعي نامناسب و غير منطقي هستند. بهتر است اجازه دهيم اسکورپيو وارد بازار شود و بعد از آن قضاوت کنيم. اما فعلا به تنها چيزي که مي توان بسنده کرد، آخرين بيانيه اسپنسر در ارتباط با اين موضوع است.
سه سال پيش در موقعيتي قرار داشتيم که فکر مي کرديم سخت افزارمان بهترين کنسول موجود در بازار نيست. اما حالا و  از زمان عرضه اکس باکس وان اس تا اسکورپيو به محصولات توليدي مان به طور غير قابل وصفي افتخار مي کنم. اکس باکس وان از جنبه هاي بسياري زير سايه پلي استيشن 4 قرار گرفت. اما حالا نوبت به ما رسيده تا پيش بيافتيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود

در حالی که به گفته کارشناسان مالیات بر عایدی سرمایه در این ایام تنها راه مقابله با سوداگری و  جلوگیری از افزایش تورم کشور است اما در چند سال گذشته این طرح پشت درب های مجلس و دولت باقی مانده بود که بالاخره در چند روز گذشته این طرح در مجلس به تصویب رسید و همزمان با تصویب این طرح اعتراضاتی از سوی برخی افراد که اکثر آنها سوداگر  و دلال بودند مطرح شد اما با  شفاف سازی این طرح و اعلام کامل بندهای آن بخش زیادی از اعتراضات این طرح کاهش پیدا کرد.

به گفته بسیاری از کارشناسان   بخش زیادی از تقاضا در بازار مسکن مربوط به تقاضای سرمایه‌ای است و مردم عادی توان خرید مسکن متناسب با نیاز خود را ندارند. با وضع مالیات بر سوداگری تقاضا سرمایه‌ای و التهاب بازار کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه در صورت ساخت و عرضه بیشتر مسکن در کشور دسترسی مردم به آن امکان‌پذیر می‌شود.

سوداگری در بازار ارز در بسیاری موارد اثر شدیدتری بر بازار کالاهای مصرفی مردم دارد؛ چراکه با افزایش قیمت ارز، قیمت مواد اولیه تولید و کالاهای وارداتی افزایش پیدا می‌کند و به سرعت نیاز ضروری روزانه مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

سوداگری علاوه بر رشد تقاضای سرمایه‌ای، باعث افزایش فاصله طبقاتی می‌شود که در نتیجه آن انواعی از مشکلات اجتماعی به سمت خانواده‌ها سرازیر می‌شود. عدالت حکم می‌کند هر کسی متناسب با درآمد خود مالیات بپردازد تا هم از فشار بر روی اقشار کم درآمد کاسته شود و هم منابع به درستی در جامعه توزیع شود.

مالیات بر عایدی سرمایه  بازار مسکن را به سامان می رساند 

در ادامه فرشید ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از تقاضای واقعی مصرف در بخش مسکن  به دلیل سرمایه ای شدن این بازار  از بین رفته است گفت: متاسفانه در چند سال گذشته  به دلیل سرمایه ای شدن بخش مسکن  قیمت ها به صورت نجومی افزایش یافته است و همین امر باعث شده که دیگر قدرت خرید مسکن در بین متقاضیان واقعی از بین برود برخی از افراد در چند سال گذشته به دلیل آنکه دارای چندین واحد مسکونی خالی از سکنه هستند باعث شده که بازار مسکن را دچار التهاب کنند وهمین امر بازار را با مشکل مواجه کرده است طرح مالیات بر عایدی سرمایه خود باعث می شود که این بازار  با رونق روبه رو شده و قیمت ها در این بازار واقعی شود و متقاضیان بتوانند مسکن خریداری کنند .

معافیت های گسترده در طرح مالیات برعایدی سرمایه قرار داده شده است

براساس این گزارش سال گذشته سید احسان خاندوزی نامه‌ای به شورای نگهبان نوشت و در مورد این مالیات توضیح داد:  تصویب و اجرای طرح موسوم به مالیات بر عایدی سرمایه که دلالان و سفته بازان بازار مسکن، خودرو، طلا و سکه و ارزهای خارجی را هدف قرار می‌دهد، اقدامی بسیار ارزشمند است که در کشورهای دیگر نیز اجرا شده است.

 خاندوزی با بیان اینکه  فقدان این پایه مالیاتی که دست‌کم در ۱۰۰ سال گذشته در بیش از ۱۴۳ کشور در حال پیاده‌سازی بوده، موجب بروز مشکلات متعددی به‌خصوص در حوزه تولید شده است به‌عنوان نمونه با توجه به بازدهی بالای خریدوفروش‌ها در بازارهای غیرمولد موازی تولید مانند بازار ملک، خودرو، طلا و ارز انگیزه سرمایه‌گذاری و کار در حوزه تولید را به‌شدت کاهش داده و یکی از موانع اصلی رونق تولید در کشور است. طرح مالیات بر سفته‌بازی و سوداگری به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌دلیل معافیت‌های گسترده در طرح، حداکثر دو درصد از افراد جامعه مشمول آن می‌شوند.

 همچنین مهدی موحدی بکنظر، رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: آمریکا پایه مالیات بر عایدی سرمایه را از سال ۱۹۱۳ و بریتانیا از ۱۹۶۵ اجرایی کرده‌اند و تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۸۷ کشور این نوع مالیات را به کار گرفته‌اند.

دست دلالان و سوداگران در بازار اقتصادی کشور کوتاه می‌شود 

سید کاظم موسوی عضو نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه خود نقش بسیار موثری در کاهش سوداگری و نرخ تورم در بازار کشور  دارد بسیاری  از مخالفان این طرح سوداگران و دلالان هستند که با اجرای این طرح   دست تمامی آنها قطع شده و ما به زودی با اجرای این طرح شاهد بهبود و رونق بازار خواهیم بود. در آینده با اجرای این طرح بازارهای اقتصادی کشور از جمله بازار طلا و ارز  بازار خودرو و مسکن که منبع اصلی سوداگری است  به سمت رونق حرکت خواهد کرد.

معافیت های مالیات بر عایدی سرمایه برای چه حوزه ای در نظر گرفته شده است؟

البته این طرح معافیت‌هایی را هم مشمول شده است. انتقال املاک مسکونی با شرایط مندرج در متن قانون، انتقال خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی متعلق به شخص غیرتجاری بالای هجده سال، املاکی که به دولت تملیک می‌شوند، اولین انتقال دارایی موضوع بند‌های (۱) و (۲) که پیش از استقرار بستر اجرایی تملیک شده اند تا ۳ سال بعد از استقرار، انتقال «کلیه اراضی با کاربری کشاورزی اعم از باغ‌ها و زمین¬های زراعی و اراضی فاقد کاربری» با دوره تملک بالای سه سال، انتقال کلیه انواع دارایی‌های ذکر شده بصورت هدیه و وقف، انتقال ارز حاصل از روش‌های مجاز ورود ارز به کشور به تأیید بانک مرکزی مشروط به رعایت قوانین و مقررات مربوط، در موارد انتقال داراریی ارثی، در صورتیکه دوره تملک کمتر یا مساوی یکسال باشد، معاوضه دارایی‌های موضوع بند‌های (۳) و (۴) متعلق به هر «شخص غیرتجاری بالای هجده سال» با دارایی دیگری از مصادیق همان بند با رعایت موازین شرعی، در صورت صدور صورتحساب الکترونیکی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست، استهلاک، املاک مشمول ماده ۷۷ قانون مالیات مستقیم همچنین مشمولین تبصره ۲ و ۴ آن، مجموع عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی موضوع بند (۳) توسط اشخاص غیر تجاری بالای ۱۸ سال در هر پنج سال تا سقف ۵ برابر معافیت موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم و انتقال دارایی‌های موضوع بند (۳) متعلق به اشخاص تجاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با دوره تملک ۵ سال و بیشتر از جمله معافیت‌های این قانون خواهند بود.

حالا مالیات بر عایدی سرمایه بعد از تایید شورای نگهبان، باید توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی با استفاده از داده‌های سایر دستگاه‌ها در نظام اقتصادی کشور اجرایی شود.

بعد از گذشت چندین سال چشم انتظاری هم اکنون دولت و مجلس اتفاق نظر دارند که مالیات بر عایدی سرمایه باعث فروکش کردن تلاطمات بازار دارایی‌های اصلی می‌شود؛ زیرا انگیزه سوداگران برای ورود به آن‌ها را از بین می‌برد.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه به همین منظور و نیز با هدف کنترل سوداگری و حرکت جریان سرمایه به سمت فعالیت‌های مولد و با ارزش افزوده برای کشور مطرح شد و هم اکنون در مرحله بررسی جزئیات آن در مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • نکونام بازار کری استقلالی‌ها را داغ‌تر کرد (عکس)
  • غرق در نوستالژی؛ بهترین بازی‌های PlayStation 2
  • بسکتبال NBA | پایان فصل برای تیم هایی که فقط رویابافی بلد بودند!
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی