Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان، اسحاق جهانگيري دوشنبه شب در برنامه زنده گفت و گوي ويژه خبري شبکه دو سيما با موضوع آشنايي با ديدگاه‌هاي اقتصادي، نخست در پاسخ به چگونگي برنامه‌هاي اشتغالزايي خود با بيان اينکه، تاکنون صحبت‌هاي زيادي از سوي برخي نامزد‌ها بدون اشاره به برنامه‌اي خاص انجام شده است گفت:ما يک انباشت بيکاري داريم که از سالهاي گذشته بين سال 1384 تا 1391 اتفاق افتاده است و خالص ايجاد اشتغال ما تقريبا در اين سال‌ها تقريبا صفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: اين ميزان انباشت بيکاري بين 2. 5 تا 3 ميليون نفر است که البته يک رقمي نيز هرسال به اين آمار اضافه مي‌شود که بطور متوسط سالي يک تا يک ميليون و 200 هزار نفر است.

جهانگيري در خصوص اينکه اقتصاد ايران از چه تواني براي ايجاد اشتغال برخوردار است، يادآوري کرد: بهترين دوران ايجاد شغل تقريبا مربوط به دولت اصلاحات است که سالانه حدود 635 هزار شغل ايجاد شده است.

وي در عين حال افزود: البته در سالهاي اخير در دولت تدبير و اميد سالانه 680 تا 700 هزار شغل ايجاد شده است که جز بهترين سالهاي ايجاد شغل به شمار مي‌آيد.

برنامه کاملي براي ايجاد اشتغال در دولت دوازدهم تعريف شده است

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه با بيان اينکه، مطابق با برنامه ششم بايستي سالانه 950 هزارشغل در اقتصاد ايجاد شود، گفت: اشتغالزايي نتيجه يک سري اقدامات از جمله ايجاد رونق در توليد و سرمايه گذاري در بخش‌هاي مختلف است.

جهانگيري سپس تصريح کرد: ما براي دولت دوازدهم يک برنامه کاملي براي ايجاد شغل تهيه کرده ايم.

وي رعايت يکسري الزامات از جمله امنيت در سرمايه گذاري را براي ايجاد سالانه 950 هزار شغل ضروري دانست و يادآورشد: البته رهبر معظم انقلاب نيز در ابتداي سال که شعار `اقتصاد مقاومتي، توليد واشتغال` را براي سالجاري در نظرگرفتند اين مهم را مورد تاکيد قرار دادند.

وي ادامه داد: براي ايجاد شغل بايستي مجموعه‌اي از الزامات شغل از جمله سياست‌هاي داخلي شامل سياست‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و همچنين سياست‌هاي خارجي براي تشويق ورود سرمايه گذاري از سوي بخش خصوصي در نظر گرفته شود.

جهانگيري گفت: اگر موفق شويم سالانه 8 درصد رشد اقتصادي داشته باشيم اين خود به خود حجم قابل توجهي شغل با خود به ارمغان خواهد آورد.

ايجاد شغل نيازمند ديپلماسي قوي و تعامل جدي با دنياست

جهانگيري در عين حال با تاکيد براينکه، افزايش توليد در کشور نيازمند يک ديپلماسي فعال و قوي هستيم، افزود: براي راه اندازي توليد، ايجاد بازار داخلي و صادراتي، سرمايه گذاري خارجي در کشور و همچنين مبارزه با قاچاق کالا ضروري است.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه با بيان اينکه، براي ايجاد 950 هزار شغل بصورت سالانه نياز به 700 هزار ميلياردتومان سرمايه گذاري است ادامه داد: طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي 65 ميليارد دلار اين ميزان سرمايه گذاري مربوط به منابع خارجي است که تامين آن به طور حتم نيازمند يک تعامل جدي با دنياست.

وي گفت:رئيس جمهوري مي‌تواند 65 ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب کند که اهل تعامل با دنيا باشد چراکه با يکسري شعارهاي بهم زننده روابط کشور با دنياي خارج نمي‌توان اشتغال ايجاد کرد همانطور که در يک دوره‌اي که کشور با وفور درآمد مواجه بود، ميزان ايجاد اشتغال نيز صفر بود.

ايجاد سه هزار شرکت دانش بنيان در دولت تدبير و اميد

جهانگيري در ادامه با بيان اينکه، يکي از اولويت‌هاي ما در بحث ايجاد اشتغال توجه به اقتصاد دانش بنيان بعنوان ساده‌ترين و کم هزينه‌ترين روش ايجاد شغل است، گفت:اين شرکت‌ها داراي 110 هزار شاغل مي‌باشند و پيش بيني کرده ايم که تعداد اين شرکت‌ها در دولت آتي به 10 هزار شرکت افزايش يابد.

وي با اشاره به اينکه، اشتغال در روستا‌ها و مناطق مرزي به عنوان يک اولويت در صدر کارهاي دولت يازدهم بوده است افزود: در دو سال گذشته 340 هزار شغل در روستا‌ها و مناطق مرزي ايجاد شده است.

جهانگيري با بيان اينکه، در اواخر سال گذشته يک لايحه از سوي دولت مبني بر اعطاي 1. 5 ميليارد دلار وام از صندوق ذخيره ارزي براي ايجاد اشتغال براي روستائيان، افزود: اين لايحه به دليل گرفتاري مجلس هنوز به تصويب نرسيده که البته رئيس مجلس قول داده است که در روزهاي آتي اين تصويب شود.

اين کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين تصريح کرد: يک بودجه قابل توجه ديگري نيز براي اعطا وام اشتغالزايي به روستائيان پيش بيني شده است.

جهانگيري همچنين درادامه گفت: بهبود وضعيت تامين مالي و تسهيل امور صنايع کوچک و متوسط از جمله اولويت‌هاي اقتصادي دولت براي اشتغالزايي است که درکنار بهبود فضاي کسب و کار از جمله بسته‌هاي حمايتي دولت در بحث اقتصاد مقاومتي در سال 1396 است که از سوي دولت در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه‌اي براي خانه دار کردن خانه اولي‌ها

جهانگيري در خصوص برنامه دولت خود براي خروج بخش مسکن از رکود به عنوان يکي از بخش‌هاي اشتغالزا و پيشران در توسعه اقتصادي گفت: با فعال شدن بخش مسکن ده‌ها بخش صنعتي فعال خواهد شد، ضمن اينکه مهمترين مشکل ما در بخش مسکن، توليد مسکن نيست.

وي با بيان اينکه در حال حاضر طبق آخرين برآورد‌ها 2. 5 ميليون واحد خالي در کشور وجود دارد، افزود: تن‌ها در تهران 600 هزار واحد مسکوني خالي وجود دارد و در يک محاسبه‌اي حدود 250 ميليارد دلار ارزش سرمايه گذاري واحدهاي مسکوني خالي و منابع کشور معطل مانده است.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاکيد براينکه، مسکن متناسب با قدرت خريد مردم طراحي نشده است گفت: متاسفانه در طول 10 سال گذشته قيمت مسکن به صورت وحشتناکي دريک دوره‌اي افزايش و رشد 10 برابري داشته است.

وي در ادامه، با تاکيد براينکه چندين موضوع براي تامين مسکن مردم در دولت دوازدهم درنظر گرفته شده است، نخستين اولويت را تامين مسکن خانه اولي‌ها عنوان کرد.

جهانگيري ادامه داد: مطابق با اين طرح خانه اولي‌ها مي‌توانند با سپرده گذاري مبلغي دريک صندوق پس از يک مدت پيش بيني شده تا 160 ميليون تومان در تهران تسهيلات با نرخ کمتر از 10 درصد و با دوره تقريبا 25 ساله دريافت کنند که در ساير کلان شهر‌ها اين مبلغ 20 ميليون تومان کمتر خواهد بود.

وي با تاکيد بر اينکه، اين طرح يک فرصت مناسب براي خانه دار شدن خانه اولي هاست گفت: از ابتداي اجراي اين طرح تاکنون بيش از 160 هزار زوج جوان براي دريافت سرمايه گذاري در اين صندوق براي تامين مسکن خود اقدام کرده اند.

اين نامزد دوازدهمين همچنين ايجاد مسکن در بافت‌هاي فرسوده را از ديگر طرح‌هاي دولت آتي براي خانه دار کردن مردم ذکر کرد و گفت: در بافت‌هاي فرسوده زيربنا‌ها به اندازه کافي وجود دارد و پيش پيني شده است که سالانه با همکاري شرکت‌هاي توسعه‌اي بخش خصوصي صد‌ها هزار مسکن ايجاد شود.

جهانگيري گفت: البته شوراي پول و اعتبار نيز امتيازاتي را براي استفاده شرکت‌هاي خصوصي فعال در بخش مسکن درنظر گرفته است که با مشارکت صاحبخانه‌ها در بافت‌هاي فرسوده و همينطور در حاشيه شهر مسکن ايجاد کنند.

وي گفت: همچنين پيش پيني شده است سالانه 200 هزار مسکن روستايي ايجاد شود که اين البته با هدف استحکام بخشي منازل روستايي نيز به شمار مي‌آيد.

طرح خانه دار کردن خانوارهاي داراي يک معلول در دستور کار دولت

جهانگيري در ادامه با اشاره به اينکه نوع ديگري مسکن تحت عنوان مسکن اجتماعي براي مردم پيش پيني شده است گفت: اين بخش با کمک نهادهاي حمايتي همچون کميته امداد، بهزيستي، وزارت تعاون و همچنين خيرين علاقمند براي کساني که قادر به استفاده از تسهيلات بانکي نيستند طراحي شده است.

وي افزود: البته خانوارهايي که داراي دو معلول باشند در حال حاضر واحد مسکوني به آن‌ها تعلق مي‌گيرد که اميدواريم امسال حتي طرح تامين مسکن خانوارهاي داراي يک معلول را که از توان لازم براي خانه دار شدن برخوردار نيستند را اجرا کنيم، اين طرح در شکل مسکن اجتماعي برنامه ريزي شده است.

بازار سرمايه در دولت دوازدهم بصورت جدي حمايت خواهد شد

وي در خصوص حجم نقدينگي در کشور با بيان اينکه، اين حجم در حال حاضر حدود 1200 هزار ميليارد تومان است گفت: نسبت اين عدد با توليد ناخالص داخلي خيلي از کشور‌ها کمتر است. چراکه حجم نقدينگي خيلي از کشور‌ها از توليد ناخالص داخلي آن‌ها بيشتر است.

وي در عين حال وجود نقدينگي را کمک کننده توسعه اقتصادي از جمله رونق توليد و سرمايه گذاري در کشور دانست و گفت: البته اگر خوب بدان پرداخته نشود يک تهديد جدي است.

جهانگيري يکي ازمراکز مناسب جذب نقدينگي را بازار سرمايه دانست و گفت: بايستي دولت به اين بخش توجه کند و دولت دوازدهم براي جلوگيري از هرگونه آسيب به سرمايه گذاران، بازار سرمايه را بصورت جدي مورد حمايت قرار خواهد داد.

سرعت رشد اقتصادي و قدرت خريد مردم را افزايش خواهيم داد

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه در خصوص برنامه خود براي مهار رکود تورمي نيز با بيان اينکه، اقتصاد ايران در طي 50 سال گذشته در مقاطعي با تورم بالاي 40 درصد نيز مواجه شده است گفت: حتي در همان دوره نيز رشد اقتصادي مثبت بوده است و در مواقعي که البته رشد اقتصادي منفي بوده، اما تورم هم پاينين بوده است، لذا تن‌ها در يک دوره شاهد رشد منفي و تورم بالامواجه بوده ايم که سال 1391 و 1392 اتفاق افتاد.

جهانگيري گفت: دولت يازدهم براي نخستين بار در طول 50 سال گذشته اقتصاد ايران شاهد رکود تورمي مواجه شده بود که باسياست گذاري مناسب انجام شده ابتدا به سمت کاهش تورم تک رقمي حرکت و پس از آن بدنبال ايجاد رونق اقتصادي حرکت کرده‌ايم.

به طوريکه طبق گزارش مرکز آمار ايران رشد اقتصادي سال گذشته بالاي 7 درصد بوده است و طبق گزارش بانک مرکزي بالاي 11 درصد بوده است که رشد بسيار بالايي است.

وي در عين حال کوچک شدن سفره زندگي مردم را به دليل برخي گرفتاري‌هاي بجاي مانده از سالهاي گذشته دانست و گفت:مردم هنوز تاثير اين رشد را بدرستي در زندگي خود لمس نکرده اند که در دولت دوازدهم سرعت رشد اقتصادي و قدرت خريد مردم را افزايش خواهيم داد.

وي مهترين تصميم خود در دولت دوازدهم را افزايش سرعت اقتصادي قابل لمس در زندگي مردم بيان کرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد ايران از دوران سخت رکود تورمي در حال خروج است و هم اکنون اين اقتصاد قادر به ايجاد شغل و همچنين افزايش معيشت مردم و پاسخگويي به مشکلات طبقات ضعيف جامعه است.

تمرکز ما جلوگيري از فرار مالياتي بنگاه‌هاي بزرگ خواهد بود

وي در خصوص برنامه خود براي ماليات بر بخش توليد گفت: البته کشور ما از جمله کشورهاي دريافت کننده ماليات‌هاي پايين در دنيا محسوب مي‌شود و بنگاه هايي که فعاليت داشته و سود داشته باشند 25 درصد ماليات مي‌دهند که اين در برخي از کشور‌ها بالاي 30 درصد و در خود کشور ما نيز در يک مقطعي بالاي 30 درصد بوده است.

جهانگيري گفت: ما در بخش ماليات‌هاي خرد بايستي به اصناف اعتماد کنيم و با ايجاد رابطه بهتري بر اساس خود اظهاري آن‌ها ماليات دريافت خواهيم کرد، اما بايستي تمرکز ما بر دريافت ماليات از بنگاه‌هاي بزرگ که فرار مالياتي دارند باشد.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچين تصريح کرد:در طول دو سال گذشته با طراحي يک سامانه و تمرکز لازم بيش از 7 هزار ميليارد تومان از فرار مالياتي جلوگيري شد.

دغدغه‌هاي مربوط به قاچاق کالا به سرعت برطرف خواهد شد

جهانگيري در خصوص برنامه خود براي رفع معضل قاچاق کالا نيز با بيان اينکه، اين پديده از بدترين اتفاقاتي است که ممکن است براي يک کشور ايجاد شود گفت: چراکه بسياري از اين اجناس در داخل کشور توليد مي‌شود و اين به توليدات داخلي کشور آسيب مي‌رساند.

وي با تاکيد براينکه، دولت يازدهم عزم جدي براي برخورد با کالاي قاچاق داشته است، يادآورشد: روز شروع کار دولت يازدهم حجم کالاي قاچاق حدود 25 ميليارد دلار بوده است که اين ميزان در حال حاضر به 12 ميليارد دلار کاهش يافته است که اين توفيق بسيار بزرگي است.

جهانگيري ضمن تاکيد برايجاد سامانه‌هاي مناسب براي کنترل کالاي قاچاق در کشور، تصريح کرد: خوشبختانه امروز گمرک ايران به يکي از گمرکات مجهز به سامانه‌هاي الکترونيکي و رديابي کالا از مبدا تا لحظه ترخيص تبديل شده است.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه اطمينان داد که در دولت آتي با تمهيداتي که براي گمرکات کشور در نظر گرفته شده است دغدغه‌هاي مربوط به قاچاق کالا هرچه سريعتر برطرف خواهد شد.

مديريت مناسب حتي با وجود تحريم‌ها قادر به ايجاد ثبات اقتصادي است

وي در خصوص اينکه مشکلات اقتصادي کشور در حال حاضر به دليل تحريم است يا سوء مديريت نيز گفت: ما در دولت يازدهم با بيشترين تحريم‌ها مواجه بوده ايم، اما در يک دوره‌اي به بهانه تحريم يک تلاطم عجيبي در اقتصاد کشور ايجاد شد که هيچکس قادر به پيش پيني کالاهاي مصرفي يا قيمت ارز و سکه براي روز بعد نبود که اين البته اين بخشي به دليل سوء مديريت بوده است.

جهانگيري ادامه داد:با وجوداينکه در دولت يازدهم تحريم‌ها همچنان وجود داشت، اما با مديريت عالمانه يک ثبات اقتصادي بسيار مناسبي ايجاد شد که به نظر مديريت خوب مي‌تواند حتي عوارض تحريم را به حداقل برساند.

دولت آينده به طور حتم دولت ضد فساد خواهد بود

وي در خصوص اينکه، فساد اقتصادي تا چه ميزان جدي است و ريشه آن کجاست نيز گفت: فساد از مسائلي است که متاسفانه به شکل بسيار نامناسبي در اقتصاد ايران شکل گرفته است که به تعبير بنده فساد سيستمي است.

جهانگيري با تاکيد براينکه، دولت آينده دولتي ضدفساد خواهد بود وهيچ خط قرمزي در اين زمينه نخواهد داشت افزود: با هرکسي که در فساد آلوده شده باشد بايستي با تعامل مناسب با قوه قضائيه با آن برخورد شود.

وي در عين حال يکي از اقدامات پيشگيرانه در بروز فساد را دسترسي آزاد به اطلاعات بيان کرد و گفت: بايستي سامانه‌هاي الکترونيکي در نظام بانکي و پولي ايجاد و مسئولان در اتاق‌هاي شيشه‌اي و دردسترس و کنترل مردم باشند.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين وجود فضاي مجازي را بهترين فرصت در مبارزه با فساد دانست و گفت: اطلاع رساني از حقوق‌هاي بالا در همين فضا اتفاق افتاد.

دولت يازدهم در سخت‌ترين شرايط خدمات مناسبي به روستا‌ها ارائه کرد

جهانگيري در خصوص ديدگاه خود در خصوص اقتصاد درونزا و برونزا نيز با بيان اينکه، درون زايي استفاده از تمام ظرفيت‌هاي داخلي و برون نگري نيز تعامل با دنيا است گفت: ما از اقتصاد دنيا سرمايه، بازار و تکنولوژي مي‌خواهيم و رئيس جمهوري و تيم سياست خارجي کشور بايستي از طريق ديپلماسي اين سه نياز را در بخش اقتصادي تامين کنند.

وي در ادامه يکي از ضرورت‌هاي درون زا کردن اقتصاد کشور را توجه ويژه به روستا‌ها دانست و با تاکيد براينکه، روستا‌ها از ظرفيت بسيار بالاي اقتصادي درکشور برخوردارند گفت: دولت يازدهم موفق شد خيلي از خدمات را درسخت‌ترين شرايط به روستا‌ها ارائه کند.

جهانگيري با بيان اينکه، يکي از دغدغه‌هاي روستا‌ها در طول چندين سال گذشته آب بوده است گفت: در طول 8 سال گذشته تعداد متوسط روستاهايي که آب رساني شده است حدود 250 تا 300 روستا بوده است، در حالي که در سال 1395 بيش از 2900 روستا آبرساني و حتي کار برق رساني به روستاهاي با تعداد 10 خانوار نيز انجام شد.

وي با بيان اينکه، راه روستايي نيز 10 کيلومتر برقرار شد، گفت: اينترنت نيز به 7 هزار روستا منتقل شد و در 2 سالا گذشته در بيش از 340 هزار روستا شغل ايجاد شد و ما به سمت ايجاد توسعه سرمايه گذاري و همچنين توسعه بخش‌هاي کشاورزي، صنايع تبديلي و گردشگري در روستا‌ها گام برداشته ايم.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يکي از ظلم هايي که به دولت يازدهم شده است را انگ بي توجهي به طبقات ضعيف جامعه بيان کرد و گفت: اين درحالي است که دولت يازدهم در بدترين شرايط اقتصادي کشور و بر اساس اولويت‌ها بهترين خدمات را به محرومين کشور ارائه داده است.

طرح نظام سلامت بهترين خدمت به محرومان بوده است

جهانگيري با بيان اينکه، بر اساس گزارشات دولت قبل هرسال دو ميليون نفر به علت ناتواني درتامين هزينه درماني به طبقات فقير منتقل مي‌شده اند، گفت: طبق همين مسئله نخستين کار اين دولت ساماندهي درمان مردم بوده است به طوريکه در اين دولت بيش از 10 ميليون نقر بيمه شدند.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين رسيدگي به اقشار آسيب پذير جامعه از جمله خانواده کميته امداد و بهزيستي که حدود 10 ميليون نفر را تحت پوشش خود دارند را يکي ديگر از اقدامات اساسي دولت يازدهم در بخش رسيدگي به محرومان جامعه عنوان کرد.

افزايش چهاربرابري پرداخت مستمري به خانوارهاي تحت پوشش

جهانگيري همچنين گفت: در قالب يک طرح در سالجاري به خانواده‌هاي تک نفره حدود 200 هزارتومان، خانواده دو نفره 340 هزارتومان، خانواده سه نفره 450 هزار تومان، خانواده چهارنفره 600 هزارتومان و خانواده پنج نفره 700 هزار تومان از محل مستمري وضع کرده ايم که به آن‌ها پرداخت مي‌شود به طوريکه پرداخت مستمري اين خانوار‌ها تا چهاربرابر افزايش يافته است.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: البته گام دوم اين است که به همه خانوارهاي ايراني اعلام کنيم هرکس درآمدش از اين مبالغ کمتر است در کميته امداد و بهزيستي ثبت نام کنند و حتما اين مبالغ به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

سهام عدالت تمام مردم ايران تا شهريور ماه امسال ساماندهي خواهد شد

وي يکي ديگر از ظرفيت‌هاي رسيدگي به محرومين را بحث سهام عدالت دانست و گفت: به طوريکه 50 ميلون نفر متقاضي اين سهام هستند ودر سه سال گذدشته کار فشرده‌اي براي سازمانددهي اين سهام صورت گرفت که مردم به معناي واقعي سهم سهامدارشدن درکارخانجات را بچشند.

جهانگيري با بيان اينکه، طبق قانون مجلس شوراي اسلامي مي‌بايست در سال 1396 براي سهام عدالت تعيين تکليف شود، افزود: خوشبختانه ميزان 50 ميليون مردم ايران سهامشان در کارخانجات مشخص شده است و ارزش هر خانواده 5 نفره ايراني 10 ميليون سهم است.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: البته تمام افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي پول سهام عدالت خود را پرداخت کرده اند و از سال 1396 مي‌توانند سود سهام را دريافت کنند و باقي مردم نيز تا شهريور ما ه. تعيين تکليف مي‌شوند.

وي با تاکيد براينکه، رسيدگي به محرومان در دولت دوازدهم بيش ازگذشته عملياتي خواهد شد گفت: متاسفانه برخي با شايعات مي‌خواهند دل مردم راخلي کنند درحالي که دولت مصمم به رفع مشکلات و دغدعه مردم و طبقات ضعيف و نيازمند جامعه
است.

اجراي طرح کارورزي فارغ التحصيلان براي اشتغال آن‌ها در دولت آتي

وي در خصوص برنامه دولت خود براي تامين شغل فارغ التحصيلان دانشگاهي جامعه گفت: يک طرح کارورزي در نظر گرفته شده است که براي جذب هر فارغ التحصيل دانشگاهي در کارخانجات بخشي از حقوق را دولت و بخشي را صاحب کار پرداخت خواهد کرد.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: خوشبختانه همچنين در حال حاضر زيرساخت‌هاي آي تي به دنبال سرمايه گذاري‌هاي سنگين سالهاي گذشته فراهم شده که اميدواريم يکي از زمينه‌هاي اشتغال در کشور باشد.

وي در خصوص برنامه خود براي رفع مشکل صندوق بازنشستگي نيز گفت: بنده به بازنشستگان عزيز همانطور که در سالهاي اخير سعي کرده‌ايم بيش از تورم حقوق‌ها را افزايش دهيم، اطمينان مي‌دهيم که به طور حتم اين صندوق را تقويت خواهيم کرد.


بازار سرمايه در آينده به مرکز بزرگ تامين سرمايه بنگاه‌ها تبديل خواهد شد

جهانگيري همچنين در ادامه در خصوص برنامه خود براي تقويت بازار سرمايه و حفظ منافع سهامداران گفت: بعد از اضافه شدن سهامداران سهام عدالت به بازار سرمايه يک بازار سرمايه بزرگي روبه رو خواهيم شد.

وي تاکيد کرد:ما بايستي سياست‌هاي اتخاد کنيم که سهامداران خرد آسيب نبيند که روش‌هاي مختلفي را مد نظر داريم ضمن اينکه بازار سرمايه بايد درتامين مالي بنگاه‌هاي بزرگ نقش مناسبي را ايفا کند.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه تصريح کرد: بازار سرمايه با اقدامات اساسي پيش رو در آينده به يکي از مراکز بزرگ تامين سرمايه بنگاه‌هاي بزرگ کشور تبديل خواهد شد.

حمايت جدي دولت دوازدهم از حلقه توليد تا توزيع کالا براي کاهش واسطه‌ها

جهانگيري در خصوص برنامه خود براي ساماندهي شکبه توزيع و کوتاه کردن دست دلالان در بخش کشاورزي گفت: يکي از بهترين راههاي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي کشور تعاوني‌ها است که يک مجموعه وسيعي در بخش‌هاي مختلف توليدي، خدماتي و توزيعي را شامل مي‌شود.

وي گفت:سياست دولت طبق اصل 44 قانون اساسي افزايش هرچه بيشتر سهم تعاوني‌ها در اقتصاد کشور است و تعاوني‌هاي کشاورزي در بخش پشتيباني در تامين نهاده‌هاي و هم در عرضه محصولات مي‌توانندنقش آفرين باشند و واسطه‌ها را به حداقل‌ها کاهش دهند.
اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: ما در اين بخش قادر به حمايت‌هاي بيشتري هستيم که البته اين حلقه بصورت کامل ايجاد نشده است که در دولت آينده بيشتر به آن خواهيم پرداخت.

دولت يازدهم ارزش ويژه‌اي براي خانواده‌اي ايثارگران قائل است

وي در ادامه با اشاره به اينکه، در اين روز‌ها شايعات زيادي عليه دولت و مسئولان دولت يازدهم مي‌شود، گفت: برخي متاسفانه در اقدامات غير اخلاقي ق. دل دينداران را خالي و آن‌ها را نگران کرده اند.

جهانگيري اظهارکرد: بنده با اطمنيان مي‌گويم که اين دولت براي خانواده‌هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان و انسان‌هاي متدين کشور جايگاه و ارزش ويژه‌اي قائل است.

اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اين دولت اقدامي که با باورهاي ديني مردم در تضاد باشد را انجام نخواهد داد و اين دولت بهترين رابطه را با مراجع و آيات عظام داشته است.

سند 2030 در صورت هرگونه منافاتي با ارزش‌هاي ديني اجرا نخواهد شد

جهانگيري در ادامه، با اشاره به بحث‌هاي اخير مطرح شده در ارتباط با سند 2030 سازمان يونسکو که برخي سعي کرده اند که اينطور تبليغ کنند که دولت قصد انجام اقدامات ضد ديني داشته است و شب نامه هايي را به دروغ عليه دولت توزيع کرده اند گفت: اين يک بيانيه است و درجاهايي که با قانون، مقررات و ارزش‌هاي ديني ما منافات داشته باشد اجرا نخواهد شد، همانطور که از سوي وزير ما به يونسکو نيز اعلام شده است.

وي ادامه داد: حتي ما به سازمان يونسکو اعلام کرده ايم که اين سند نبايد با اسناد بالادستي و برنامه‌هاي توسعه کشورمان در تضاد باشد و از مردم خواهش مي‌کنيم به اين شايعات توجه نکنند چراکه ما بطور جدي خود را ملزم مي‌دانيم که از ارزش‌ها و باورهاي ديني مردم مراقبت کنيم.

انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نخستين ميان دوره‌اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي جمعه 29 ارديبهشت ماه جاري برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت در ادامه این روند در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بودجه را به شکلی تنظیم و تدوین کرد که منابع و مصارف همخوانی داشته باشند تا کسری بودجه به عنوان ریشه و بستر ایجاد تورم نداشته باشیم. همچنین رشد نقدینگی به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد تورم در دولت کنترل شده و پس از رسیدن به هدف ۲۵ درصد در پایان سال گذشته، در حال حاضر ۲۴ درصد بوده و در حال کاهش به رقم ۲۳ درصد است. دولت همچنین اضافه برداشت بانک‌ها را نیز مدیریت کرده و سال گذشته سه موسسه بانکی که اضافه برداشت داشتند منحل شدند و امسال نیز بنای دولت این است که اگر موسسه‌ای مقررات در این زمینه را رعایت نکند، منحل شود.

رئیسی با بیان اینکه این‌طور نیست که بنده ندانم در زندگی بعضی از مردم عزیزمان چه می‌گذرد، گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم ابتدا در مسجد ابوذر در جلسه حل مسئله و پیگیری مسائل اولویت‌دار حضور یافتم و مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده موجود در منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد؛ بنای این دولت این نیست که از کنار چاله‌ها بدون چاره‌اندیشی عبور کند. ما هر کاری را که به نفع مردم باشد انجام خواهیم داد، ولو اینکه خوشایند برخی هم نباشد!

رئیس جمهور در ادامه محور دیگر کار دولت را مبارزه قاطع با فساد و مفسدان عنوان و خاطرنشان کرد: به همه مسئولین اعلام کردم و نه فقط اعلام که اقدام هم کرده‌ام؛ که هر کجا فسادی دیده شود مطلقاً به فساد و مفسد رحم نخواهد شد. بدانید در این دولت چنان که بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در همه ادارات هستیم. حتی ممکن است کسی فساد نداشته باشد، اما در جایی که قرار گرفته کارآمدی لازم را ندارد، بنای دولت این است که در این رابطه اغماض نکند و حتماً جای او را به فردی کارآمد و کسی که بتواند تحول ایجاد کند، بدهد.

رئیسی با بیان اینکه حداقل در ۹۰ مورد در این زمینه اقدام صورت گرفته که شاید همه آنها اعلام نشده باشد، گفت: بنای دولت این است که کار را به افراد کارآمد بسپارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق گفت: این اقدام برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و هم دشمنان پیام داشت؛ پیام این عملیات برای دشمنان این بود که بنای نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، مقاومت و ایستادگی در مقابل همه دشمنان است. در پاکستان نیز این مسئله را بیان کردم که شهیدان ما، امام و رهبری به ما آموختند در مقابل دشمنان باید مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیسی افزود: این عملیات همچنین یک پیام برای دوستان انقلاب اسلامی داشت که پیام همبستگی، وحدت و اخوت بود. بدانید هر کس در دنیا به طرف ما دست دوستی دراز کند، آن را با محبت می‌فشاریم. بنای ما همکاری با همه کسانی است که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، این جنایات را تابلویی روشن در مقابل چشم همه جهانیان توصیف و تصریح کرد: یک وجه تابلویی که از غزه در جهان ترسیم شده نورانیت ایستادگی و مقاومت و جانفشانی است و یک وجه تاریک آن جنایت‌های بی‌نظیر، کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت از سوی رژیم صهیونیستی است که انسان شرم می‌کند مرتکبان این جنایت را انسان بنامد، چرا که آنها فقط شکل انسان هستند.

رئیسی با بیان اینکه داعیه حقوق بشر حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی گوش فلک را کر کرده اما آنها بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، اظهار داشت: مگر همین کشورهای غربی تا دیروز ادعای دانش‌دوستی و احترام به دانشگاه نداشتند، پس چگونه شد که به دانشجویانی که جرم‌شان فقط دفاع از مظلومیت مردم غزه است اینچنین حمله کرده و آنها را به جرم حق‌خواهی به خاک و خون کشیدند. امروز رخدادهای جاری در غزه و رخدادهای مرتبط با آن چهره غربی‌ها و آمریکایی‌ها را رسوا کرده، اما مردم همین مناطق ۱۷ و ۱۸ از ۴۵ سال قبل دفاع از ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زدند.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل مناطق شما با جدیت و سرعت پیگیری و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارتباط ما با شما به همین جلسه و دیدار محدود نخواهد بود. این از افتخارات بنده است که در هر مسئولیتی بوده‌ام رو در رو با مردم نشسته و سخنان و مشکلات آنها را شنیده‌ام. برخی به بنده ایراد می‌گیرند که چرا این همه سفر استانی می‌روم، اما روال کار بنده این نیست که بر اساس گزارش‌ها مشکلات را حل کنم، بلکه در جلسات رو در رو و بدون واسطه به دنبال شناسایی و حل مشکلات هستم؛ یقین بدانید بر عهد خود با شما مردم باقی هستم و باقی خواهم ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا