Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@17:17:01 GMT

اعترافات زن جوان که هولناک‌ترین جنایت پایتخت را رقم زد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۲۳۸۷

زن جوانی که سال گذشته یکی از هولناک‌ترین جنایات پایتخت را رقم زد، هنگام ارتکاب جنایت جنون داشته است.اين زن متهم است كه شوهر و 2فرزند خود را در آپارتمان‌شان در شهرك آزادي تهران به طرز فجيعي به قتل رسانده است.

به گزارش همشهری، جنايتي كه فرزانه 32ساله‌ رقم زد، صبح 14آبان سال گذشته رخ داد و در چشم بر هم زدني تبديل به بمب خبري شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بعد از دستگيري درباره اين جنايت چنين گفت:« حس مي‌كردم شوهرم به من خيانت مي‌كند. خيلي شب‌ها به خانه نمي‌آمد و من در گوشي‌اش ديده بودم كه در تلگرام با زني چت مي‌كرد.

از طرفي فكر مي‌كردم قصد كشتن مرا دارد. براي همين با خودم نقشه كشيدم كه همه اعضاي خانواده‌ام را به قتل برسانم و بعد خودكشي كنم. روز حادثه، ساعت 9صبح از خواب بيدار شدم. شوهرم هنوز خواب بود و من به آشپزخانه رفتم و چاي دم‌كردم. بچه‌هايم يكي پس از ديگري بيدار شدند. مي‌خواستم صبحانه آماده كنم اما شوهرم هنوز خواب بود. ساعت 10صبح به اتاق رفتم. فكر و خيال دست از سرم برنمي‌داشت. چاقو دستم بود و وقتي بالاي سر شوهرم حاضر شدم يك ضربه به او زدم.

به‌شدت ترسيد و از خواب پريد. از او خواستم رمز موبايلش را به من بگويد اما او حاضر نمي‌شد رمزش را بگويد و همين بيشتر مرا عصبي كرد و ضربه‌هاي ديگر را زدم. من اصلا نمي‌فهميدم چه مي‌كنم. با چاقو مدام ضربه مي‌زدم تا اينكه شوهرم به سمت پنجره رفت و پرده را گرفت اما ناگهان نقش زمين شد.

فكر مي‌كنم هنگام درگيري بچه‌هايم به داخل اتاق سرك كشيدند و ديدند كه من با چاقو به پدرشان ضربه مي‌زنم. آنها وحشت كرده و گريه مي‌كردند. پس از آن به آشپزخانه برگشتم و براي خودم چاي ريختم اما هرچه بچه‌ها را صدا كردم تا با هم صبحانه بخوريم نيامدند. گريه مي‌كردند و جيغ مي‌كشيدند. در يك لحظه با خودم گفتم اگر خودم را با چاقو بزنم و خودكشي كنم تكليف بچه‌ها چه مي‌شود؟ دلم نمي‌خواست آنها بي‌مادر بزرگ شوند. همين شد كه باز هم چاقو را برداشتم و به سمت بچه‌ها رفتم تا به زندگي آنها هم پايان دهم.»

زن جوان اعتراف كرد كه پس از قتل شوهرش، دختر11ساله و پسر 4ساله‌اش را هم با ضربات چاقو به قتل رساند اما دختر 10ساله‌اش وقتي نخستين ضربه چاقو به بدنش وارد شد، خودش را به مردن زد و همين باعث شد كه فرزانه به تصور اينكه او نيز جان باخته دست از سرش بردارد. اين زن پس از جنايت خواست به زندگي خودش نيز پايان بدهد اما نتوانست و فقط كمي مجروح شد.

پس از آن بود كه همسايه‌ها كه متوجه ماجرا شده بودند پليس را خبر كردند و به اين ترتيب زن جوان دستگير شد، اجساد قربانيان به پزشكي قانوني انتقال يافت و دختربچه 10ساله كه زنده مانده بود راهي بيمارستان شد.

قاضي محسن مديرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران دستور داد تا سلامت رواني اين زن در كميسيون پزشكي قانوني بررسي شود. معاينات اوليه حاكي از آن بود كه اين زن اختلالات روحي و رواني دارد و قاضي جنايي پرونده را بار ديگر به پزشكي قانوني فرستاد تا مشخص شود كه وي هنگام ارتكاب جنايت نيز دچار جنون بوده يا نه.

پرونده همچنان در پزشكي قانوني بود تا اينكه پس از گذشت 6‌ماه از جنايت، كميسيون پزشكي قانوني صبح روز گذشته اعلام كرد كه زن جوان حالت بالقوه خطرناكي دارد و در زمان وقوع جنايت داراي جنون بوده است. به همين‌خاطر فاقد اراده و مسئوليت كيفري بوده و مي‌بايست در يكي از مراكز درماني بستري شود.

با گزارش نهايي پزشكي قانوني پرونده قتل در دادسراي جنايي تهران بسته و قرار موقوفي تعقيب از سوي بازپرس جنايي صادر شد. اين يعني متهم به‌زودي از زندان به بيمارستان رواني منتقل شده و پس از بهبود كامل آزاد خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله

به گزارش همشهری آنلاین، صبح روز پنجشنبه گذشته (۶ اردیبهشت) جسد زن جوانی روی تخت کالبدشکافی قرار گرفت که برای تعیین علت مرگ از بیمارستان طالقانی به پزشکی قانونی مشهد انتقال یافته بود. با آنکه آثار اقدامات درمانی خاصی روی جسد دیده نمی‌شد و احتمال مرگ زن ۲۳ ساله قبل از انتقال به بیمارستان وجود داشت، خانواده وی در حالی که مدعی بودند او به مرگ طبیعی جان باخته است، اصرار داشتند زودتر جسد را برای خاک‌سپاری تحویل بگیرند.

در همین حال دکتر رضازاده (رئیس سالن تشریح پزشکی قانونی) که به ماجرای مرگ این زن جوان مشکوک شده بود، برای بررسی‌های دقیق‌تر در روند کالبدشکافی وارد سالن تشریح شد، اما هنوز کادر پزشکی مشغول فراهم آوردن مقدمات کالبد شکافی بودند که ناگهان رئیس سالن تشریح براساس تجربیات پزشکی خود رگه‌هایی از جنایت را زیر گلوی زن جوان مشاهده کرد چراکه آثار بسیار ظریفی از انسداد راه تنفسی بر این فرضیه جنایی مهر تایید می‌زد.

لحظاتی بعد پزشک قانونی در تماس تلفنی با قاضی ویژه قتل عمد مشهد از وقوع جنایتی هولناک خبر داد که آثار انکارناپذیر آن روی تخت کالبدشکافی نمایان شده بود. بنابراین، طولی نکشید که قاضی دکتر صادق صفری به همراه گروهی از افسران کارآزموده پلیس آگاهی عازم سالن تشریح پزشکی قانونی شد و بدین ترتیب جلسه تحلیل و کارشناسی این ماجرای تکان‌دهنده در گوشه‌ای از اتاق پزشکی قانونی برگزار شد.

در همین حال قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، با توجه به اصرارهای پدر ساجده برای تحویل جسد، تردیدی نداشت جنایتی خانوادگی رخ داده است و در یک دستور محرمانه از کارآگاهان خواست پدر ساجده را با دقت زیر نظر بگیرند و در صورت نیاز او را بازداشت کنند.

این اقدامات قضایی در حالی آغاز شد که سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی و سرپرست گروه کارآگاهان) فرضیه وقوع جنایت در یک اصطبل روستایی را مطرح کرد و با اشاره به وجود یک پر کاه ریز و ذره‌ای پشگل گوسفند روی لباس‌های مقتول، به واکاوی فرضیه جنایی مذکور پرداخت.

دقایقی بعد پدر ساجده در گوشه‌ای خلوت از ساختمان پزشکی قانونی زیر رگبار سوالات انحرافی و تخصصی قرار گرفت و ناگهان پرده از ماجرای جنایی هولناکی برداشت که توسط پسر ۱۷ ساله‌اش رقم خورده بود.

پدر مقتول گفت: دخترم مدتی قبل از همسرش طلاق گرفت اما حرف‌های مردم و تهمت‌های آنان درباره رفتارهای دخترم پایانی نداشت به گونه‌ای که حتی دوستان پسرم او را به خاطر رفتارهای خواهرش تحقیر می‌کردند. به همین دلیل پسرم که حنظله نام دارد، عصبانی شده و خواهرش را در اصطبل ویلایی که در آن سرایدار هستیم به قتل رسانده است.

وی ادامه داد: البته من از ماجرا اطلاعی نداشتم. پسرم با من تماس گرفت و مرگ خواهرش را خبر داد. من هم سراسیمه خودم را به اصطبل رساندم و چون کاری از دستم ساخته نبود، پیکر بی‌جان او را به بیمارستان بردم، ولی چون ترسیدم این ماجرا لو برود قتل دخترم را پنهان کردم.

به دنبال اعترافات این مرد میانسال، بی‌درنگ گروهی از کارآگاهان با هدایت مستقیم رئیس دایره قتل عمد آگاهی مشهد عازم روستای کورده در حاشیه جاده آسیایی مشهد - چناران شدند و نوجوان ۱۷ ساله را در حالی دستگیر کردند که کنار ویلای محل جنایت نشسته و غرق در افکار خود بود.

این نوجوان ۱۷ ساله پس از انتقال به مشهد لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از ارتکاب قتل در اصطبل ویلای زیبا را سرزنش‌ها و حقارت‌هایی دانست که از سوی برخی افراد به خاطر رفتارهای خارج از عرف خواهرش بیان می‌شد.

حنظله در بیان چگونگی قتل به قاضی دکتر صفری گفت: وقتی خواهرم وارد اصطبل ویلا شد، من هم درون اصطبل رفتم و در حالی که دستم را دور گردن او حلقه می‌زدم درباره رفتارهای نامتعارفش پرسیدم که جواب سربالا داد. من هم او را برای جلوگیری از بدنامی خفه کردم و بعد با پدرم تماس گرفتم.

تحقیقات بیشتر درباره این حکایت عجیب جنایی در حالی زیر نظر سروان منفرد (افسر پرونده) ادامه دارد که مقام قضایی از تلاش‌های گسترده و به کارگیری تجربیات ارزنده پلیسی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) و دقت نظر علمی دکتر رضازاده قدردانی کرد.

کد خبر 847338 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله