Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان – ارديبهشت امسال 9 هزار و 307 نامزد انتخاباتي شانس خود را براي ورود به پارلمان هاي شهري و روستايي در معرض راي سه ميليون و 200 هزار واجد شرايط راي دادن در اصفهان مي گذارند.

خبرگزاري مهر، گروه استان‌ها- مريم ياوري: روزهاي منتهي به پايان ارديبهشت سال 96 را مي‌توان از جمله سياسي‌ترين روزهاي تاريخ کشور ايران عنوان کرد چرا که امروز در هر محفل و جايگاهي و در بسياري از گعده‌هاي شبانه و روزانه بين همه اقشار جامعه از کارگر و راننده گرفته تا بقال، هنرمند، کارمند، مدير و ورزشکار حرف‌هاي سياسي رد و بدل مي‌شود و هر کس مطابق با سليقه سياسي که دارد با طرف مقابل خود به بحث و گفت‌وگو مي‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما نقطه عطف انتخابات 29 ارديبهشت 96 را مي‌توان در شبکه‌هاي اجتماعي ديد چرا که اين ابزار که در دسترس همه اقشار جامعه قرار دارد امکان دسترسي به اطلاعات را براي همگان به صورت برابر فراهم ساخته و همه مي‌توانند با استفاده از اين ظرفيت به افرادي که به شاخص‌هاي ذهني‌شان نزديک تر است راي دهند و در سرنوشت خود نقشي تاثيرگذار را ايفا کنند.
در اين ميان مردمان استان اصفهان نيز که همواره در خط مقدم همه اتفاقات بزرگ در کشور بوده‌اند اين بار نيز به پاخواسته و با ايجاد شور انتخاباتي در کوچه و خيابان‌هاي شهر و روستاي اين استان برگزاري انتخاباتي پرشور را نويد مي‌دهند.
از اين رو با توجه به نزديک شدن به 29 فروردين ماه روز سرنوشت ساز کشور، استان، شهر و روستا گريزي هم به آمارهاي موجود در خصوص برگزاري انتخابات 29 ارديبهشت مي‌زنيم.
احمدرضا ضيايي، رئيس کميته اطلاع‌رساني انتخابات استان اصفهان در اين باره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به آمار پنج ميليون و 120 هزار و 850 نفري جمعيت در استان اصفهان اشاره مي‌کند و مي‌گويد: از اين تعداد دو ميليون و 599 هزار و 477 نفر مرد و دو ميليون و 521 هزار و 373 نفر زن هستند.
وي جمعيت کل خانوار استان اصفهان را نيز يک ميليون و 607 هزار و 483 خانوار عنوان و ابراز مي‌کند: در اين استان 24 شهرستان، 50 بخش، 107 شهر، يک هزار و 349 روستا و 131 دهستان وجود دارد.
سه هزار و 245 شعبه اخذ راي در استان اصفهان برپا مي‌شود
رئيس کميته اطلاع رساني انتخابات استان اصفهان تعداد کل شعب اخذ راي در استان اصفهان را سه هزار و 245 شعبه اعلام کرد و ابراز داشت: دو هزار و 145 شعبه شهري، يک هزار و 59 شعبه اخذ راي روستايي و 42 شعبه عشايري در سطح استان اصفهان در روز 29 ارديبهشت ماه فعال خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه در شهر اصفهان علاوه بر انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا و دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي انتخابات ميان دوره‌اي نيز برگزار خواهد شد، تصريح مي‌کند: بر اين اساس کل عوامل اجرايي براي برگزاري اين سه انتخابات در سطح استان اصفهان 68 هزار نفر عوامل اجرايي فعاليت خواهند داشت.
ضيايي تعداد کل شعب اخذ راي ثابت را دو هزار و 892 شعبه و شعب اخذ راي سيار را نيز 288 شعبه اعلام مي‌کند و مي‌افزايد: بر اين اساس تعداد شعب اخذ راي ثابت شهري دو هزار و 65 شعبه و تعداد شعب سيار نيز 85 عدد گزارش شده ضمن اينکه تعداد شعب ثابت روستايي نيز 827 شعبه و تعداد شعب سيار در روستاها نيز 203 شعبه است.
وي همچنين از برگزاري انتخابات به صورت تمام الکترونيکي در 10 شهر استان اصفهان اشاره مي‌کند و ادامه مي‌دهد: در اين راستا در شهرهاي کاشان، آران و بيدگل، شاهين شهر، نجف آباد، خميني شهر، زرين شهر، مبارکه، شهرضا، فولادشهر و گلپايگان انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان را به صورت مکانيزه انجام مي‌دهند.
76 هزار نفر در استان اصفهان راي اولي هستند
رئيس کميته اطلاع‌رساني انتخابات استان اصفهان تعداد واجدين شرايط راي دادن در استان اصفهان را سه ميليون و 200 هزار نفر اعلام مي‌کند و مي‌گويد: از اين تعداد 76 هزار نفر براي نخستين بار مي‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
وي در ادامه تعداد نهايي داوطلبان پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در استان اصفهان را 9 هزار و 307 نفر عنوان مي‌کند و ادامه مي‌دهد: از اين تعداد سه هزار و 852 نفر در انتخابات شوراي شهر و پنج هزار و 455 نفر در انتخابات شوراي روستا با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.
ضيايي با تاکيد بر اينکه دستورالعمل نحوه تبليغات براي همه کانديداهاي حاضر در اين انتخابات ابلاغ شده است، مي‌افزايد: اين در حالي است که طي دو روز گذشته مصاديقي را در خصوص تخلفات تبليغاتي شاهد بوديم و اکيپ‌هاي بازرسي نيز به صورت شناور در سطح شهر بر اين تبليغات نظارت مي‌کنند.
رد صلاحيت 292 نفر از کانديداهاي شوراي شهر و روستا در اصفهان
حجت‌الاسلام احمد سالک کاشاني، رئيس هيات عالي نظارت انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در استان اصفهان نيز در اين باره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينکه هيات عالي نظارت در استان اصفهان با حضور سه تن از نمايندگان مردم استان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تشکيل شده است، اظهار مي‌کند: با تشکيل دبيرخانه هيات عالي نظارت استاني احکام نظارتي براي هيات‌هاي نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها صادر شد در هر شهرستان به پنج نفر در قالب‌هاي قانوني آموزش‌هايي را با استفاده از اساتيدي از پايتخت ارائه کرديم.
وي در ادامه با اشاره به ثبت‌نام حدود 11 هزار نفر در استان اصفهان براي پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا ابراز مي‌کند: در مجموع پس از بررسي صلاحيت‌ها 445 نفر توسط هيات‌هاي نظارت رد صلاحيت شدند.
رئيس هيات عالي نظارت انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در استان اصفهان اضافه مي‌کند: پس از اعلام نظر هيات‌هاي نظارت در استان اصفهان 40 نفر از کانديداها درخواست ملاقات حضوري براي تاييد صلاحيت و دفاع از خود داشتند که مورد موافقت قرار گرفت و در نهايت تاييد شدند.
وي با اشاره به اينکه 150 نفر از کانديداهاي رد صلاحيت شده نيز با ارائه اسناد و احکام برائت خود تاييد صلاحيت شدند، مي‌افزايد: در مجموع 292 نفر از کانديداها رد صلاحيت شدند که قابل تاييد نبودند.
حجت‌الاسلام سالک کاشاني تائيد هيات اجرايي انتخابات در 24 شهرستان استان اصفهان را نيز از ديگر اقدامات هيات نظارت بر انتخابات اعلام مي‌کند و مي‌افزايد: در هر 24 شهرستان اين هيات‌ها مورد تائيد هيات نظارت قرار گرفتند.
همچنين گفتني است که طي تماس‌هاي مکرر خبرنگار مهر با رئيس کل دادگستري استان اصفهان، دادستان عمومي و انقلاب اسلامي براي جويا شدن تعداد تخلفات انتخاباتي و پرونده‌هاي مفتوح در اين خصوص متاسفانه هيچ يک از مسئولان قضايي پاسخگو نبوده مدير روابط عمومي دادگستري اصفهان نيز به آمار دو هفته گذشته ارائه شده از سوي رئيس کل دادگستري استان اصفهان در خصوص بازگشايي 12 پرونده قضايي استناد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند

استاندار اصفهان گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما رسانه‌ها چهره خبیث این رژیم را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم