Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-19@02:25:36 GMT

تجهیزات هندی‌ها یک ماه دیگر وارد چابهار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۵۷۴۵

تجهیزات هندی‌ها یک ماه دیگر وارد چابهار می‌شوند

تین نیوز |

مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایرانیان گفت: تجهیزات سرمایه‌گذار هندی تا یک ماه دیگر وارد بندر چابهار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ابراهیم یاسری به بیان اینکه توسعه بندر چابهار دوبخش دارد گفت:یکی بخش زیرساخت است که در دست سازمان بنادر است و سازمان هم به دنبال این بود که این بخش را افتتاح کند که بعد از انتخابات حتما افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما هم به عنوان شرکت آریا بنادر ایرانیان در بخش روبنایی هستیم یعنی تامین تجهیزات که طبق برنامه دارد پیش می‌رود.بخشی از تجهیزات هم در حال انتقال است و برای بخشی هم به دنبال بازگشایی ال سی هستیم. ما یک فرصت دو ساله داریم که از نظر خودمان طبق برنامه داریم پیش می‌رویم.

مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایرانیان با اشاره به حضور سرمایه‌گذاری هندی در بندر چابهار تاکید کرد:یک بخش هم هندی‌ها هستند که کمی از برنامه عقب هستند اما چندان هم مقصر نیستند. چون آنها هم باید مناقصه برگزار کنند و چارچوب آن را باید ما تعیین می‌کردیم. باید مشخصات تجهیزات را می‌گفتیم.

او تاکید کرد:در واقع ما و هندی‌ها کاملا با هم هستیم و جدا از ما نیستند. حتی کمیسیون معاملات آنها 4 عضو دارد که از دو نفر هندی و دو نفر از طرف ما هستند.

یاسری با بیان اینکه فرایند برگزاری مناقصه شرایط خاصی دارد و باید این شرایط مهیا شود اظهار داشت: دوبار مناقصه گذاشتیم اما چارچوب‌های مناقصه طوری است که در نهایت باید دو شرکت کننده باقی بماند. و چون مثلا به یک شرکت‌کننده رسیدیم مناقصه را تکرار کردیم.

او اضافه کرد: فکر کنم هفته دیگر کارشناسان و همکاران ما راهی هند می‌شوند. پاکات که باز شود فکر می‌کنم ال سی آنها هم باز می‌شود تجهیزات خودشان را به چابهار می‌آورند.

مدیرعامل شرکت آریا بنادر ایرانیان تصریح کرد: تمام این اتفاقات در چارچوب قانون و مقررات هند است و آنها هم مثل ما قوانین سختی دارند که باید حتما آها را رعایت کنند و بر همین اساس تصورم این است که تا حدود یک ماه دیگر ال سی آنها باز خواهد شد.

یاسری درباره فرایند تجهیز بندر چابهار نیز گفت: برخی از این تجهیزات باید ساخته شود و برخی هم دو الی سه ماهه تامین می‌شود. از این نظر مثل ما هستند. خود ما هم مثلا جرثقیل را خریدیم و آوردیم اما برخی تجهیزات باید ساخته شود و مثلا 15 ماه ساخت آن طول می‌کشد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه صادراتی گاز بازرگان راه‌اندازی و تحویل شد

پروژه ارتقای تجهیزات اندازه‌گیری ایستگاه بازرگان که امکان صادرات گاز و مبادلات بین‌المللی انرژی را بر اساس تازه‌ترین استانداردهای بین‌المللی فراهم می‌کند، از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، راه‌اندازی شد و در اختیار منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به‌عنوان بهره‌بردار قرار گرفت.  

به گزارش شانا، ابراهیم اصالتی، مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اهمیت روزآمد کردن تجهیزات این ایستگاه راهبردی، توضیح داد: دستگاه‌های موجود در ایستگاه صادراتی گاز بازرگان در سال ۲۰۰۰ میلادی نصب شده بود که این موضوع ضرورت روزآمد کردن این تجهیزات را دوچندان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از تجهیزات دقیق اندازه‌گیری و روزآمد در این ایستگاه افزود: در سامانه قدیم در هر بخشِ اندازه‌گیری تنها یک تجهیز وجود داشت که در سیستم روزآمدشده به چهار تجهیز ارتقا یافته است و همین امر سبب می‌شود دقت اندازه‌گیری و افزونگی محاسبات، چندبرابر و از بروز مناقشه میان طرفین جلوگیری شود. 

مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: گاز صادراتی به ترکیه باید از نظر حجم و ترکیبات اندازه‌گیری شود تا بر اساس آن، انرژی حرارتی گاز مورد محاسبه و مبنای مبادلات مالی با ترکیه قرار گیرد، از این رو دقت بالای تجهیزات اندازه‌گیری اهمیت ویژه‌ای دارد.

اصالتی ادامه داد: پس از این مرحله نوع ترکیبات نیز باید به‌دقت محاسبه شود که آنالایزرهای تعبیه‌شده در این قسمت، ارزش گاز صادراتی به ترکیه را مشخص و محاسبه می‌کنند.

علی فعلی، مسئول این پروژه هم درباره لزوم انجام پروژه راهبردی اجراشده بیان کرد: اگر دستگاه‌های ما دقیق نباشند، چند مشکل به‌وجود می‌آید. یک وجه این است که ما گاز را به ترکیه صادر می‌کنیم اما نمی‌توانیم اندازه‌گیری و ارزش آن را به‌دقت محاسبه کنیم. وجه دوم این است که آیتم‌های کیفی و درصد خلوص نیز در این مقوله اهمیت می‌یابد و اگر آیتم‌های کیفی در محدوده مجاز و مورد توافق طرفین نباشد، طرف مقابل می‌تواند ادعاهایی را مطرح کند. اکنون با روزآمد کردن و تجهیز ایستگاه صادراتی گاز بازرگان به سیستم‌های اندازه‌گیری روزآمد و دقیق، این مناقشات برطرف می‌شود. 

وی تلاش‌های مشاور و پیمانکار برای به ثمر رسیدن پروژه را ستودنی دانست و تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با همکاری اداره کل صادرات و مبادلات مواد نفتی، امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، شرکت انتقال گاز، دیسپچینگ ملی گاز و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز موفق به راه‌اندازی و تحویل موقت به بهره‌بردار شد که همراهی همه‌جانبه این عزیزان سزاوار قدردانی است. 

دیگر خبرها

  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • ایستگاه صادراتی گاز بازرگان راه‌اندازی و تحویل شد
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • بهانه رگولاتور آنتی تراست هندوستان برای تحقیق درباره گوگل
  • ترافیک‌ سنگین در محور چالوس/ مسافران با تجهیزات کامل وارد جاده‌های کشور شوند
  • تجهیزات انبارداری
  • خرید تجهیزات راه آهن افغانستان از ایران + فیلم
  • پروازهای فرودگاه گناباد برقرار شد