Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:49:01 GMT

تفاهمنامه ساخت ایستگاه بزرگ راه آهن سنگان منعقد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۶۱۹۹

تفاهمنامه ساخت ایستگاه بزرگ راه آهن سنگان منعقد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تفاهمنامه مذکورهمزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران توسط نورالله بیراوند معان برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن و علیرضا حقیقی مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان به امضا رسید
براساس این تفاهمنامه قرار است مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان معادل 100 میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه حمل مواد معدنی با 14 خط سرمایه گذاری کند تا از طریق این خطوط حمل مواد معدنی ازمعدن سنگان تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با ساخت این ایستگاه هزینه های حمل مواد معدنی از این منطقه 15 درصد کاهش می یابد .
براساس این تفاهمنامه عملیات اجرایی طراحی، احداث و آماده شدن تاسیسات جانبی زیر و روی این ایستگاه با نظار ت و تایید راه آهن در 18 ماه آماده می شود.
به گزارش ایرنامجموعه کانسار های سنگ آهن سنگان در فاصله حدود 300 کیلومتری جنو ب شرقی مشهد، 68 کیلومتری جنوب غربی تایباد، 40 کیلومتری جنوب شرقی خواف و 18 کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.
محدوده در برگیرنده این مجموعه کانساری به شکل مستطیلی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر است که شامل کانسار های غربی،کانسار های مرکزی و کانسار های شرقی است.
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، صبح روز دوشنبه آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان روزهای 25 تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برگزار می شود و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را عرضه می کنند.
در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع وتجهیزات و خدمات وابسته 130 شرکت از کشورهای سوئد ، سوئیس ، بلژیک ، فرانسه، هند ، اوکراین ، نیوزیلند، ترکیه ، ایتالیا ، لتونی، اسپانیا، روسیه، جمهوری چک، چین، آلمان و صربستان شرکت کرده اند و مقام های شرکت های راه آهن های ایتالیا، چین ، اسپانیا ، فرانسه و لتونی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه در تهران، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن به همراه چندین میزگرد تخصصی در بخش های مختلف حمل ونقل ریلی توسط اساتید داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می شود.
فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.
این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، تولید کنندگان و صنعتگران، شرکت های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت های ریلی در فضایی به مساخت 30 هزار مترمربع برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*2078*1579*خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مرضیه فاتحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود که اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه B2B با حضور ۵۰ هیأت عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی B2B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگزاری وبینارهای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.

برای مشاهده جزئیات سخنرانی عباس علی آبادی وزیر صمت در آئین گشایش رویداد ایران‌اکسپو اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089807 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان