Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:07:32 GMT

ایجاد اشتغال برای مددجویان با استفاده از انرژی‌ خورشیدی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۷۲۹۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ذخیره سازی انرژی در منابع خانگی را از طریق بهزیستی و کمیته امداد پیش می‌بریم گفت: مد نظر داریم این طرح را با کمک NGOها ادامه دهیم تا به منظور کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از آبگرمکن‌های خورشیدی در بام خانه‌ها استفاده کنیم. از این طریق یک شغل برای هر خانه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در مراسم رونمایی از سند ملی اشتغال سبز که امروز (سه شنبه 26 اردیبهشت) در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده اتاق بازرگانی ایران برگزار شد اظهار کرد: گفتمان محیط زیست در کشور جا افتاده است. دولت یازدهم دولتی است که بین دولت‌های قبل و بعد از انقلاب که بیش از همه به بحث محیط زیست و رونق گفتمان محیط زیست پرداخته است.

وی با اشاره به آثار و تبعات منفی برنامه‌های توسعه‌ای انجام شده در کشور برای حوزه محیط زیست گفت: در این دوره بیش از هر دوره‌ای هم رونق گفتمان محیط زیست و هم رونق عملکرد محیط زیستی داشتیم ولی سیاست‌های غلط در حوزه منابع آب و محیط زیست منجر به این وضعیت شده است. همچنین عدم وجود گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی و حضور کم ایران در سیاست‌های خارجی در منطقه و بین‌الملل، سیاست‌های غلطی است که در این دوره وارث آن بودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی سه چهار سال گذشته در حوزه محیط زیست به اندازه 15 سال کار شده است افزود: در حوزه اشتغال سبز رویکرد اول رویکرد مسئولیت اجتماعی است. طبق تعاریف توسعه پایدار باید به سمت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها برویم. وزارتخانه‌هایی که کارهای توسعه‌ای انجام می‌دهند، حرکت کنیم، اما امروز از این رویکرد عبور کرده و به رویکرد جدیدی رسیده‌ایم. جهت گیری این رویکرد رشد فراگیر ضد فقر و پایدار است که پایداری آن به حوزه محیط زیست ارتباط زیادی دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه رشد فراگیر اشتغال و ضد فقر در دوره بعد جزء برنامه‌های رئیس جمهور است اظهار کرد: در رویکرد اول کاهش ضایعات، پساب و آلودگی از سوی دستگاه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد ولی در رویکرد جدید به سمت مشاغلی می‌رویم که ذاتا سبز هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد رشد اشتغال فراگیر و ضد فقر سه حوزه را در بر می‌گیرد گفت: بر اساس این رویکرد می‌خواهیم اقتصاد را جلو ببریم. رشد و توسعه اقتصادی که به اشتغال فراگیر و کاهش فقر منجر شود و در عین حال پایداری زیست محیطی را در بر داشته باشد. این سه حوزه مباحثی است که از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اساس کار ما در رشد اشتغال فراگیر، ضد فقر و سیاست‌های انتخابی است تاکید کرد: معتقدیم سیاست‌های انتخابی، پایداری محیط زیستی و رشد فراگیر ضد فقر را ایجاد می‌کند که در برنامه‌های خود در سیاست‌های کار این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابعاد جدیدی در حوزه اشتغال یافت می‌شود گفت: توجه به سیاست‌های انتخابی و رشد فراگیر ضد فقر از ویژگی‌های این ابعاد است. در سیاست‌های انتخابی سبز بودن برای ما ملاک است.

وی با بیان اینکه رسته‌های اشتغال را شناسایی کرده و برای هر یک بسته، حمایتی خاص در نظر می‌گیریم، گفت: با این رویکرد از بهبود کسب و کار عمومی به سمت بهبود رسته‌های اشتغال حرکت می‌کنیم. برای مثال نظام تعرفه‌ای با توجه به هر رسته تعیین می‌شود. این سیاست‌ها با رویکرد محیط زیست تطابق دارد و از آنجا که نیازمند یک سند مرجع بودیم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان محیط زیست در سال 93 منعقد کرده و به سمت ایجاد سند ملی اشتغال سبز حرکت کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح‌های گردشگری محیط زیست و طرح‌های قرق اختصاصی به عنوان پتانسیل‌های اشتغال سبز اظهار کرد: در طرح‌های قرق، احیاء، حفاظت و کسب و کار سبز صورت می‌گیرد که وزارت کار می‌تواند در این زمینه با سازمان محیط زیست همکاری داشته باشد. در زمینه مشاغلی که آثار آن به محیط زیست بر می‌گردد، آمادگی همکاری داریم. در شرایط حاضر لجستیک و حمل و نقل یکی از رسته‌های ما است که آن را با دیدگاه محیط زیست پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به گردشگری به عنوان یکی از رسته‌هایی که وزارت کار در آن فعال است گفت: در گردشگری سنتی روی هتل‌ها تمرکز کرده و سرمایه گذاری را به این بخش اختصاص می‌دهیم. در حالیکه باید روی محیط زیست سرمایه گذاری صورت گیرد زیرا هتل و سایر امکانات بعدا ساخته می‌شود و آنچه اهمیت دارد آن است که در گردشگری تمرکز سرمایه گذاری را بر محیط زیست قرار دهیم.

ربیعی با بیان اینکه در وزارت کار مطالعات بسیاری روی این موضوعات صورت گرفته است گفت: در حوزه ICT که یکی از رسته‌های سبز است فعالیت می‌کنیم. همچنین بخشی از مصوبات آن مربوط به تعدادی از گیاهان دارویی است. افزون بر این ذخیره سازی انرژی را در بحث منابع خانگی از طریق بهزیستی و کمیته امداد پیش می‌بریم و مد نظر داریم این طرح را با کمک NGOها ادامه دهیم تا به منظور کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از آبگرمکن‌های خورشیدی در بام خانه‌ها استفاده کنیم. از این طریق یک شغل برای هر خانه ایجاد می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز برنامه‌های آموزش مهارتی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی و پاک از برنامه‌های مهم امسال است. - اخبار استانها -

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرف فراهم شدن اشتغال جوانان را از سیاست‌های مهم آموزش مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی فراهم شدن اشتغال بیش از 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای را از مزیت‌های این آموزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر در سال جاری ویژه مددجویان نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی است که بر این اساس آموزش این حرفه برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای در  زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی زمینه فرهنگ بهره‌مندی مردم از انرژی پاک افزایش می‌یابد.

دراهکی از آغاز برنامه‌های آموزشی نصب، راه‌اندازی و تعمیر نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی از برنامه‌های مهم امسال است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان هم از برگزاری نخستین دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و برای اولین بار در استان بوشهر دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای متقاضیان مددجویان کمیته امداد اقدام شده است.

هادی توسلی  با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی مددجویان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به فضای همدلی و همکاری خوب مسئولان کمیته امداد بتوانیم از این فرصت برای اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بهره ببریم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده و مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه کاهش یابد.

توسلی اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی مددجویان نقشی اساسی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و علاوه بر درآمدزایی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده نیز موثر باشند .

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان