Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@03:03:31 GMT

مراجعه ۱۲هزار نفر برای سقط جنین به پزشکی قانونی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۷۳۴۹

مراجعه ۱۲هزار نفر برای سقط جنین به پزشکی قانونی

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس آنچه در قانون مورد تأکید قرار گرفته تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می‌شود که مهم‌ترین آن سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است به بیان دیگر اگر سن باردای از ۱۹ هفته گذشته باشد به دلیل ولوج روح در جنین، امکان صدور مجوز سقط به هیج وجه وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تأیید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند بنابراین، این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین و یا هر بیماری مادر به صدور مجوز سقط می‌انجامد تصوری کاملاً نادرست است زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود و یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد به صدور مجوز منجر خواهد شد.

بر همین اساس همه ساله تعدادی از متقاضیان سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی در کشور مراجعه می‌کنند که ضمن بررسی شرایط و مدارک پزشکی برای تعداد قابل توجهی از آنان مجوز سقط صادر می‌شود.

در سال گذشته نیز تعداد کل متقاضیان سقط جنین درمانی که برای دریافت مجوز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، ۱۲ هزار و ۲۸۱ نفر بود که تعداد این افراد در مقایسه با سال قبل از آن ۲۳٫۴ درصد افزایش یافت.

از کل مراجعین سقط درمانی در سال گذشته هشت هزار و ۵۳۷ نفر حائز شرایط دریافت مجوز سقط جنینن درمانی تشخیص داده شدند و برای آنان مجوز صادر شد که نسبت به سال قبل از آن تعداد مجوزهای سقط جنین درمانی صادر شده ۱۹٫۸ درصد بیشتر شد.

بر اساس این گزارش، از کل افرادی که در سال گذشته متقاضی دریافت مجوز سقط درمانی بودند، برای دو هزار و ۶۴۲ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم مجوز صادر نشد و یکهزار و ۱۰۲ نفر بعد از اولین مراجعه درخواست خود را پیگیری نکردند.

همچنین بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۳۹۴، استان‌های تهران با دو هزار و ۷۱ مراجعه (یکهزار و ۱۴۵ مجوز)، خراسان رضوی با یکهزار و ۱۵۴ مراجعه (۹۶۶ مجوز) و خوزستان با یکهزار و ۹۰ مراجعه (۹۱۱) مجوز بیشتر آمار متقاضیان سقط جنین درمانی را داشته‌اند.

استان‌های سمنان با ۱۰۲ مراجعه (۶۰ مجوز)، ایلام با ۱۰۸ مراجعه (۴۰ مجوز) و خراسان جنوبی با ۱۲۱ مراجعه (۷۷ مجوز) کمترین آمار متقاضیان سقط جنین درمانی را در سال گذشته داشتند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2844667268453592285 برچسب‌ها : سقط جنین درمانی سقط درمانی مراجعه ۱۲هزار نفر برای سقط جنین به پزشکی قانونی لینک کوتاه : اخبار مرتبط 454 مورد دریافت مجوز سقط جنین در سه ماه سه شنبه 13 مرداد 1394 11:01 سقط جنین مادران ۱۳ ساله در کردستان چهارشنبه 29 دی 1395 17:25

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها انصراف، ائتلاف / آرایش جدید در صحنه انتخابات + تصاویر جسد شاه مازندران+عکس قالیباف به نفع رئیسی انصراف داد مرگ 8 زن وکودک به خاطر خودنمایی جوان زانتیا سوار+عکس با پول رهن خانه دامبو را خریدیم/ 5 سال است در این فولکس زندگی می‌کنیم +عکس و فیلم 8 علت درد قفسه سینه که به قلب ربطی ندارد! گروه بهمن از دو چینی جدید رونمایی کرد +عکس چای سبز را چه زمانی مصرف کنیم؟ اعتراض سعید معروف به داور زن مسابقه +عکس حکم اعدام برای 2 ایرانی به اتهام قتل یک عضو خاندان حاکم کویت + عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده ها خودروهای کمیته انقلاب اسلامی در دهه 60 +عکس دسترسی به توییت شخصیت‌ها بدون نیاز به فیلترشکن ممکن شد نسل جدید پردازنده‌های اینتل تحت عنوان Core i9 به بازار خواهند آمد تصاویر جدیدی از گوشی اچ تی سی یو 11 منتشر شد! تعطیلات عید 5 روز می شود / تغییرات 15 گانه در تعطیلات رسمی کشور با دانستن یکی از این 16 زبان برنامه‌ نویسی دیگر بدون شغل نخواهید بود مشخصات گوشی جدید هواوی نوا 2 فاش شد رکورد شکنی سرباز 101 ساله در سقوط آزاد +فیلم و عکس یک نامزد شورای شهر هدف گلوله قرار گرفت سیتروئن DS؛ عصاره هنر فرانسوی-ایتالیایی روی جاده/ خودرویی که ژنرال دوگل سوار می‌شد +تصاویر ناب تاریخی آخرین مطالب همه سایت 13:14 برانکو: باشگاه پولی به من نداده است 13:14 مراجعه ۱۲هزار نفر برای سقط جنین به پزشکی قانونی 13:03 تشکیل پرونده برای تیراندازی به کاندیدای شورای شهر 13:03 یارانه نقدی امشب واریز می‌شود 12:54 تعدادی سایت و کانال متخلف فیلتر شدند 12:49 چوپانی که دست فروش کتاب های خودش است / عاشق شدم؛ نوشتم (+عکس) 12:38 آخرین وضعیت جسمی آیت‌الله هاشمی شاهرودی 12:37 آقای گل تابستان ترانسفر می شود / پیشنهاد 15 میلیاردی چینی ها به طارمی 12:36 اعلام نتیجه پزشکی قانونی شاه مازندران طی روزهای آینده 12:33 رقابت ۴۸ شرکت هواپیمایی خارجی در بازار هوانوردی ایران فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارتند از: حذف مجوز‌های کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد یا صدور بدون شکایت، رد یا صدور بدون تأخیر، اتصال کامل به درگاه ملی مجوز‌های کشور و ارائه کامل مجوز‌ها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوز‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟