Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:01:11 GMT

برگزاری نخستین گردهمایی کشوری سلول های بنیادین در البرز

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۷۶۴۰

برگزاری نخستین گردهمایی کشوری سلول های بنیادین در البرز

خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی طی سال های اخیر رشد چشمگیری در دنیا یافته است و شواهد مطالعات آینده پژوهی نشان می دهد در 10 تا 20 سال آینده این حیطه از دانش جایگاه ویژه ای در طب پیدا خواهد کرد و ارزش اقتصادی آن روز به روز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی 10 سال گذشته تجربه مطلوبی در این زمینه داشته و توانسته است در سطح مرزهای دانش حرکت و به دانش پایه این حوزه دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی و همچنین اولین آزمایشگاه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانش آموزی در البرز فعال است، تصریح کرد: این گردهمایی به منظور آشنایی دانش آموزان کشور با علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در این استان برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از تقویت و هدفمند کردن بخش دانش آموزی جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و فراهم کردن امکان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی ملی و بین المللی بعنوان دیگر اهداف این گردهمایی کشوری در استان یاد کرد.
ساکی در ادامه هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد هایشان، افزایش سرعت ترویج و آماده سازی بسته نمایشگاهی را از دیگر اهداف این گردهمایی دانش آموزی در البرز برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: این گردهمایی در دو بخش آموزش ، ترویج و پژوهش برای دانش آموزان برگزار شد که نقش موثری در خلاقیت ذهنی و پرسشگری دانش آموزان دارد.
وی اضافه کرد: در این گردهمایی حدود 200 دانش آموز از 17 استان کشور شرکت کردند که نشانگر ظرفیت بالای دانش آموزان برای پژوهش در علوم و فناوری نوین می باشد.
ساکی تاکید کرد: امید واریم این گردهمایی آغازی برای فردای روشن تر ایران باشد.
لازم به ذکر است : دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به مدت دو روز در تیر ماه 96 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می شود.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفتهٔ معلم، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند برای تشکر از معلمشان در پویش «معلم خوب من» شرکت کنند.

این پویش از ۸ تا ۱۵اردیبهشت با عنوان اصلی پویش #معلم‌ خوب من برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر،‌عکس‌ها و ویدئوهایشان را در قالب‌ پویش‌های فرعی زیر در سامانهٔ شاد ارسال کنند:

در پویش «#معلم_خوب_من» چند پیشنهاد داریم. پیشنهاد‌هایی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همه کسانی که دوست‌دارند این روز‌ها از معلمشان قدردانی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم