Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از رفتارها که در ظاهر شکل خیانت ندارند در عمق این رفتارها و خصوصا در دراز مدت تاثیرات جبران ناپذیری بر روابط زناشویی افراد خواهد داشت .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبانوپرس : وقتی درباره خیانت همسران صحبت می می شود ذهن ها به سمت برقراری یک رابطه نامشروع می رود و افرادی که خود را در این نوع روابط گرفتار نمی بیند فکر می کند به همسر خود وفادار هستند و شاید کمتر به این فکر کند که رفتارهایی که نام هایی به جز خیانت بر آنها گذاشته می شود برای طرف مقابل اگر به آنها پی ببرد چقدر آزار دهنده خواهد بود و در دراز مدت رابطه عاطفی زوجین را تخریب می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام ناصری کارشناس ارشد مشاوره خانواده در این رابطه گفت : بر خلاف تصور عموم که خیانت را روابط جنسی خارج از چهار چوب خانواده می دانند ، خیانت معانی بسیار گسترده ای دارد .

وی افزود : بسیاری از رفتارها که در ظاهر شکل خیانت ندارند در عمق این رفتارها و خصوصا در دراز مدت تاثیرات جبران ناپذیری بر روابط زوجین خواهد داشت .

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده تاکید کرد : اینکه چه رفتارهایی خیانت به همسر و کانون خانواده محسوب می شود می شود می توان گفت با عضویت همسران در شبکه های اجتماعی از هر نوع و حضور اجتماعی افراد مثل عضویت در انجمن های مختلف ، تورهای تفریحی و… یا تحصیل زوجین در محیط دانشگاه و حتی اشتغال باید گفت که مرزها در این رابطه روز به روز گسترده تر و پیچیده تر می شوند و اظهار نظر ها نیز سخت و متفاوت است .

ناصری تصریح کرد : با توجه به اینکه ما مسلمان هستیم و دین برای همه امور در زندگی به ما دستو العمل داده است ، برای روابط افراد هم چهارچوب تعریف کرده است . اسلام نه با حضور در اجتماع ، نه تحصیل و حتی اشتغال زنان و مردان هیچ مخالفتی ندارد اما طبق شرایط تعریف شده .

وی افزود : با توجه به مطالب مطرح شده رفتارهایی که خیانت به شریک زندگی محسوب می شوند به راحتی قابل تشخیص است .

ناصری گفت : در دنیای حقیقی هر فرد متاهلی باید محدودیت های شرعی و عرفی خود را بشناسند و در محیط کار ، تحصیل و هر جمع دیگری مراقب باشد روابطش با جنس مخالف صمیمی تر از حالت طبیعی و معمول نباشد مثل دردِدل کردن با هم و تنها بودن مدام یا وقت گذراندن با هم که قطعا این نوع رفتارها خیانت به همسر خواهد بود .

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده تصریح کرد : دنیای مجازی هم فرقی بادنیای حقیقی در محدودیت روابط شرعی و عرفی ندارد . برخی افراد فکر می کنند ارتباط در فضای مجازی خیانت نیست که باید در افکارشان تجدید نظر کنید. خیلی از متاهلین فکر می کنند که چت کردن با همکار ، همکلاسی ، هم گروهی یا حتی غریبه ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما این ابتدای راه است، با پیش رفتن و تکرار ، این رفتار عادی خواهد شد و آسیب های وارده نیز افزایش می یابد و فرد ناگهان به خود می آیید، زمانی که دیگر دیر شده است .

وی افزود : بسیاری از متاهلین فکر می کنند چت کردن با جنس مخالف در شبکه های اجتماعی آسیبی به رابطه زناشویی آنها وارد نمی کند ، شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد اما این ابتدای راه است، با پیش رفتن و تکرار این رفتار، آسیب های وارده نیز افزایش می یابد و ناگهان به خود می آیند، زمانی که دیگر کاری از هیچکس ساخته نیست.

ناصری در انتها تاکید کرد : خوب است که زوجین مرتبا بر رفتارهای خود تمرکز کنند و از این که به همسر خود خیانت نمی کنید، مطمئن شوند . با رعایت نکاتی که در اینجا به آنها اشاره شد ، زندگی شاد و موفقی خواهیم داشت.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت

جوان اهل گرمی که در درگیری لفظی در تهران یک نفر را به قتل رسانده بود از چوبه دار در تهران نجات یافت. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اردبیل‌ اظهار داشت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

رئیس توسعه شورای حل اختلاف استان اردبیل افزود: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری های ستاد صبر استان و تلاش های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش های جهادی و مستمر خود 9 پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص 9 انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است