Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:47:58 GMT

تولید بذر اصلاح شده در استان مرکزی 300 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۷۹۳۲

تولید بذر اصلاح شده در استان مرکزی 300 درصد افزایش یافت

حمیدرضا دری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید و مصرف بذور اصلاح شده در سال های 91 و 92 به دلیل حذف یارانه بذر در بیشتر استان ها از جمله استان مرکزی با 70 درصد کاهش به 2 تن رسید.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با انجام سیاست های حمایتی از جمله برقراری دوباره یارانه بذر، میزان تولید بذر های اصلاح شده غلات(گندم و جو) در این استان با افزایش سه برابری به بیش از هفت هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره وری در نهاده های کشاورزی، ترویج کشاورزی دانش بنیان، مقابله با خشکسالی، کاهش مصرف سموم کشاورزی، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های تولید را از مهمترین اهداف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان عنوان کرد.
دری گفت: بر این اساس این مرکز در چهار سال اخیر در راستای برنامه ها و اهداف بلند مدت، کوتاه مدت برای توسعه کشاورزی دانش بنیان به دستاوردهای قابل توجهی شامل تولید ارقام جدید لوبیا در کشور(برای اولین بار) به تعداد چهار رقم، مشارکت در تولید چهار رقم جدید گندم و جو، توسعه فناوری های جدید در زمینه کاهش مصرف آب کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی دست یافته به گونه ای که در زراعت لوبیا میزان مصرف آب از 18 هزار مترمکعب در هکتار به پنج هزار و 500 متر مکعب کاهش یافته است.
وی،دستیابی به دستاوردهایی در زمینه کنترل آفات مهم گیاهی مانند کرم خراط، کرم گلوگاه انار و زنجره مو و شناسایی ارقام جدید درختان انار، صنوبر، گیاهان دارویی از دستاوردهای مرکز تحقیقاتی و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این دستاوردها با احتساب ضریب توسعه، 53هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی برای کشور به همراه داشته است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم