Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:49:13 GMT

حضور خودروهای فرانسوی در انتخابات ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۷۹۹۶

به نوشته رویترز، خودروهای فرانسوی که در آمریکا حضور چندانی ندارند، پایشان به انتخابات ریاست جمهوری ایران باز شده است.

العالم :خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: خودروسازان فرانسوی پی اس‌ای و رنو در حال تبدیل غیبت خود در آمریکا به امتیازی ایرانی هستند؛ آن هم با حضور در بازاری نوظهور که هنوز برای رقبای خارجی آن‌ها که نگران تحریم‌ها در دولت دونالد ترامپ هستند، با محدودیت‌هایی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران -- که هفته جاری بخت خود را برای انتخاب مجدد می‌آزماید -- از این سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها به عنوان گواهی بر مفید بودن پیروی از سیاست سازش هسته‌ای و جذب سرمایه‌های خارجی برای اقتصاد ایران بهره می‌برد.
پی اس‌ای – سازنده خودروهای پژو و سیتروئن – و رنو پس از امضای توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ که به لغو برخی تحریم‌ها در ازای اِعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای ایران منجر شد، حضور خود را در این کشور بسیار پررنگ کرده اند. پی اس‌ای قراردادهایی تولیدی به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو (۷۶۸ میلیون دلار) امضا کرده است. رنو نیز از سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ای خبر داده است که ظرفیت تولید این شرکت را به ۳۵۰ هزار خودرو در سال افزایش خواهد داد. این شرکت‌های فرانسوی در تضاد با رقبای آلمانی، آمریکایی و ژاپنیشان، از برنامه‌ها و زیرساخت‌های تولید و فروش در آمریکا برخوردار نیستند. همین امر آن‌ها را در برابر تنبیه‌های در نظر گرفته شده برای تخطی از تحریم‌های آمریکا که تبادلات مالی را با ایران محدود کرده اند، کمتر آسیب‌پذیر می‌کند. چشم‌انداز نگرش سخت‌گیرانه‌تر آمریکا به ایران در زمان ترامپ – فردی همیشه‌منتقد به توافق هسته‌ای – احتیاط خودروسازانی را که در آمریکا حضور قویتری دارند افزایش داده است. به گفته منابع این صنعت به رویترز، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و آلمان در میان شرکت‌هایی هستند که بلندپروازی‌هایشان را درباره ایران معلق کرده اند. یک منبع نزدیک به فولکس‌واگن در این خصوص گفت: «ما به خوبی از ظرفیت مناسب بازار ایران آگاه هستیم؛ اما نمی‌توانیم دست به ریسک بزنیم.» این شرکت از اظهار نظر درباره مباحثات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های خود امتناع کرد. پی اس‌ای و رنو حاضر نشدند با نویسندگان این مطلب رویترز درباره فعالیت‌های تجاریشان در ایران سخن بگویند؛ اما ژان کریستوف کمار -- مدیر ارشد پی اس‌ای در خاورمیانه -- چندی پیش گفته بود تشدید مجدد فشار آمریکا در زمان ترامپ به شرکتش کمک می‌کند از رقبای خارجی که برای حضور در ایران تردید دارند، پیشی بگیرد. وی در این خصوص گفته بود: «این فرصتی برای شتاب گرفتن ما محسوب می‌شود. ما از دیگران سبقت گرفته ایم و قصد داریم این فاصله را حفظ کنیم.» شرکت‌هایی که زودتر از سایرین فعالیت‌های خود را در ایران آغاز کرده اند می‌توانند در بازاری که سال‌هاست از خودروهای مدرن محروم است و همچنین در کشوری که تعرفه‌های هنگفت گمرکی باعث سنگین‌تر شدن کفه ترازو برای خودرو‌های تولید داخل می‌شود، منافع فراوانی به دست آورند. بنا بر اطلاعات مؤسسه ارائه داده «آی‌اچ‌اس اوتوموتیو» فروش خودرو در ایران در ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۷، ۵۰ درصد افزایش یافت که در این میان سهم شرکت‌های پژو، رنو و سایپا پررنگ‌تر بود. حسن روحانی در ماه جاری وقتی در مراسم ساخت نخستین خودروی پژو ۲۰۰۸ – اولین محصول زاده قراردادهای تولیدی با خودروسازان خارجی – شرکت کرد، سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها را به کانون فعالیت‌های انتخاباتی خود کشاند. وی در این خصوص در یک پست اینستاگرامی نوشت: «وقتی توافق هسته‌ای را امضا می‌کردیم، منتقدان می‌گفتند این فقط یک تکه کاغذ است که هرگز اجرا نخواهد شد.»

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست

شرکت نیسان نیز در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، چهار خودروی کانسپت را رونمایی کرده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست و تمرکز‌ عمده شرکت ها به ارائه تکنولوژی های جدید برقی است.

به گفته تولیدکنندگان چینی همه به دنبال جدیدترین فناوری‌ها در هوشمندسازی و خودروهای برقی هستند. اگر به این نمایشگاه سری بزنید دیگر در مورد خودروهای برقی شک نخواهید کرد، زیرا این در واقع آینده نیست، بلکه همان چیزی است که در حال حاضر در حال وقوع است.

ازدحام جمعیت غرفه‌های تولیدکنندگان چینی و خارجی قابل توجه هست اما اقبال بیشتر از آن خودروهای برقی در قالب کانسپت های جدید است که تمایل بازدیدکنندگان رو برای بررسی خودروها بیشتر کرده است.
شرکت های نیسان و اینفینیتی چند سالی است که در حوزه تولید خودروهای برقی حضور پررنگی دارند و اینفینیتی به دنبال طیف وسیعی از مدل‌های جدید در سبک بدنی آشنا و آینده‌نگر است.

این خودروساز لوکس اخیراً چهار مدل از محصولات جدید خود را معرفی کرد و اعلام نموده تا سال 2030 به یک شرکت تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

در نمایشگاه خودروی پکن نیز این شرکت یک کانسپت که دارای اشکال آشنا با لمس های آینده نگرانه است را معرفی کرده است که در خط تولید فعلی خودروساز دیده نمی شود.

کانسپت Vision Qe اینفینیتی، دیدگاه خود را از سدان مدرن و عناصر نوری منحصربه‌فرد گرفته است .

شرکت نیسان نیز در نمایشگاه خودرو پکن 2024، چهار خودروی کانسپت را رونمایی کرده است.

این خودروها شامل دو سدان به اسامی ایوو و ایپوک و دو شاسی‌بلند یعنی اپیک و اِرا، ثمره همکاری نیسان با شریک چینی یعنی دانگ فنگ است.

بنابر اعلام خودروساز ژاپنی، نمونه نهایی این خودروها از سال 2026 به روی خط تولید می­‌رود. نیسان انتظار دارد که به کمک این محصولات جدید، بتواند فروش سالیانه خود را به 200 هزار دستگاه برساند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟