Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ناظم (کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تهران و متخصص شهر هوشمند) در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: برخورد با برخی از متخلفان برای مردم و مدیران هشداردهنده و ملموس نیست زیرا این امر باعث گسترش بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تخلفی صورت می‌پذیرد حتما باید با متخلفان برخورد شود، گفت: در شهرداری تهران به برخی از تخلفات رسیدگی نمی‌شود و حتی وقتی اعضای دلسوز شورای شهر در این خصوص تذکر می‌د‌هند با هجمه مواجه می‌شوند که این برخورد اساسا به صلاح هیچکس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظم افزود: چنین فردی باید هزینه‌ رفتار مخاطره‌آمیز خود را بدهد البته این بحث‌ها در مسائل کارگری نیز دیده می‌شود مثلا پیمانکاران شهرداری طلب‌های مزدی کارگران را نمی‌پردزاند و توپ را به زمین شهرداری می‌اندازند این درحالی‌ست که در قانون کار تاکید شده که طلب‌های کارگران جز دیون ممتازه است و به همین ترتیب شهرداری هم در بازپرداخت مطالبات پیمانکاران جانب عدالت را رعایت نمی‌کند.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه مدیریت دولتی افراد خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند، اظهار داشت: ممکن است تخلف انجام شده مالی نباشد بلکه اخلاقی باشد این بدان معناست که فرد متخلف در مقام مدیر یک سازمان قانون را اجرا نمی‌کند و یا از اجرای قانون سر باز می‌زند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شهرداری برای جبران کسری نقدینگی شروع به حراج شهر کرده و تراکم‌فروشی می‌کند این در حالی است که همین سازمان غیرپاسخگو هم اکنون 6 هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است و 1 هزار میلیارد تومان سالیانه سود این بدهی را پرداخت می‌کند.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تهران، با بیان اینکه افرادی در شورای شهر حضور دارند که مانع از تحقیق و تفحص از شهردار می‌شوند، گفت: ما در قوانین خود می‌توانیم شهردار را استیضاح کنیم این درحالی‌ست که نظارت بر عملکرد شهرداری جز وظایف ذاتی شورای شهر است اما جناح‌بندی‌های سیاسی مانع از این کار شده است.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه دیوان‌سالاری عریض و طویل موجود مانع از رونق فضای کسب و کار شده است، تصریح کرد: من خودم مدیر یک بخش خصوصی هستم اما همواره مشکلاتی در پرداخت حق بیمه‌های کارگران داشتیم چراکه طلب‌های خود را نگرفته بودیم و کسری نقدینگی داشتیم.

ناظم افزود: اگر ما دو ماه از حق بیمه خود را پرداخت نکرده بودیم بیمه تامین اجتماعی لیست را از ما تحویل نمی‌گرفت و سر هر ماه موظف بودیم که حق بیمه‌ها را پرداخت کنیم در غیر این صورت جریمه می‌شدیم. این در واقع معنایش این است که خون کارگر و کارفرما را در شیشه می‌کنند اما وقتی نوبت خود آنها می‌رسد که به تعهدات خود عمل کنند هیچ محدودیت زمانی برای انجام تعهد خود ندارند و کارفرما و کرگر هم به هیچ عنوان نمی‌تواند به این بی‌عدالتی روشن اعتراض کنند.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: برخی کارفرمایان بدون انجام شدن بازرسی‌ها افراد خانواده خود را در لیست بیمه‌ای می‌گنجانند. همه اینها در کنار هم موجب حجم عظیمی از تخلفات بیمه‌ای می‌شود.

ناظم افزود: این در شرایطی است که هم اکنون یک نفر که وام پنج میلیون تومانی دریافت می‌کند باید چند ضامن به بانک ببرد و در صورتی که پرداخت وامش با تاخیر مواجه شود حساب تمام ضامن‌ها را می‌بندند اما بدهکاران بانکی چند صد میلیاردی بدون هیچ پاسخی و حتی اینکه اسمشان منتشر شود در کشور به کار و تجارت خود مشغولند.

وی در ادامه افزود: در کشور جرم خیلی ارزان است و برخورد با مجرمین فرآیندهای طولانی دارد و این اجازه می‌دهد که هرکسی که تخلفی یا جرمی مرتکب شده براحتی به کار و زندگی خود در کوتاه مدت ادامه دهد.

این کاندیدای دور پنجم شورای شهر تهران افزود: حتی اگر فرد متخلف در یک بازه زمانی خیلی زیاد محکوم شود می‌تواند ادای حق کند. طبیعتاً یک کارگر و یا یک راننده تاکسی که به دنبال حقوق خود است نمی‌توان به حق خود برسد.

ناظم در ادامه با اشاره به برخوردهایی که با کارگرانی که معترض به در یافت مطالبات خود هستند، گفت: کارگران معترض برای احقاق حق خود با برخورد فیزیکی مواجه می‌شوند که این در یک کشور اسلامی غیرقابل توجیه است. از طرفی چنین افرادی یا باید به حق خود برسند و یا تاخیر در احقاق حق به او تفهیم شود و چوب و چماق اصلا سیاست درستی در جواب اعتراضات به حق این قشر از جامعه نیست.

وی در پایان با اعلام حمایت قطعی خود از دکتر روحانی یادآور شد: حضور مردم در انتخابات شورای شهر پنجم و دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به طرح مطالبات مردمی در سطوح بالای مدیریتی یاری می‌رساند و فرصت‌های جدیدی پیش روی شهروندان می‌گشاید.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: امور مالی شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالله امینی امروز -جمعه– چهاردهم اردیبهشت_ در گردهمایی تجلیل از کارگران فضای سبز و خدمات شهرداری تیران با اشاره به فعالیت‌های این قشر در شهر، اظهار کرد: بخش عمده نظافت، زیبایی منظر شهری و حفظ فضای سبز بر عهده کارگران و شرکت‌های خدماتی قرار دارد و باید از این فعالیت‌ها قدرشناسی کرد.

وی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران از مهمترین اقدامات در قدرشناسی از فعالیت‌های این قشر بوده و مدیریت شهری باید به این موضوع توجه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بر لزوم اولویت بخشی در پرداخت حقوق کارگران تاکید کرد و اذعان داشت: پیش از کارمندان حقوق و دستمزد کارگران پرداخت شود تا در این شرایط سخت معیشتی از آنان حمایت شده باشد.

امینی ادامه داد: در بسیاری از مواقع اعتبار مالی در حساب شهرداری و یا شرکت وجود داشته اما حقوق کارگران و کارکنان با تأخیر پرداخته شده است که این موضوع غیرقابل گذشت بوده و در صورت تکرار این اتفاق، مدیران شهری باید نسبت به آن به شورای شهر پاسخ بدهند.

وی به جایگاه و شأن کارگران اشاره کرد و یاد آورشد: باید شأن و منزلت این قشر حفظ شود و نسبت به نیازها و دغدغه‌های آنان مطابق با قانون رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به انتصاب سرپرست شهرداری تیران گفت: اعضای شورای اسلامی با دیدگاه انتخاب نیروی بومی، جوان و کارآمد در اداره شهر این تصمیم را گرفته و برای پیشرفت کار نیاز به همدلی بین پرسنل شهرداری با سرپرست است.

امینی با بیان اینکه وفاق و همدلی برای خدمت به شهروندان لازم است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری تلاش خود را برای حفظ وحدت، همدلی و همکاری‌های مشترک با پرسنل مدیریت شهری و دیگر دستگا ه های اداری متمرکز کند.

سرپرست شهرداری تیران در بخشی از این گردهمایی با اشاره به بیش از ۲۷ هکتار فضای سبز این شهر گفت: نگهداری این محیط و زیبایی شهر با تلاش جامعه کارگری انجام می‌شود که کمتر این نقش دیده می‌شود.

محسن دلکرمی ادامه داد: جمع آوری روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در شهر یکی از ارکان زیبایی و تمیزی بوده که نیروهای خدماتی شبانه روز برای این حوزه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه به شأن و جایگاه کارگران و بهره گیری از روش‌های نوین در حفظ زیبایی شهر و خدمت رسانی در حوزه خدماتی حائز اهمیت بوده که شرکت‌های پیمانکار به این سمت حرکت کنند.

کد خبر 750343

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم