Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین در استان اردبیل افزود: مرزداران و مردم باید اطلاع داشته باشند که دولت تدبیر و امید چه کارهای بزرگی انجام داده و دولت نگاهش به اقصی نقاط کشور است.

وزیر نیرو گفت: برخی ها می خواهند اقدامات و خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید را انکار و سیاه نمایی کنند؛ این خدمات غیرقابل انکار است و این کارها هیچ فایده ای برای کشور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مهار آب های مرزی را کارنامه موفق دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین یکی از چهار طرح بزرگی است که در دولت یازدهم در استان اردبیل اجرا شده است.

وی افزود: مشابه این طرح در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی ، گلستان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، کردستان ، کرمانشاه و ایلام با همین عظمت و جدیت انجام شده و در تمام این مناطق کارگاه های بزرگ سازندگی فعال بوده و کارهای عظیمی در کشور در حال انجام است که تحول عظیمی در مناطق مرزی ایجاد می کند.

وزیر نیرو گفت: در ناحیه عمرانی دوم خداآفرین در استان اردبیل برای آبیاری منطقه سد بزرگی ساخته شده که آب را بر روی رودخانه ارس ذخیره می کند و سد قیزقلعه سی هم برای تنظیم و هدایت آب به کانال اصلی به مساحت 144 کیلومتر احداث شده که 52 کیلومتر آن مربوط به استان آذربایجان شرقی و 92 کیلومتر دیگر در حوزه استان اردبیل است.

او افزود: صدها ابنیه، پل، ایستگاه و پمپاژ در طول این کانال ها اجرا و ساخته شده و اینها نمونه ای از کارهای بسیار عظیم دولت تدبیر و امید است.

او اظهار کرد: طرح خداآفرین در سال 83 شروع شده بود که تا ابتدای دولت یازدهم 17 درصد پیشرفت فیزیکی داست ، از سال 93 زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به محض دریافت اعتبارات مربوط به طرح های مرزی با تدبیر رئیس جمهوری در طی کمتر از سه سال این طرح به 58 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

چیت چیان افزود: ناحیه عمرانی دوم خداآفرین که امروز افتتاح شد زمینه های اشتغال زیادی را فراهم می کند و ناحیه عمرانی سوم و چهارم خداآفرین هم تا نیمه اول سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

مساحت پایاب ناحیه عمرانی دوم سد خداآفرین در استان اردبیل 10 هزار هکتار است که از این میزان ٨٠٠ هکتار باغ های مجهز به سامانه آبیاری قطره ای ، ٦ هزار و ٥٠٠ هکتار مزارع مجهز به سامانه آبیاری بوسیله ماشین های سنترپیوت و ٣ هزار و ٢٠٠ هکتار مزارع مابین سنترپیوت ها مجهز به سامانه آبیاری کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک است.

طرح خداآفرین در شمال غربی کشور در محدوده استان اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.

بخش عمده اراضی این طرح در استان اردبیل در تراس فوقانی دست مغان و در شرق دره رود واقع شده و وسعت اراضی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در این استان حدود ٦٢ هزار هکتار و طول کانال اصلی ٩٢ کیلومتر است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اورسولا فون در لاین گفت که در سفر به رفح، وضعیت این شهر را «غیرقابل تحمل» دیده و حمله اسرائیل به آن را «غیرقابل قبول» دانست.

این مقام آلمانی که برای دومین بار نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا شده است، در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه «خط قرمز» است یا خیر و منجر به وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی ترسیم نمی کنم، اما فکر می کنم اگر [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول خواهد بود».

فون در لاین همچنین اضافه کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح، کمیسیون با کشورهای عضو نشستی تشکیل خواهد داد و در مورد این حمله اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پیشنهاد پایان جنگ در غزه، گفت که همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده و در عین حال از رهبران تل آویو خواسته است تا در چارچوب قوانین بشردوستانه و بین المللی عمل کنند.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر برقراری آتش بس تاکید کرد و تنها راه حل موجود را ایجاد دو دولت برای رسیدن به صلح در منطقه دانست.

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت غزه در آن پناه گرفته اند.

همزمان آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، روز دوشنبه از حماس خواست تا پیشنهاد آتش بس اسرائیل را به عنوان آخرین شانس مذاکرات برای توافق پیش از حمله به رفح بپذیرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از نتانیاهو خواسته بود تا عملیاتی را در این منطقه آغاز نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است