Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که در میتینگ تماما سیاسی دانشگاه آزاد اراک از ورود رسانه‌ها جلوگیری شد، عرصه برای حضور رسانه‌های خاص فراهم و این دانشگاه به طور گسترده به ستاد انتخاباتی روحانی مبدل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رهبرمعظم انقلاب اسلامی تیرماه سال 1393 در دیدار با اساتید، محققان و پژوهشگرانتبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی را سهم مهلک حرکت علمی کشور خواندند و فرمودند:مسئولان ذیربط و مدیران دانشگاه‌ها باید با جدیت از تبدیل مراکز علمی به محل جولان و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که این روزها و در جریان ایام انتخابات شاهد تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاهی سیاسی برای جریان سیاسی دولتی برای تبلیغات به نفع دولت و با همراهی کامل مدیران دانشگاه‌های استان هستیم که نشان از تعارضی در رفتار آنها با منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی دارد.

از حضور بدون مجوز سخنران و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی در دانشگاه اراک که هفته پیش و به رغم مخالفت و صادرنشدن مجوز از سوی هیئت نظارت دانشگاه به این نشست گرفته تا نشست سعید لیلاز در دانشگاه صنعتی اراک که تنها با حضور برخی خبرنگاران خاص سیاسی برگزار شد و رئیس دانشگاه هم حضور فعالان فتنه در استان و دانشگاه‌ها را امری معمول و بی اشکال نامید تا در شاهکار تخلفات سریالی ستادهای انتخاباتی روحانی در استان مرکزی در دانشگاه‌ها که کار به دانشگاه آزاد اراک رسید.

درحالی که بر اساس تصمیم هیئت نظارت دانشگاه آزاد اراک مجوز برنامه‌های بعضی از مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی انقلابی در این دانشگاه لغو می‌شود، میتینگ‌های انتخاباتی جریان دولتیبا استفاده از اموال عمومی دانشگاه برای حمایت از کاندیدای خاص و بی‌توجه به تصمیمات این هیئت با حمایت مدیریت دانشگاه در اراک برگزار می‌شود.

متاسفانه در این روزها دانشگاه آزاد اراک با برگزاری برنامه و نشست‌های سیاسی و تبلیغاتی دولتی‌ها به جمع دانشگاه هایی پیوست که با اقدام مدیران خود به هردلیلی به باشگاهی سیاسی تبدیل شده و وادادگی خود در برابر فشارهای بیرون از دانشگاه را اثبات کرد و استقلال دانشگاه از انواع تنش‌ها برای این مدیران هیچ تعریفی ندارد.

رفتار معنادار در اجازه ورود و خروج به خبرنگاران و مهمانان

این مراسم درحالی برگزار شد کهدر روز قبل آن تبلیغات بسیار گسترده‌ای از سوی ستادهای انتخاباتی روحانی در استان مرکزی در فضای مجازی انجام شد ولی هنگامی که خبرنگاران به محل برگزاری مراسم مراجعه کردند با رفتاری غیرقابل توجیه روبرو شدند که براساس آن برخی رسانه‌های وابسته به ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی که کار شانتاژ و پمپاژ اخبار انتخاباتی ستاد را برعهده داشتند و برخی رسانه های همسو اجازه حضور داشتند و از ورود دیگر خبرنگاران به شدت ممانعت می‌شد.

به گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، این درحالی بود که در کش و قوس خبرنگاران با حراست دانشگاه برای ورود رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان و هیئت همراه وی نیز برای ورود به اختلاف با حراست برخورد کردند ماجرایی که بیشتر شبیه یک شوی نمایشی بود که در نهایت وی را از در مخصوص دیگری وارد دانشگاه کردند که حتی اگر این رفتار را یک کار نمایشی قلمداد نکنیم نشان می‌دهد ورود رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی به دانشگاه خلاف و غیرقانونی بوده است.

به هرحال این نشست با گزینش حضار برگزار شد و نشان داده شد در این جلسات اتفاقات از پیش تعریف شده ای می‌افتد که رئیس دانشگاه و مسئولان ستاد انتخاباتی روحانی به شدت از انتشار آنها واهمه دارند و با فرمایشی کردن و گزینش خبرنگاران به دنبال خروجی اخبار براساس آنچه خود می‌خواهند سعی در سانسور خبری کامل دارند.

هرچند در بین جمع افرادی به چشم می‌خوردند که هیچ قرابتی با حوزه دانشگاه ندارند و حتی در فتنه88 هم تاکنون مواضعی کاملا شفاف و غیرقابل قبول داشته و این سوال از رئیس دانشگاه آزاد اراک که به هردلیلی دانشگاه را برای تبدیل به باشگاه سیاسی سند زد باقیست که حضور این عناصر در برنامه چه معنایی دارد؟

استقلال دانشگاه با برنامه انتخاباتی روحانی زیر سوال رفت

این موضوعی بود که با واکنش قاطع و تند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک روبرو شد،ابراهیم ساریخانی با انتقاد از جمع‌آوری بنرهای مزین به بیانات رهبری در مورد انتخابات در دانشگاه آزاد اراک گفت: مسئولان دانشگاه آزاد در حالی دم از ولایتمداری می زنند که بنرهایی که توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه که مزین به سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات بود را جمع آوری کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک افزود: زمانی هم که برای پیگیری این موضوع با حراست، روابط عمومی و ریاست دانشگاه تماس می گیریم، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می کنند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه در ماه های قبل برنامه ی سخنرانی بسیج دانشجویی را به بهانهمناظره محور نبودن لغو کرده است، گفت : امروز شاهد آن بودیم که دانشگاه با برنامه تبلیغاتی دولتی به صورت سخنرانی موافقت کرد و از طرفی با درخواست مجوز بسیج دانشجویی برای مناظره حمید رسایی با علی مطهری مخالفت کرده است و به صورت یک طرفه تریبون را در اختیار ستادهای انتخاباتی روحانی قرار داد و حتی به آیین نامه خودشان هم که برنامه‌ها باید مناظره محور باشند پای‌بند نبودند و این اوج عدم استقلال دانشگاه را اثبات می کند.

ساریخانی با تاکید بر اینکه بسیج داشجویی هموارهطلایه دار آزادی بیان استو برخلاف کسانی که تنها شعار آزادی را می دهند،بیشترین دعوت ها در استان از اشخاص با گرایش های مختلف توسط این تشکل صورت می گیرد، بیان کرد: در حالیعلی مطهری،در دانشگاه آزاد حضور یافتکه فضای دانشگاه برای حضور وی کاملاً امنیتی شده بود.

رئیس دانشگاه درباره برخورد با کلام مقام معظم رهبری در دانشگاه پاسخ دهد

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی همواره خواستاررعایت قانوناز سویدانشگاه و دیگر مسئولان است، افزود:سئوال ما این است کهچرا دانشگاه آزاد اراک برای برنامه بسیج دانشجویی به مناسبت روز دانشجو به بهانه سخنرانی محور بودن مجوز صادر نمی کند؟!چرا پوسترهای تبلیغاتی در حمایت از یک کاندیدای خاص بدون هیچ گونه محدودیتی وارد جلسه می شود اما پوستر و نوشته هایی که در راستای تفکر انقلابی و سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه نصب شده بود، جمع آوری می شودو نمی گذارند دغدغه های مردم دیده شود.

ساریخانی ادامه داد:ریاست دانشگاه باید تکلیف خود را با جریان ارزشی و قانون مشخص کند؛ چرا کهبرخوردهای سلیقه ای با قانون منشاء بسیاری از مشکلات امروز ماستوگرنه تشکل‌ها با گرایشات مختلف با هم کار می‌کنند ومشکلی هم ندارند.

به گزارش تسنیم، حال باید دید این روزها که ستادهای انتخاباتی روحانی با سکوت مطلق دستگاه‌های دولتی نظارتی از سخنرانی بدون مجوز فائزه هاشمی در افتتاح ستاد انتخاباتی رئیس دولت گرفته تا بستن خیابان‌ها با کارناوال و برگزاری برنامه‌های بدون مجوز در دانشگاه، دستورالعمل‌ها و قوانین را یکی پس از دیگر در می‌نوردند و زیرپا لگدمال می‌کنند، تا کجا به این رویه ادامه می‌دهند؟ هرچند بسیاری از کارشناسان تاکنون درباره عواقب این رفتار قانون شکن ستادهای روحانی در امن ترین استان هشدار داده و آن را آغازی برای تهدید فضای امن سیاسی- اجتماعی استان می‌دانند.

باید دید دولتی‌ها و در راس آن مدیریت ارشد استان و ستاد انتخابات تا چه وقتی چشم خود را برروی این تخلفات بسته و مهرسکوت برلب نگاه می‌دارند و باید دید آیا دولتی‌های دولت حقوقدان دربرابر له کردن قانون زیرپای ستاد انتخاباتی دولت تا کجا سکوت توام با تایید اختیار می‌کند؟

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!

آفتاب‌‌نیوز :

احسان سهرابی (فعال کارگری) در گفتگو با ایلنا، در ارتباط با عملکرد وزارت کار در مقوله دستمزد ۱۴۰۳ و رویکرد شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها اثری که از سه‌جانبه‌گرایی در کشور باقی مانده در نهادی به نام شورایعالی کار است که متاسفانه امروز آقای وزیر وفق اصل ۴۰ قانون اساسی عمل نمی‌کند و از حوزه اختیارات قانونی پا فراتر گذاشته و منافع عمومی کارگران را تحت الشعاع قرار داده است.

مقصود سهرابی، تلاش وزیر کار برای اصلاح قانون کار با هدف تغییر مواد ۴۱ و ۱۶۷ این سند قانونی‌ست تا دیگر شورایعالی کار متولی تعیین دستمزد کارگران کشور نباشد و نمایندگان کارگران نتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

دست‌اندازی به حقوق مزدیِ کارگران

او تاکید کرد: اگر بخواهند تعیین دستمزد را از ید اختیار شورایعالی کار خارج کنند، بدترین بی‌عدالتی را در حق کارگران روا داشته‌اند و در عین حال با این اقدام، همه مقاوله‌نامه‌های بنیادین بین‌المللی را نیز زیر پا گذاشته و از حیز انتفاع ساقط کرده‌اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه «امروز شاهد ناتوان‌ترین وزیر کار در ۴۰ سال گذشته هستیم» اضافه کرد: در تمام سال‌های پس از انقلاب، وزارت کار وزرایی با خطی مشی‌های فکری مختلف را تجربه کرده است که بعضاً در میان آن‌ها افراد قانون‌گرا هم بوده که تمکین به قانون کار نموده‌اند و جلسات شورایعالی کار را با چالش‌هایی برگزار کرده و دستمزد سالانه کارگران را تصویب نموده‌اند. اما امروز به دلیل ضعف مدیریت، متاسفانه شورایعالی کار را به اغما برده و شرایطی ایجاد کرده‌اند که نمایندگان کارگران جلسه را ترک می‌کنند.

به گفته سهرابی، امروز «اجماع» هیچ جایی در مذاکرات مزدی شورایعالی کار ندارد و آنچه از سوی وزیر کار و معاونان ایشان در نشست‌های مزدی می‌بینیم، تحکم و برخورد آمرانه‌ی فراقانونی‌ست.

تفرقه نیندازید!

او با بیان اینکه قصد دارند میان کارگران و تشکل‌های کارگری اختلاف و تفرقه بیندازند و از این طریق به مراد دل‌شان برسند؛ افزود: نمایندگان اصلی کارگران در شورایعالی کار تا امروز تن به امضای هیچ مصوبه‌ای نداده‌اند و نکته مهم و اصلی هم همین است؛ اینکه آیا فردی خاص، چیزی را امضا کرده یا نه، اهمیت چندانی ندارد چراکه نمایندگان کارگران در نهاد شورایعالی کار مشخص هستند و قرار نیست افرادی که خودشان پیمانکار هستند یا چند شرکت خصوصی ثبت داده و چندین کارگر برایشان کار می‌کنند، خود را در مقام نماینده کارگر جا بزنند و معادلات موجود را به نفع دولت و کارفرما تغییر دهند.

این فعال کارگری در ادامه تصریح کرد: مگر تا سال ۱۴۰۲ دبیر اتاق تعاون و ریاست تعاون یکی از استان‌ها به عنوان مثلاً نماینده کارگر در جلسات شورایعالی کار شرکت نمی‌کرد؟ وزیر و معاون روابط کار ایشان می‌دانستند که ایشان بازنشسته است و صلاحیت حضور ندارد، ولی متاسفانه بازهم از ایشان دعوت می‌شد! در عین حال، این سناریو که دولت بخواهد یکی از تشکلات عالی کارگری را جذب و سایر تشکلات را دفع نماید، یک سناریوی نخ‌نما و مردود است و باید به آقایان وزرا و معاونان ایشان گفت، لطفاً از مسیر تفرقه‌اندازی نروید، چون به جایی نمی‌رسید!

اختیار مزد را به مجلس ندهید!

سهرابی با بیان اینکه «بیش از این‌ها بذر بی‌اعتمادی در دل کارگران کشور نکارید» ادامه داد: هفته کارگر از راه رسیده و بعد از آن هم به جهت گزارش دادن در مجمع عمومی سازمان جهانی کار حاضر می‌شوید؛ آنجا چطور می‌خواهید از سه‌جانبه‌گرایی بگویید؟ آیا به مقاونامه‌های ۱۳۱ و۲۶ و ۸۷و۹۸و ۱۴۴... سازمان جهانی کار عمل کرده‌اید؟

او تاکید کرد که واگذاری تعیین دستمزد به مجلس شورای اسلامی، جز ضرر و غبن سنگینِ اجتماعی نتیجه‌ای نخواهد داشت: اینگونه سیاست گذاری سطحی آقایان که تعیین دستمزد را به کمیسیون‌های مجلس بسپارند، غیرقانونی و کاملاً نادرست است و غیر از اینکه یک کار تخصصی را به بهارستان ببرند و هر روز کارگران ناراضی و مستاصل را به حضور در پشت درب‌های بهارستان بکشانند ثمره‌ای دیگر نخواهد داشت. به راستی که قدری تفکر و تامل لازم است. باید پرسید آیا آن‌چنان از نمایندگان کارگران و مطالبه‌گری برحق کارگران زخم خورده‌اید که واقعاً می‌خواهید زیر میز بزنید و کل مناسبات سه‌جانبه را از میان بردارید! هیچ کجای قانون، چنین اختیار و مجوزی به وزیر کار و معاونان ایشان نداده است، نداده است.

به اعتقاد این فعال کارگری، به نظر می‌رسد منافع کارگران و حقوق قانونی آن‌ها به سخره گرفته شده است؛ قانون کاری که یادگار حضرت امام (ره) است، قرار است توسط این تصمیم‌گیران جراحی و تعدیل شود.

سهرابی هر نوع اصلاح قانون کار بدون جلب رضایت و موافقت صد درصدی کارگران و نمایندگان واقعی آن‌ها را یک اقدام نادرست و غیرقانونی دانست و تاکید کرد: کارگران در مقابل این نوع دست‌اندازی‌ها ساکت نمی‌نشینند؛ اگر قرار باشد قانون کار و حقوق مزدی و قانونی کارگران به نفع کارفرمایان و دولت، جرح و تعدیل شود، کارگران کشور سکوت نخواهند کرد؛ یک وقت خیال نکنند ریش و قیچی در دست خودشان است و می‌توانند طبق دلخواه، جراحی قانون را پیش ببرند!

دیگر خبرها

  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی