Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین به بهانه تکمیل پایگاه داده دی‌ان‌ای خود، اطلاعات بیومتریک میلیون‌ها تن را که تهدید بالقوه محسوب می‌شوند و در میان آنها اویغورها، ‌کارگران مهاجر و دانشجویان دیده می‌شوند، جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش روز دوشنبه دیده‌بان حقوق بشر،‌ وزارت امنیت مردمی چین که بر این پایگاه داده نظارت می‌کند،‌ اطلاعات بیش از ۴۰ میلیون تن را جمع‌آوری کرده و تاکید دارد که بزرگترین پایگاه داده اطلاعات دی‌ان‌ای مربوط به چینی‌ها را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه، شاخص ملی دی‌ان‌ای اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، اطلاعات مربوط به ۷ / ۱۲ میلیون مجرم را دارد.

سوفی ریکاردسون، مدیر بخش چین در دیده‌بان حقوق بشر گفت: جمع‌آوری فله‌ای دی‌ان‌ای از طریق سیاست قدرتمند چین فاقد حفاظت اثرگذار از حریم شخصی و یا سیستم قضایی مستقل است و یک توفان کامل برای سودجویان به حساب می‌آید. چین در حال انتقال سیستم اورولی خود به سطح ژنتیکی است.

این گروه حقوق بشری هشدار می‌دهد، پلیس محلی چین اختیارات گسترده‌ای در تعیین قربانیان این برنامه دارد. طبق آن، شهروندان عادی که حتی پرونده کیفری ندارند می‌توانند فراخوانده شوند تا مورد آزمایش خون قرار بگیرند. به عنوان نمونه،‌ در منطقه سین‌کیانگ چین که محل اسکان اقلیت مسلمان اویغور است، دولت میلیون‌ها دلار صرف تهیه کیت‌ ژنوتیپ کرده است. از ماه سپتامبر، ساکنان این منطقه برای دریافت گذرنامه باید نمونه دی‌ان‌ای بدهند.

به گفته ریکاردسون، جمع‌آوری دی‌ان‌ای برای پرونده‌های مجرمانه دلیل مشروعی دارد اما دولت چین درباره اینکه داده‌های مذکور قرار است چگونه ذخیره و استفاده شود، اطلاعاتی ارائه نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت (ع) با تاکید بر سیره امام صادق (ع) از سوی نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار می‌شود.

نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت (ع) با تاکید بر سیره امام صادق (ع) با حضور کارشناسان محمداسحاق ذاکری استاد روح الله روحانی و دبیری علمی محمدکریم امیری فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در کابل برگزار می‌شود.

این نشست به نشانی کابل، دهبوری، چهارراهی شهید، دانشگاه جامعه المصطفی (ص) - افغانستان، طبقه چهارم، سالن دفاعیه برپا شده و علاقه مندان از پخش آنلاین نیز می‌توانند از این نشست بهره مند شوند.

آدرس پخش آنلاین:

www.facebook.com/miukabul

https://meet.google.com/fpg-bkxs-vjb

کد خبر 6095679 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند